Inlägg från: Anonym (Jasså?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jasså?)

Kvinnor och höga krav på partner?

Anonym (.) skrev 2024-11-22 19:27:52 följande:
    Och hur kul blir det för dina ev barn om du får barn med en spermadonator?
    Du bidrar också som sagt till ojämställdhet om du får barn på det sättet. 
    Hur kul är det för ett barn att ha en pappa som mördar ens mamma? Hur kul är det för ett barn att ha en pappa som misshandlat ens mamma? Hur kul är det för ett barn att ha en missbrukande pappa? Hur kul är det för ett barn att ha en icke närvarande pappa? Osv. så på vilket sätt är dessa pappor bättre än alternativet att inte ha en biologisk pappa? Att bara ha en pappa är inte direkt lika med trygg barndom och uppväxt
  • Anonym (Jasså?)
    Anonym (Bosse) skrev 2024-11-23 06:22:31 följande:
    Att vara så fördomsfull emot män utan att förstå det är skrämmande.

Ja, dessa män finns, men det finns även lika oansvariga och värdelösa kvinnor. Precis som det finns jättebra män och kvinnor som tar väl hand om sina barn.
    är det verkligen fördomsfullt om det är sant? Du kan väl kolla upp faktan själv på brå och scb exempelvis :)

det finns skunk av bägge kön, men ena könet är överrepresenterat. varför vill inte män ändra på det? och varför vill vissa män att kvinnor ska acceptera och godta att fler män är skunk? 
  • Anonym (Jasså?)
    ResanTillMelonia skrev 2024-11-23 06:30:20 följande:
    Låter sunt. Vi behöver heller inte fler desperata människor som tror att deras lycka måste hänga på någon annan.

jättefint om man träffar någon. men viktigare är ju att man trivs i sitt egna sällskap. hellre att man lever bra själv än att man spenderar livet med en person som det inte funkar 100% med

nu har jag dessutom hört så många kvinnor i olika åldrar som säger att de aldrig skulle ha haft man om de inte haft barn ihop, eller som pantertanterna säger till morsan: de bästa de har gjort är att skilja sig. Jag vet ju faktiskt inte mycket om det här, har varit singel hela tiden (ja typ) men det verkar som att män bara blir en börda för kvinnor.

finns säkert någon promille bra män, men det skiter jag i faktiskt. jag tänker aldrig på det där. Så det här är ingen feministisk debatt.
    Precis så!!! Man måste vara lycklig i sig själv, med sig själv. sen kan man dela lyckan med någon, om man vill och har tur att hitta någon att dela med 💕
  • Anonym (Jasså?)
    Baby
    Tecum skrev 2024-11-23 18:42:06 följande:
    Hahaha, sen finns det de som på fullt allvar påstår att det inte finns något manshat på FL...Tomte

Du nämner ett fåtai usla män och påstår att nästan alla är såna. Och sen sitter kvinnor och påstår att män generaliserar om kvinnor!

Tycker det är dåligt av er att konsekvent driva och underblåsa ett könskrig.
    Visa gärna var jag skriver att nästan alla män är sådana. jag belyser problematiken som VISSA män medför, vilket gör kvinnor selektiva. med all rätta. Är det konstigt att förstå? Hade du velat chansa med ditt liv som insats? Eller dina barns liv som insats? Nej just det. Då är det plötsligt en annan sak.. så förklara för mig hur vi tillsammans kan göra kvinnor mindre selektiva? hur kan vi få fler kvinnor att våga chansa på fler män? Ska vi kanske försöka öka andelen bra män? 
  • Anonym (Jasså?)
    Tecum skrev 2024-11-23 20:28:07 följande:
    Nu kröp du till korset och skrev "vissa män". Det behövdes ett tydligt påpekande från mig för att du skulle nyansera, du hade inte gjort det annars.

Kvinnor borde vara MER selektiva, om nu alla män eller de flesta är så hemska, istället för att gnälla på män som kollektiv.

Ja jag blir förbannad på de ständiga försök till könskrig och kollektivt hatspridande som faktiskt kvinnor på FL är mest skyldiga till. även om en del män inte är bättre. Se er omkring i världen, krig, hat, förföljelse, konfliktsökande överallt och en närmast övertydlig vägran att göra något åt avgörande problem för mänskligheten, som t ex klimatet. Det är bedrövligt att hålla på likadant på FL istället för att diskutera sansat och konstruktivt. Ni borde skämmas!
    Kröp till korset? Hahaha! Var har jag skrivit alla män? Du som påstår något, bevisa det. Så just nu bevisar du bara att även vissa män inte heller är läskunniga, att vissa män väljer att fultolka och att vissa män hellre blir arga på dessa kräsna kvinnor än att faktiskt försöka förespråka en bättring för de klappusla männen. vilket kön är det som startar krig förövrigt? Om vi ska fortsätta? Och du anser att kvinnor ska skämmas? jag tar mig för pannan. wow. Vissa män inser inte att det är nästan alltid är just män som är roten till allt som är skit
  • Anonym (Jasså?)
    Tecum skrev 2024-11-23 20:33:09 följande:
    Vad menar du då med "inte ok"? Kriminella, missbrukare, inte närvarande fäder? Jo det är en klar minoritet, allt annat är en ren lögn. Annars hade inte samhället fungerat.
    alldeles nyss fungerade inte samhället? Eller tycker du vi är i ett bra samhälle just nu? hur ska det vara?
  • Anonym (Jasså?)
    Tom Araya skrev 2024-11-23 23:09:53 följande:
    Det förekommer ju, så vad är din poäng.
    Gör det? är det lika många kvinnor som misshandlar? Som mördar? Som våldtar? Som skjuter? Som spränger? senast jag kollade var inte fördelningen 50/50 men det kanske hunnit ändras på en timme eller två?

skulle samhället bli bättre om det fanns samma antal kriminella kvinnor som det finns män?
  • Anonym (Jasså?)
    Tecum skrev 2024-11-24 20:09:09 följande:
    Kvinnor ska inte skämmas. Men vissa kvinnor på FL som beter sig exakt som de incels och usla män hon säger sig avsky, de ska skämmas.
    Jasså? varför ska man skämmas för att man försvarar rättigheter? skulle du skämmas för att du försvarar dina? Eller varför ska just kvinnor skämmas för det?
  • Anonym (Jasså?)
    Tecum skrev 2024-11-24 20:54:57 följande:
    Jag vet att det finns ett stort mörkertal av misshandel av män i nära relationer. Kvinnor tar efter mäns dåliga beteende, syns både vad gäller våld och missbruk.

Majoriteten män har inget parasitbeteende, där har du fel även om du skriver klokt i annat.

Kvinnor har längre medellivslängd än män.
    Varför blir kvinnor då generellt lyckligare efter en skilsmässa? förklara gärna den korrelationen
  • Anonym (Jasså?)
    Tecum skrev 2024-11-24 20:23:18 följande:
    Om vi säger att det lågt räknat finns 5 miljoner personer av manligt kön i landet och sen räknar bort barn och 70+ män kan vi säga att det finns 3,5 miljoner män kvar. Antalet misshandelsbrott är enligt din statistik 76% av 40.338, vilket blir drygt 30.000. Alltså under  1% (alltså EN PROCENT) av den manliga befolkningen som misshandlar kvinnor varje år. Det är förstås åt helvete för många och de borde låsas in med bortkastad nyckeln. Men det är väldigt långt från den MAJORITET av män som "mini" påstår bär sig illa åt mot kvinnor. Även med ett mörkertal på 100% blir det bara 2% av alla män.

Så jag har rätt i det jag skrev. Eller håller du med "mini"?
    Siffrorna ovan är bara misshandel. Addera våldtäkt, sexuella ofredanden, sexuella trakasserier, psykisk misshandel (hot), mord, skottlossningar, dråp, mordförsök. Vad är procenten då?

1-2 % av männen minst innebär en fara för livet. Är det smällar man ska ta som kvinna? Att det är sån ?tur? att det bara är 1-2 per 100, 10-20 per 1000, 100-200 per 10000 osv.
Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?