Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Kvinnor och höga krav på partner?

Anonym (Lis) skrev 2024-10-26 12:39:29 följande:

En stor skillnad mot den tiden är väl att då jobbade båda med sina saker. Man gjorde olika saker, men båda gjorde saker. Nu sitter mannen i dessa fall framför tvn efter sitt jobb medan frun fortsätter jobba med matlagning, tvätt, barn mm. 

Sen är inte kvinnor beroende av mannen längre så då är det också lättare att säga ifrån när det blir ojämn fördelning.

Ja, ojämn fördelning till kvinnors fördel.
  • Anonym (.)
    Anonym (Lis) skrev 2024-10-26 12:39:29 följande:

En stor skillnad mot den tiden är väl att då jobbade båda med sina saker. Man gjorde olika saker, men båda gjorde saker. Nu sitter mannen i dessa fall framför tvn efter sitt jobb medan frun fortsätter jobba med matlagning, tvätt, barn mm. 

Sen är inte kvinnor beroende av mannen längre så då är det också lättare att säga ifrån när det blir ojämn fördelning.

Det finns forskning som säger att det var mer jämställt på stenåldern än när jordbruket kom och så vidare. 
    Men nuförtiden känns det som kvinnor fått oproportionerligt mer makt än männen än hur det var på stenåldern.
    En kvinna kunde inte klara sig utan en man då. 
    Nu kan en kvinna få saker genom samhället utan att hon betalar tillbaka till männen och om hon vill ha barn så går det köpa sperma eller få spermier genom det offentliga. 

Jag tycker det är viktigt med jämställt och nu handlar det istället om att män missgynnas för de är män. 
  • Anonym (.)
    Anonym (.) skrev 2024-10-29 21:25:04 följande:
    Ja, ojämn fördelning till kvinnors nackdel
  • Anonym (.)
    Gurksoppa skrev 2024-11-20 21:46:48 följande:
    Biologiskt tänkt? Menar du att det är biologin som säger att kvinnan borde vara underordnad mannen? Mest patetiska jag läst.
    Kvinnor har fått det oproportionerligt bättre än männen.
    Jag sa inte att kvinnor underordnad mannen utan att en kvinna biologiskt sett behöver en man för att det ska fungera.
    När kvinnan var hemma med barnet så jagade mannen eller med andra kvinnor. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-20 21:57:08 följande:
    Läs på om jämställdhet
    Det är fakta. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-20 21:59:12 följande:
    Så patetiskt
    Hur klarade sig en kvinna på stenåldern då?
  • Anonym (.)
    Biologiskt tänkt? Menar du att det är biologin som säger att kvinnan borde vara underordnad mannen? Mest patetiska jag läst.
    Så biologin har inte något med saken att göra?
    Det var en ren slump att det finns en skillnad mellan könen? 
  • Anonym (.)
    Så du menar att kvinnor på stenåldern hade klarat sig utan en man en grupp av kvinnor förutom att de hade fått sperma från en man?
  • Anonym (.)
    Anonym (.) skrev 2024-11-21 13:52:20 följande:
    Så du menar att kvinnor på stenåldern hade klarat sig utan en man i en grupp av kvinnor förutom att de hade fått sperma från en man?
  • Anonym (.)
    Gurksoppa skrev 2024-11-21 13:51:58 följande:
    på vilket sätt har kvinnorna det bättre än männen? varför skulle en kvinna behöva vara beroende av en man? varför ska män inte vara beroende av kvinnor? Eller gud förbude att inget kön är beroende av det andra könet utan bara är sin egen lyckas smed. Revolutionerande va?
    Olika personer brukar hänvisa till någon biologi när män missgynnas eller jämföra med hur jämställdhet var på stenåldern. 
    Kvinnor nuförtiden har snarare fått det mer jämställt i Sverige än hur det var på stenåldern angående det sexuella. 

Männen är mer beroende i allmänhet av en kvinna än tvärtom. 
    Kropparna är anpassade för en sexualitet mellan kvinnor och män. 
Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?