Inlägg från: Svensson5 |Visa alla inlägg
  • Svensson5

Kvinnor och höga krav på partner?

Anonym (Bebbe) skrev 2024-11-30 14:44:36 följande:

Hur förklarar du alla dessa subventioner, bidrag och skattelättnader då? Inte är det marknadskrafter. 

Ett tankeexperiment: Föreställ dig att alla inom bygg får en lönesänkning ner till undersköterskornas nivå. I ett abstrakt scenario att de inte kommer ihåg att de tjänade mer

Tror du att marknaden och byggandet skulle accelerera? Det tror jag. Jag tror dessutom att subventioner/ skattelättnader och bidrag skulle minskas då det påverkar i alla led, t ex matinköp eller produkter.

Vilka bidrag och subventioner pratar du om?
    Räntebidrag är bara det jag vet om 

Räntebidrqget gynnar tex NCC och deras aktieägare 
    Jag känner lärare inom bygg och de har väldigt svårt att fylla platserna då få ungdomar vill jobba inom bygg.
    så att en lönesänkning skulle göra att fler vill jobba med det finner jag som helt osannolikt 

Sedan är det även så att en kvinnlig betongarbetare har samma lön som en manlig

och är ganska säker på att en manlig syrra har samma lön som en kvinnlig 
    Det känns som att du lever kvar på 1970 talet 

• Svensson5
    Anonym (Feime) skrev 2024-12-03 05:16:43 följande:
    För att kortfatta det hela så är höger att vara konservativ och ur ett ekonomiskt perspektiv att fokusera på tillväxt.

Vänster är att förändra samhället mot mer jämlikhet där ekonomisk tillväxt är underordnad.

Eftersom feminismen per definition syftar till att skapa jämlikhet mellan kvinnor och män så är det vänsterpolitik.
    Det är det verkligen inte.
    Konsevativa kan du möjligtvis hitta i svenska kyrkan 
    Fårlåt alla homosexuella 
    Men när en fjolla som Kristersson kallar sig för konservativ
    så skrattar man nästan ihjäl sig
Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?