Kvinnor och höga krav på partner?
ClumsySmurf skrev 2024-12-02 09:37:09 följande:
- Tjejer föds med snopp-- Vilken sexualitet människor har...
för det är ju samma sak...
Det är ju bra att du precis som övriga på din sida av argumentet svarar på något helt annat än det jag skrev, så man vet hur seriös du är 👍
Systematisk diskriminering enligt feministiska teorier och de som utgår från dessa teorier har en förmåga att bete sej som smurfar när de diskuterar.
Andras argument avfördas, ofta utan argument medan de själva inte ens kan ens kan länka till dessa teorier och diskutera utifrån dem, det är meningslöst att försöka få en vänsterfeminist att förklara sin sida av argumentet, de bara påstår saker. Lönegapet "diskuteras" utifrån lika utfall men ingen vill förklara varför det ska vara lika utfall och ingen säger att de skiter fullständigt i andra orsaker.
Halmgubbar, ducka för sakfrågor, diskutera min mamma och min hjärna istället för sakfrågorna gör det inte mer trovärdigt.
Vanligast är att de lämnar tråden när man ställer frågor, de beter sej inte som smurfar men det blir väldigt svårt att ha good faith, det är ändå inget de förtjänar.
Det är inte bara i sverige vänsterfeminister är kända för att vara helt hopplösa att diskutera med.
Vetenskapligt...låter ju väldigt trovärdigt när de som gillar denna vetenskap i regel inte är kapabla att argumentera för sin sak.
Har de svårt att förstå att de feminister, politiker osv aldrig behöver vinna något argument när det är de själva och inte forskare som avgör vilka teorier och förklaringsmodeller som ska användas så de inbillar sej att det ska räcka med att bara påstå saker och börja dumma sej när de inte vinner?
Man blir ju lite nyfiken på varför vänsterfeminister är på ett forum öht när de uppenbarligen inte har någon lust att diskutera.
Det kan ju vara så att vissa saker inte blir bättre p.g.a det är vänsterfeminister som lägger sej i. Det kanske hade blivit bättre om de som inte blir tagna seriöst skulle sluta lägga sej i.
Marmite Devil skrev 2024-11-29 20:45:43 följande:
Ovetenskaplig akademisk xxxx. . . LOL
akademisk feminism = genusvetenskap
Ditt starkaste argument för att genusvetenskap är en vetenskap är att min hjärna är för liten för att förstå att det är.
Jag antar att du inte ifrågasätter de empiriska delarna av sådan forskning som t.ex. visar att kvinnor är mer våldsutsatta, att de utför mer obetalt hemarbete, att de i vissa fall i arbetslivet uppfattas mer negativt än män (t.ex. studier som visar att män uppfattar det som att män och kvinnor pratar lika mycket under ett möte när männen pratar mycket mer, men när kvinnor pratar lika mycket som män uppfattas det som att de pratar mer än männen osv, den typen av forskning). Så genusvetenskapen, som väl är ett tvärvetenskapligt fält egentligen, har ju en empirisk gren där mycket sådan här data samlas in och analyseras. Tycker du att detta är ovetenskapligt?
Jag skulle gissa att du inte har några problem med vetenskapligheten i den delen av genusvetenskapen, utan kanske mer den kvalitativa och teoretiska delen. Eller? Skulle du vilja utveckla vad du ser som problemen?