Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Kvinnor och höga krav på partner?

Anonym (.) skrev 2024-10-24 21:40:30 följande:

Män är mer i ett beroendeställning till kvinnor än vad det varit förut.
    Kvinnor kan få barn utan en manlig partner(spermadonator)

Det tror jag också
  • Anonym (Jag)
    molly50 skrev 2024-10-24 23:14:03 följande:
    Män har också krav. T ex så brukar de ha höga krav på utseendet.
    Så även om man gillar allt det där du skriver här så kanske man inte skulle motsvara deras förväntningar när det kommer till utseendet.
    Ja, listan brukar vara lång
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Men snälla) skrev 2024-10-25 22:01:36 följande:

Har höga krav när det kommer till hans personlighet. Han ska vara snäll, kommunikativ, sunda värderingar, ha lika hög sexlust som mig, vara kärleksfull, ödmjuk, rolig och hälsosam.

Vad gäller det du skrev om: Han ska inte se ut som ett troll och han ska inte vara en dagdrivare.

Vet inte var ni killar får allt ifrån. Ni skapar problemen i erat eget huvud, sen skyller ni på kvinnorna.

Visst är det lite märkligt
  • Anonym (Jag)
    Anonym (.) skrev 2024-10-29 21:28:52 följande:
    Det finns forskning som säger att det var mer jämställt på stenåldern än när jordbruket kom och så vidare. 
    Men nuförtiden känns det som kvinnor fått oproportionerligt mer makt än männen än hur det var på stenåldern.
    En kvinna kunde inte klara sig utan en man då. 
    Nu kan en kvinna få saker genom samhället utan att hon betalar tillbaka till männen och om hon vill ha barn så går det köpa sperma eller få spermier genom det offentliga. 

Jag tycker det är viktigt med jämställt och nu handlar det istället om att män missgynnas för de är män. 
    Läs på om jämställdhet
  • Anonym (Jag)
    Gurksoppa skrev 2024-11-20 21:46:48 följande:
    Biologiskt tänkt? Menar du att det är biologin som säger att kvinnan borde vara underordnad mannen? Mest patetiska jag läst.
    Så patetiskt
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-21 16:32:18 följande:
    Kvinnor behöver vara smala, träna sin fysik och vårda sitt yttre.  Det är det minsta man kan begära av en kvinna.
    Det borde män också göra
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Mini) skrev 2024-11-21 20:15:53 följande:
    Det gör vi redan, var så säker.
    Ja, det gör vi
  • Anonym (Jag)
    Anonym (X) skrev 2024-11-23 20:43:45 följande:

Antalet anmälda misshandelsbrott mot kvinnor eller flickor uppgick till 40 338 brott 2023, vilket innebar en ökning med 4 procent (+1 428 brott) jämfört med 2022, och 12 procent fler (+4 425 brott) jämfört med 2014. Antalet misshandelsbrott mot män eller pojkar uppgick under året till 46 128 brott, vilket innebar en ökning med 2 procent (+1 027 brott) jämfört med 2022, och 3 procent färre (?1 283 brott) jämfört med 2014.

Liksom vid andra brott mot person är en tydlig majoritet av de som misstänks för misshandel män. Vid misshandel mot kvinnor och flickor såväl som mot män och pojkar 2023 var majoriteten av de misstänkta personerna män (76 % respektive 79 %).

https://bra.se/amnen/misshandel

Skrämmande siffror 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Bebbe) skrev 2024-11-29 22:39:34 följande:
    Undrar hur mycket man kan tjäna om byggarna har lika låga löner som undersköterskorna? Samhället kanske t om kan ta bort subventionerna och bidrag runt hela byggprocessen.

Jag är övertygad att om kvinnor dominerade i bygg och män inom vård så skulle löneläget se annorlunda ut. Och det i sin tur skulle ursäktas.
    Håller med, då skulle bygg och vård se annorlunda ut.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Mini) skrev 2024-12-02 19:08:10 följande:
    Oj, hur gamla är dom som skriver i tråden egentligen. Själv är jag givetvis för jämlikhet mellan könen men röstar blått. Så har svårt att se hur man kan utläsa politisk tillhörighet genom att man gillar rättvisa.
    Det undrar jag med
Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?