Inlägg från: Hejhoppgummi |Visa alla inlägg
  • Hejhoppgummi

Kvinnor och höga krav på partner?

ClumsySmurf skrev 2024-11-30 15:54:14 följande:

är det kvinnor som missar vuxna män?

ytterligare halmgubbe av någon som spelar dum eller måste jag förklara att vuxna män inte går i skolan?

Hahaha! Har inte dessa sorgliga gossebarn gått i skolan innan de blivit just vuxna män? Eller förvägras dessa gossebarn skolplikt av alla hemska elaka kvinnor? På tal om halmgubbe? jag vet inte. berätta gärna mer. Vem letar halmgubbar?
  • Hejhoppgummi
    ClumsySmurf skrev 2024-11-30 18:44:38 följande:
    glömde du skriva dubbelanonymt eller hoppade du in i tråden enbart för att göra dina vanliga halmgubbe argument?
    och det var svaret på frågan alltså. Att inte svara med att ställa andra frågor. vad bra, vi är alltså överens om att även gossebarnen har skolplikt och att alla unga män faktiskt gått i skolan.

inte en endaste feminist eller elak kvinna har alltså förvägrat detta. 1-0 till mig herr halmgubbe.
  • Hejhoppgummi
    ClumsySmurf skrev 2024-11-30 20:02:12 följande:
    Finns exempel på trams som man inom offentliga sektorn gärna strösslar pengar på, det prioriteras väldigt konstigt.
    värdegrundskonsult
    sälja qbtq certifikat
    genusforskning
    Ja vid detta laget vet vi redan att män är överrepresenterade som gärningsmän, och att de vidareutbildar sig i lägre omfattning. Då skulle vi istället kunna lägga de pengarna på att förflytta alla de undermåliga männen till en öde ö. Då skulle vi även spara pengar då färre brott skulle begås. Winning 🙏🏼
  • Hejhoppgummi
    Postman skrev 2024-12-01 09:23:56 följande:
    Det görs redan, gärningsmän straffas och sätts i fängelse.  
    jasså? om alla gärningsmän vore inlåsta i detta nu hade det väl inte dagligen begåtts brott? den öde ön ska alltså vara för både befintliga gärningsmän samt för alla som är i riskzonen för att bli gärningsmän. Detta för att skona civilsamhället från just gärningsmän. eller vill du leva i en värld där flera män fortsätter att utvecklas till just gärningsmän? andra män verkar inte klara av arbetet med att förbättra för dessa män utan de tycker det är lättare att skylla männens förfall på elaka ondsinta kvinnor och feminister Tomte
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Bosse) skrev 2024-12-01 09:27:36 följande:

Har du samma uppfattning om invandrare som grupp? Funktionshindrade eller andra grupperingar som generellt sett inte lyckas lika bra? Att vi deporterar dom?

Eller gäller det bara män och är en osund del av ditt mansförakt?

jag föraktar inte alla män, bara de män som är misogyna, de män som inte är demokratiska, de män som inte är jämställda, och alla de män som försvarar dessa mäns rätt att fortsätta vara skunk. De män som ger ryggdunkningar och hejarop till sunkiga män. Min sambo är en man, han föraktar jag inte. Han är en av få män som är jämställda, demokratiska OCH som faktiskt vågar öppna käften och säga till andra män när de är sexistiska och/eller misogyna.
  • Hejhoppgummi

Har du samma uppfattning om invandrare som grupp? Funktionshindrade eller andra grupperingar som generellt sett inte lyckas lika bra? Att vi deporterar dom?

Och. Funktionshindrade väljer inte att vara just funktionshindrade. medan alla de sunkiga männen dagligen väljer att vara just sunk och skunk. Så det är inte jämförbart för fem öre, eller hur? Eller menar du att män genetiskt är sunkigare än kvinnor? Och att det är synd om männen? om det ska likställas med funktionshindrade
  • Hejhoppgummi
    Postman skrev 2024-12-01 11:03:50 följande:
    Det blir många på ön som ör i riskkzonen för hur gör vi med kvinnor, muslimer, invandrare och andra grupper som är i riskzonen? Vem ska bestämma när någon är i riskzonen, vem ska vakta dessa på ön?  Ja frågorna blir många. Det är inte bara en fråga för alla män utan en fråga för alla som lever i vårt demokratiska samhälle. Du verkar emot ett demokratiskt samhälle. 
    ååååh skulle du bry dig om det demokratiska samhället? Gulligt. lika mycket som du bryr dig om kvinnors rätt till samtycke och fri vilja? Kvinnors rätt till att ha preferenser och krav? Eller är det bara känsligt när eventuellt män skulle påverkas? Då är det plötsligt hot mot demokratin 🤡
  • Hejhoppgummi
    Postman skrev 2024-12-01 11:14:10 följande:
    Klart jag bryr mig om ett demokratiskt samhälle. Ser inget känsligt i det. Ett demokratiskt samhälle är jag beredd att offra mitt liv för, är du det, verkar inte så. Du verkar vilja selektera ut människor. 
    Märkligt att du inte förespråkar demokrati när det handlar om kvinnors rätt till samtycke, rätt till sin egen kropp, rätt till samma villkor etc. Eller hur? Men när män råkar
    riskera missgynnas så är det aja-baja? är du inte konsekvent med dina demokratiska åsikter?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Mini) skrev 2024-12-01 11:47:30 följande:
    Ja. Väljer man att bete sig illa så. Själv tror jag inte att det finns minsta genetisk faktor som skulle göra män sämre på något vis, såklart inte.
    Precis. många män (återigen inte alla) väljer att vara skunk. Ett val, inte ett livsöde som de som föds med funktionshinder exempelvis. Sen blir dessa män och fler män kränkta över att kvinnor är selektiva, för att kvinnor naturligtvis inte vill ha skunk. Då är det elaka feminister och genusforskare som får kvinnor att göra fel val. Det är så patetiskt att det blir tragikomisk.
  • Hejhoppgummi
    Postman skrev 2024-12-01 12:46:17 följande:
    Du bygger halmdockor hörrudu. Väldigt tråkigt om du inte vet vad ett demokratiskt samhälle är eller vad som ingår. Dags för dig att googla lite. Bara ett tips. 
    bara ett tips om du vill framstå som en förespråkare för demokrati borde du även förespråka kvinnors rätt till sin kropp, kvinnors rätt till samtycke, kvinnors rätt till att ha preferenser, kvinnors rätt till jämställdhet och likvärdighet. inte konsekvent yla om mäns rätt att bli valda och förespråka sunkiga mäns beteende. snacket om demokrati faller ganska platt.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Feime) skrev 2024-12-01 13:57:03 följande:
    Det där gäller oavsett kön. Jag skriver om.

Om du vill framstå som en förespråkare för demokrati borde du även förespråka människors rätt till sin kropp, människors rätt till samtycke, människors rätt till att ha preferenser, människora rätt till jämställdhet och likvärdighet.
    Och ändå väljer så många män beklaga sig över kräsna kvinnor? märkligt det där. undra om det är en manlig egenskap att inte kunna tänka hela vägen? eller vad skulle det kunna tänkas bero på? Varför vill så många män reglera olika kvinnor och systematiskt stötta ojämlikhet? 
  • Hejhoppgummi
    ClumsySmurf skrev 2024-12-01 14:55:01 följande:
    Vet inte vilket kön som varit värst men det finns många gärningskvinnor som är skyldiga till det ideologiska flummet men det kan ju också vara så att du som vanligt svarade på något helt annat än det jag skrev.
    ungefär som när du svarade "din mamma..."

jag har inget bra svar på din fråga
    jag vet bara att det är något förutsägbart med det hela, som om det vore ett konsekvent mönster.

Vet du inte vilket kön som är värst? för att du ens ska vara en gnutta seriös. Vilket kön har startat i princip alla krig? vilket kön är överrepresenterade som gärningsmän? Så snälla herr manliga knäskål. hur är det kvinnors fel att MÄN väljer starta krig, att MÄN väljer att bli gärningsmän? Hur är det kvinnors fel att MÄN oftare väljer att inte vara en närvarande förälder?

VEM är det som gör dessa val? Är det inte männen själva som gör dessa val? varför vill du frånta männen ansvar? Är män djur? eller varför saknar så många män konsekvenstänk? menar du på fullaste allvar att det är genusforskning som skapat alla dessa sunkiga män? eller det är kanske feministerna? För allt är alla andras fel och inte de stackars männens fel 
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Bosse) skrev 2024-12-01 15:58:36 följande:
    Det är ändå ärligt av dig att du med all tydlighet uttrycker att du hatar och föraktar män. 
    jasså? Har jag inte varit tydlig med att det gäller en viss typ av män. Men du kanske anser att alla män är grisar? det får stå för dig då :)
  • Hejhoppgummi
    Postman skrev 2024-12-01 17:33:28 följande:
    Jag vet inte vad du svamlar om nu. Jag har inte vänt mig emot detta. I ett demokratiskt samhälle gäller detta oavsett kön, etnicitet osv osv. 
    Jasså? Har du inte? Hur många gånger har du försvarat kvinnors rätt i denna tråd? om du är så mån om demokratin menar jag
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Feime) skrev 2024-12-01 17:59:13 följande:
    Om du nu är demokrat som du påstod dig bara borde du förstå att jag inte har mer ansvar för vad en annan person gör bara för att vi har samma kön.

De män som gör de här brotten är de som har ansvaretför det precis som att de kvinnor som begår brott har ansvar för det. Jag har inte mer ansvar för andra män och du har inte mer ansvar för andra kvinnor. Det är grundläggande demokratiska värderingar att alla människor har samma rättigheter och skyldigheter. 
    Så du har noll civilansvar? Om du ser saker som är olämpliga säger du inte till? Om din son skulle misshandla skulle du rycka på axlarna? om din dottter skulle bli våldtagen så är det med samma? Inte ditt ansvar? är män rädda för att vara förebilder eller föregå med gott exempel?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-01 18:31:12 följande:
    Ta det lugnt så du inte riskerar en hjärtinfarkt. Känner du många män som startat krig? Visst är män som grupp överrepresenterade inom vissa typer av brott men ska man som grupp stå till svars för vad någon liten procent gör?

Om jag vänder på det varför är kvinnor golddiggers? En normalt fungerande individ klumpar så klart inte ihop alla kvinnor som golddiggers bara får att vissa är det så varför klumpar du ihop män och har så dålig syn på män? Ja just din man har en av otroligt få som inte har en unken kvinnosyn.
    Hur många svenska kvinnliga gooddiggers finns det? visa gärna statistik på det. buntar jag ihop alla män? Eller är det du som gör kopplingen att det finns många sunkiga människor med gemensam nämnare just MAN.
  • Hejhoppgummi
    ClumsySmurf skrev 2024-12-01 19:27:34 följande:
    Vissa män har lite svårt att tänka själva så det blir monkey see, monkey do
    Hela incelkulturen är ett symptom på detta, incels pratar om jämlikhet, strulturella orättvisor, orättvisa privilegier och klagar på att de inte får empati av motsatta könet som de kastar skit på.

"andemeningen verkar handla om att om man gör tillvaron sämre för kvinnor så blir mäns psykiska ohälsa automatiskt bättre på något sätt."

tyskarna har ett ord för det
    de som tror att spammaren är lite utvecklingstörd när han blandar i hop sex och sjukvård för kvinnor har nog missat något med hans logik

Schadenfreude (/????d?nfr??d?/; German: [??a?dn??f????d?] ; lit.Tooltip literal translation "harm-joy") is the experience of pleasure, joy, or self-satisfaction that comes from learning of or witnessing the troubles, failures, pain, suffering, or humiliation of another. It is a borrowed word from German; the English word for it is epicaricacy, which originated in the 18th century. Schadenfreude has been detected in children as young as 24 months and may be an important social emotion establishing "inequity aversion".[1]

en.wikipedia.org/wiki/Schadenfreude

´
    Va? Så du du får lov att säga att vissa män är på ett sätt? Men inte andra? intressant
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Feime) skrev 2024-12-01 19:07:22 följande:
    Du missar hela poängen. Jag har inte mer ansvar än dig för vad andra män gör. Du har inte mer ansvar än mig för vad andra kvinnor gör. 

Det är grundläggande demokratiska värderingar och grundläggande jämställdhet. Lika rättigheter och skyldigheter oavsett kön.
    Jasså? Missar jag verkligen den? Om det är lika för alla varför är det sådant bjäbbande om att ifrågasätta kvinnors rätt till att kunna säga ja tack eller nej tack eller välja ensamhet över en sunkig man?
  • Hejhoppgummi
    Postman skrev 2024-12-01 17:33:28 följande:
    Jag vet inte vad du svamlar om nu. Jag har inte vänt mig emot detta. I ett demokratiskt samhälle gäller detta oavsett kön, etnicitet osv osv. 
    Ändå lägger du mer tid på att bjäbba emot kvinnors rätt till fri vilja än att komma med förslag på hur alla de sunkiga männen ska lära sig bli en del av det demokratiska samhället. märkligt det där
  • Hejhoppgummi
    ClumsySmurf skrev 2024-12-01 18:45:33 följande:
    Vid det här laget vet nog de flesta hur såna som du funkar.
    Män som inte säger till när andra män säger något olämpligt är jättedumma men om det skulle dyka upp 30 lady dahmer i tråden skulle du få 30 nya bästisar.
    jasså har smurfen lärt sig smurfa? det finns många sunkiga män, sen finns det många män som normaliserar sunkiga män, som inte tar civilansvar. tror du att alla dessa män förbättrar eller försämrar bilden utav män? Är det avancerad kvantfysik eller är det enkel ett plus ett uträkning?
Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?