Inlägg från: Anonym (Mini) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mini)

Kvinnor och höga krav på partner?

Postman skrev 2024-10-24 21:46:29 följande:
    Nej jag tror faktiskt inte det. Du sprider en väldigt mansnegativ bild känner jag.
    Jag är säker på att det stämmer. Upplevt det själv och ser det runt mig där jag har insyn. Har sett ett undantag, en smart snygg man som är en lagspelare med nöjd partner. Det är för dåligt utfall.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (.) skrev 2024-11-21 14:56:07 följande:
    Att män har inte kunnat kompensera med att kvinnor blivit mer självständiga med något annat för att få en kvinna. 
    Att kvinnan fått högre krav utan att man kan anpassa till det. 
    Fast det går ju för män att anpassa sig till utvecklingen? Länken du postade beskriver det väl i dom sista styckena:

Even if there is some biological impediment to total parity, I don?t see any reason in this world men can?t become as good at domestic and emotional labor as women have become at education and paid work.

This would help every man become less lonely and more connected. Which would mean every man would also be healthier, happier, and lead a longer, more meaningful life. Just as we created a movement to reduce the barriers to women entering careers, we must create a movement to get men into community, connectedness, and relationship. 

• Anonym (Mini)

Män kan steppa upp, t ex bli del av dom team som parbildning innebär. Eller så kan dom låta bli och leva som ensamma grottmän med likadana män medans dom män som utvecklar sig jämfört med sina fäder lever vidare i harmoni med sin omgivning.

• Anonym (Mini)
    Anonym (Bebbe) skrev 2024-11-21 16:01:43 följande:
    Det är kanske det vi ser, en form av evolution som utspelar sig framför våra ögon. Livsformer som är obenägna till förändring kommer att dö ut. De kan ju förvisso vara nöjda med sina livsval som du säger kan man tycka.
    Ja, jag tror det. Dom kan vara nöjda ja men jag tror inte att dom är det, förutom vissa få. Vi är sociala djur och vill vara del i sammanhang och i harmoniska relationer. 

Japp, dom som inte anpassar sig tillräckligt kommer att få svårare att föra vidare sina gener och det är ju rätt. Eller så skaffar dom männen barn med 3 olika eftersom toleransen för dåliga beteenden minskar hos kvinnor så relationerna håller inte.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (.) skrev 2024-11-21 16:25:46 följande:
    Eller så går det inte att klara nya kraven och kvinnor skaffar barn genom en spermadonator
    Det är inga svåra krav att uppfylla. Kvinnor har varit vana vid att kämpa mot svårigheter under lång tid, det kan män med göra. Bry sig om sitt utseende, var nyfiken på andra människor, att anstränga sig är inte så jävla svårt.

Det är en sak att skaffa en relation, en helt annan att kunna bibehålla den. Tja, att inte uppföra sig som en egoist räcker mycket långt.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-21 16:32:18 följande:
    Kvinnor behöver vara smala, träna sin fysik och vårda sitt yttre.  Det är det minsta man kan begära av en kvinna.
    Som för män då. Så du kan lika gärna säga människor.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-21 20:11:30 följande:
    Då får de smala och vältränade kvinnorna ställa motsvarande krav på männen istället för att hylla dadbods.
    Det gör vi redan, var så säker.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 17:22:47 följande:
    Ja du "tycker" det, alltså en tyckonom. Det du skriver stämmer säkert dock. Det säger ändå en hel del om kvinnors selektion. Många parbildningar uppstår numera som ett resultat av nätdejting (om de ens uppstår, då dessa runtknullande män inte vill binda sig för tidigt). Tinder insorteras under nätdejting och är väl ändå den mest använda nätdejtingappen? 

Att hävda att Tinder är både mans- och kvinnofientligt kan väl i sig vara rätt men här kommer du att bli emotsagd av såväl kvinnor som män som är nöjda med hur modern parbildning går till. Jag lägger den största delen av ansvaret på kvinnor; att bara svepa höger på 6% av svenska män är en katastrofal syn på det andra könet.
    När jag fanns på tinder svepte jag höger på färre än 6%, mer 1% kanske, fullt rimligt. Varför skulle jag gilla dom som inte är alternativ? Katastrofal syn hur?
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 21:59:25 följande:
    Då får ni också förstå att Sverige och svenskar som civilisation och befolkning max har 100-200 till sedan är det game over. ... men så långt kan väl inte de flesta svenska kvinnor tänka.
    Om man som du skulle känna ett "samhällsansvar" för befolkningsmängden, på vilket sätt är det inte männens ansvar att inte vara så dåliga?
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 23:02:16 följande:
    Ni som hävdar att ni lyckas fortplanta er samtidigt som ni ser ner på en majoritet svenska män: var hittar ni ert parmaterial? Är det bland de 6%:en ni sveper höger på Tinder? Eller söker ni samma män på andra arenor? Eller har ni högre tolerans/blir mindre avtända i mötet med män utanför nätdejting?
    Nuvarande partnern sen 2 år på tinder, från samlingen av 1% som var tänkbara.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 23:56:25 följande:
    Ännu ett förnuftigt inlägg ifrån dig och det ger tråden den nyans tråden behöver. Kvinnor i tråden med sköra egon verkar dock inte hålla med dig; de ser ju en vinst med att välja dessa män och riskera att bli ett i raden av gratisknull?
    Du har inte helt koll på verkligheten. Man väljer bra potentiella partners, dom som söker det man själv vill ha. I mitt fall ett riktigt förhållande och dom finns såklart på tinder. Det är ett sållande bland dom få procenten som inte är något problem.

Att ha höga krav går hur bra som helst för mig och andra.
  • Anonym (Mini)
    ResanTillMelonia skrev 2024-11-22 19:39:24 följande:
    Nej det är också fel. Man ska inte alls söka efter kärleken. En potentiell partner kommer inte finnas på Tinder eller liknande. riktig kärlek uppkommer bara spontant. Det är helt lönlöst att lägga den tiden.

men dejtingapparna tjänar på att folk sitter år ut och år in och sveper på bilder och fikar med olika personer för att kanske hitta någon de klickar med. Grattis, du har ju dödat hela spänningen på en gång.

för sex funkar det väl bra antar jag. Allt han behöver vara är riktigt jävla snygg. Och det är ju det Frågande säger, snygga killar får sex med alla tjejerna som är där, på Tinder Alltså.
    Nej, det får stå för dig. Jag är väldigt glad över min partner som jag träffade genom tinder. Intelligent, snygg som få och sympatisk.

Hur tjänar tinder pengar på mig menar du?

Förstår inte hur ni tänker ni som bashar tinder.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Bosse) skrev 2024-11-23 06:22:31 följande:
    Att vara så fördomsfull emot män utan att förstå det är skrämmande.

Ja, dessa män finns, men det finns även lika oansvariga och värdelösa kvinnor. Precis som det finns jättebra män och kvinnor som tar väl hand om sina barn.
    Jag skulle säga att det inte är fördomar utan att det är baserat på fakta.

Har du nån sorts statistik på att kvinnor är lika likgiltiga inför sina barn som män är?

En skillnad på brister hos kvinnor jämfört med män är att dom inte innebär mördade, misshandlade partners och barn. Ser du glappet där?
  • Anonym (Mini)

Majoriteten män är inte ok tecum. Du tror att det är roligt att allt fler kvinnor har kommit till den insikten kanske? Nej, det är oerhört tråkigt att inse. Men likafullt går det inte att blunda för.

• Anonym (Mini)
    Tecum skrev 2024-11-23 20:33:09 följande:
    Vad menar du då med "inte ok"? Kriminella, missbrukare, inte närvarande fäder? Jo det är en klar minoritet, allt annat är en ren lögn. Annars hade inte samhället fungerat.
    Den stora gruppen är dom som parasiterar på sina kvinnliga partners, det är majoriteten av männen. Det är dom männen som orsakar dom flesta skilsmässor så att kidsen inte växer upp i kärnfamiljer. Med många andra följder som att kvinnor lever sämre liv än dom skulle behöva, lägre livslängd som väl alla vet, även du. Lättnaden kommer vid skilsmässan för kvinnorna, säkert inte för barnen.

Lägg förutom det till den mindre gruppen mördare och misshandlare som gör kvinnornas och barnens liv till helveten. När dom får behålla livet vill säga.
  • Anonym (Mini)
    Tecum skrev 2024-11-23 20:33:09 följande:
    Vad menar du då med "inte ok"? Kriminella, missbrukare, inte närvarande fäder? Jo det är en klar minoritet, allt annat är en ren lögn. Annars hade inte samhället fungerat.
    Fungerande samhälle. Tja, vad tror du hade hänt om kvinnor hade kopierat mäns beteende exakt? Hade samhället fungerat då?
  • Anonym (Mini)
    Tom Araya skrev 2024-11-23 23:09:53 följande:
    Det förekommer ju, så vad är din poäng.
    Jag skrev om kvinnor hade uppfört sig exakt som män gör - det betyder två uppsättningar kön som uppför sig precis som män gör idag. Inget kön som täcker upp för det som måste göras och en fördubbling av mord, våld och våldtäkter.

Tänk efter igen.
Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?