Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 17:22:47 följande:
Ja du "tycker" det, alltså en tyckonom. Det du skriver stämmer säkert dock. Det säger ändå en hel del om kvinnors selektion. Många parbildningar uppstår numera som ett resultat av nätdejting (om de ens uppstår, då dessa runtknullande män inte vill binda sig för tidigt). Tinder insorteras under nätdejting och är väl ändå den mest använda nätdejtingappen?
Att hävda att Tinder är både mans- och kvinnofientligt kan väl i sig vara rätt men här kommer du att bli emotsagd av såväl kvinnor som män som är nöjda med hur modern parbildning går till.
Jag lägger den största delen av ansvaret på kvinnor; att bara svepa höger på 6% av svenska män är en katastrofal syn på det andra könet.Varför ska man svepa höger på en man man inte finner attraktiv?
Brukar du göra det på kvinnor du inte finner attraktiva?
Om inte,varför ställer du det kravet på kvinnor?
Och om du visste vilka pm kvinnor kan få från män så skulle du kanske förstå att man väljer bort dessa.
Söker man något seriöst så får man sålla bort män som enbart är ute efter en sak,vilket är ganska många.
Trots att jag numer är lyckligt gift så kan jag fortfarande få sådana pm från män både här och på andra sociala medier.
Det tycker jag tyder på att dessa män antingen är väldigt desperata eller saknar respekt.
Inget av dem är attraktiva egenskaper.