Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Kvinnor och höga krav på partner?

Anonym (Nyfiken) skrev 2024-10-22 12:17:42 följande:
    Kvinnor och höga krav på partner?

Det nämns då och då att fler och fler kvinnor är singlar för att man gärna vill ha en partner som har minst lika bra utbildning och jobb som man själv (+ så gott som alltid längre än en själv också) och på manssidan är det sämre utbud på såna. 

Jag är nyfiken på om detta verkligen stämmer. Är inte singel i dagsläget men skulle jag bli det vet jag inte om jag är så brydd om han har superbra jobb. Däremot behöver han vara generellt "smart", fatta ironi och ha humor förutom basicsprylarna som sjysst hygien, koll på ekonomin, ej allergiker och inte vara i nikotinbranschen.

Jag är högutbildad och har ett hyggligt jobb. Är jag naiv som tror många borde matcha dom kraven för män med "sämre" jobb klarar inte ens dom?

Många högutbildade gör en felaktig koppling mellan utbildning/yrke och intelligens.

Sedan finns det de som främst värderar inkomstnivån och högutbildade tjänar i regel mer, men inte nödvändigtvis.
  • Tom Araya
    ResanTillMelonia skrev 2024-11-22 19:39:24 följande:
    Nej det är också fel. Man ska inte alls söka efter kärleken. En potentiell partner kommer inte finnas på Tinder eller liknande. riktig kärlek uppkommer bara spontant. Det är helt lönlöst att lägga den tiden.

men dejtingapparna tjänar på att folk sitter år ut och år in och sveper på bilder och fikar med olika personer för att kanske hitta någon de klickar med. Grattis, du har ju dödat hela spänningen på en gång.

för sex funkar det väl bra antar jag. Allt han behöver vara är riktigt jävla snygg. Och det är ju det Frågande säger, snygga killar får sex med alla tjejerna som är där, på Tinder Alltså.
    Fast man måste möta människor och lära känna dem för att kärlek ska kunna uppstå. De flesta har begränsad tid och energi för detta, så de väljer noga vilka de lägger den tiden på och det är där dejtingsajter kommer in.
  • Tom Araya
    Anonym (Mini) skrev 2024-11-23 20:44:14 följande:
    Fungerande samhälle. Tja, vad tror du hade hänt om kvinnor hade kopierat mäns beteende exakt? Hade samhället fungerat då?
    Det förekommer ju, så vad är din poäng.
Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?