Tom Araya skrev 2024-11-22 19:44:13 följande:
Fast man måste möta människor och lära känna dem för att kärlek ska kunna uppstå. De flesta har begränsad tid och energi för detta, så de väljer noga vilka de lägger den tiden på och det är där dejtingsajter kommer in.
Jaha nu sitter vi här, Du och jag som aldrig har träffats förut men har chattat lite och bytt bilder. Nu ska vi se om vi klickar med varandra irl också. vi ska sitta och fika och se om det finns kemi.
gör det det ska det övergå till nästa stadium: dejtingstadiet. Där ska man gå på ett bestämt antal ?dejter? för att lära känna varandra. men du har kvar ditt konto på tinder, och jag med. man klämmer ju in lite träffar med andra samtidigt under dejtingstadiet.
sedan ska det övergå till ett exklusivt stadium. När det är klart är vi ihop och ska flytta ihop med varandra. Antagligen ligger vi båda med andra samtidigt som vi försöker tvinga på oss få känslor för varandra. det är nyttigt med hook-up
Som tjej vill man känna sig uppvaktad och sedd. Tjejer intresserar sig inte för en man förrän han har visat ett intresse för henne. Det behöver komma mer oväntat än så här. Det hår är alldeles för upplagt för att något ska hända anser jag. Men en del tror att man måste ha en partner för att uppfylla en norm vi har i samhället. Det duger väl för det antar jag. Personligen anser jag att man är mer misslyckad om man blir ihop med någon man inte känner något för än att leva ensam. Äkta eller inte alls. inget däremellan. anser jag.
det här är mina resonemang. kommer man med motargument till det så har man bara inte förstått vad jag menar. Jag respekterar det också.
ofta är det så att killen vill träffas igen men inte tjejen. Så personkemi är inte ömsesidig heller