Inlägg från: ResanTillMelonia |Visa alla inlägg
  • ResanTillMelonia

Kvinnor och höga krav på partner?

Anonym (Mini) skrev 2024-11-22 08:18:13 följande:
    Du har inte helt koll på verkligheten. Man väljer bra potentiella partners, dom som söker det man själv vill ha. I mitt fall ett riktigt förhållande och dom finns såklart på tinder. Det är ett sållande bland dom få procenten som inte är något problem.

Att ha höga krav går hur bra som helst för mig och andra.
    Nej det är också fel. Man ska inte alls söka efter kärleken. En potentiell partner kommer inte finnas på Tinder eller liknande. riktig kärlek uppkommer bara spontant. Det är helt lönlöst att lägga den tiden.

men dejtingapparna tjänar på att folk sitter år ut och år in och sveper på bilder och fikar med olika personer för att kanske hitta någon de klickar med. Grattis, du har ju dödat hela spänningen på en gång.

för sex funkar det väl bra antar jag. Allt han behöver vara är riktigt jävla snygg. Och det är ju det Frågande säger, snygga killar får sex med alla tjejerna som är där, på Tinder Alltså.
  • ResanTillMelonia
    en man som tycker at vem som helst med fitta duger och skulle sätta på alla dagar i veckan om han får har ett lågt värde i mina ögon. även män som är överdrivet fixerade av tjejer, t ex följer snygga tjejer på Instagram. att man ens lägger ned energi på en sådan oviktig sak i livet är en egenskap som är underlägsen. Typiskt män också.

en människa med självrespekt nöjer sig bara med det allra bästa. Det ska man tycka att man är värd. har han de problemen jag nämnde ovan är han inte av kvalitet nog för mig
    molly50 skrev 2024-11-21 23:02:11 följande:
    Varför ska man svepa höger på en man man inte finner attraktiv?
    Brukar du göra det på kvinnor du inte finner attraktiva?
    Om inte,varför ställer du det kravet på kvinnor?

Och om du visste vilka pm kvinnor kan få från män så skulle du kanske förstå att man väljer bort dessa.
    Söker man något seriöst så får man sålla bort män som enbart är ute efter en sak,vilket är ganska många.
    Trots att jag numer är lyckligt gift så kan jag fortfarande få sådana pm från män både här och på andra sociala medier.
    Det tycker jag tyder på att dessa män antingen är väldigt desperata eller saknar respekt.
    Inget av dem är attraktiva egenskaper.
  • ResanTillMelonia
    Tom Araya skrev 2024-11-22 19:44:13 följande:
    Fast man måste möta människor och lära känna dem för att kärlek ska kunna uppstå. De flesta har begränsad tid och energi för detta, så de väljer noga vilka de lägger den tiden på och det är där dejtingsajter kommer in.
    Jaha nu sitter vi här, Du och jag som aldrig har träffats förut men har chattat lite och bytt bilder. Nu ska vi se om vi klickar med varandra irl också. vi ska sitta och fika och se om det finns kemi.

gör det det ska det övergå till nästa stadium: dejtingstadiet. Där ska man gå på ett bestämt antal ?dejter? för att lära känna varandra. men du har kvar ditt konto på tinder, och jag med. man klämmer ju in lite träffar med andra samtidigt under dejtingstadiet.

sedan ska det övergå till ett exklusivt stadium. När det är klart är vi ihop och ska flytta ihop med varandra. Antagligen ligger vi båda med andra samtidigt som vi försöker tvinga på oss få känslor för varandra. det är nyttigt med hook-up

Som tjej vill man känna sig uppvaktad och sedd. Tjejer intresserar sig inte för en man förrän han har visat ett intresse för henne. Det behöver komma mer oväntat än så här. Det hår är alldeles för upplagt för att något ska hända anser jag. Men en del tror att man måste ha en partner för att uppfylla en norm vi har i samhället. Det duger väl för det antar jag. Personligen anser jag att man är mer misslyckad om man blir ihop med någon man inte känner något för än att leva ensam. Äkta eller inte alls. inget däremellan. anser jag.

det här är mina resonemang. kommer man med motargument till det så har man bara inte förstått vad jag menar. Jag respekterar det också.

ofta är det så att killen vill träffas igen men inte tjejen. Så personkemi är inte ömsesidig heller
  • ResanTillMelonia
    Anonym (.) skrev 2024-11-22 19:27:52 följande:
    Och hur kul blir det för dina ev barn om du får barn med en spermadonator?
    Du bidrar också som sagt till ojämställdhet om du får barn på det sättet. 
    Passar utmärkt för många kvinnor. Är man eremit t ex och inte vill bo med någon man inte känner ett skit för. så i mitt fall t ex.

många män är nog besvärliga att ha relationer med. Det blir mindre jobb att vara ensamstående.

jag är inte feminist eller vurmar för jämställdhet. Jag tänker på mig själv här
  • ResanTillMelonia
    Tow2Mater skrev 2024-11-22 20:20:28 följande:
    ja barnen och deras bästa är ju alltid underordnat er själva.....
    Just mitt barn har en manlig förebild så oroa dig inte.

pappan var inte spermadonator, men man skulle kunna kalla honom det. Han har själv valt bort att ha umgänge med sitt barn, så tala hellre illa om honom i så fall
  • ResanTillMelonia
    Anonym (Quinn) skrev 2024-10-22 12:38:53 följande:

Män med sämre jobb och lön vill sällan dejta framgångsrika kvinnor. Jag har provat och dejta hantverkare men dom kommer alltid med en massa gliringar om att jag dejtar neråt, samma med att dejta en yngre man så går man gliringar om att de är "toyboy". Rätt ocharmigt med den typen av osäkerhet. Denna typ av män får väl dejta kvinnor som har mer klassiska låglönejobb som tex undersköterskor, barnskötare och nageltekniker.

jag vill ha en partner med liknande ambitioner och mål i livet. Utbildning är inget sk krav, men vill gärna att vi ligger på liknande nivå lönemässigt så vi kan leva på samma sätt och har samma värderingar.

bryr mig inte om hans längd, kroppsform och vikt så länge det inte är extremt åt något håll. Allt mellan 165 och 195cm, 60-100kg osv är normalt för mig. 

Är det så? Män är extremt statusfixerade. Tänk om de fick testa bli kvinna för en dag. Så hade de insertt att kvinnor inte dras till högutbildade män med status. det påverkar ju inte attraktionen ett dugg. Däremot en mam som är osäker i sin maskulinitet. Det är något kvinnor inte attraheras av.
  • ResanTillMelonia
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-23 02:53:26 följande:
    Jag kommer lära mina döttrar att de inte behöver en man. Precis som jag kommer lära mina söner att de inte behöver en kvinna. behöver och vill är olika saker. Finns inget en man skulle tillföra i mitt liv till det bättre
    Låter sunt. Vi behöver heller inte fler desperata människor som tror att deras lycka måste hänga på någon annan.

jättefint om man träffar någon. men viktigare är ju att man trivs i sitt egna sällskap. hellre att man lever bra själv än att man spenderar livet med en person som det inte funkar 100% med

nu har jag dessutom hört så många kvinnor i olika åldrar som säger att de aldrig skulle ha haft man om de inte haft barn ihop, eller som pantertanterna säger till morsan: de bästa de har gjort är att skilja sig. Jag vet ju faktiskt inte mycket om det här, har varit singel hela tiden (ja typ) men det verkar som att män bara blir en börda för kvinnor.

finns säkert någon promille bra män, men det skiter jag i faktiskt. jag tänker aldrig på det där. Så det här är ingen feministisk debatt.
  • ResanTillMelonia
    Anonym (Mini) skrev 2024-11-23 20:40:19 följande:
    Den stora gruppen är dom som parasiterar på sina kvinnliga partners, det är majoriteten av männen. Det är dom männen som orsakar dom flesta skilsmässor så att kidsen inte växer upp i kärnfamiljer. Med många andra följder som att kvinnor lever sämre liv än dom skulle behöva, lägre livslängd som väl alla vet, även du. Lättnaden kommer vid skilsmässan för kvinnorna, säkert inte för barnen.

Lägg förutom det till den mindre gruppen mördare och misshandlare som gör kvinnornas och barnens liv till helveten. När dom får behålla livet vill säga.

i en undersökning såg man att nästan hälften av alla gifta kvinnor med barn tyckte att deras män bidrog till mer stress än vad barnen gjorde. Haha.

äsch, att skilja sig kan väl inte vara så farligt för barn? har aldrig förstått det där. Vad som nog däremot kan skada dem efteråt är om föräldrarna drar in barnen i något nytt förhållande. Det är Själviskt att inte kunna låta barnen vara utanför sina nya relationer. Om nya partnern dessutom också har barn sedan innan så får många par för sig att en sk bonusfamilj skulle vara den ultimata lyckan för alla så de tvingar in sina barn i det där utan att de själva har fått säga något.

Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?