Inlägg från: Anonym (Tinder är sin egna värld) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tinder är sin egna värld)

Kvinnor och höga krav på partner?

Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 16:23:31 följande:

Många tyckonomer i tråden som minsann vet bäst utifrån vad de har fått till sig i sina filterbubblor och utifrån subjektivt tyckande.

Statistik över svepande i Tinder talar ett rätt tydligt språk. Om jag inte minns fel så sveper kvinnor höger på ca 6% av männen och män sveper höger på ca 60% av kvinnorna. Kvinnor har en massa "icks" som kan översättas i orimliga krav eller motsatsvis väldigt låg tolerans mot egenheter hos mannen som hon upplever som störiga (tramsiga längdkravet ecempelvis om 1,80+). Män å andra sidan ger kvinnor i många fall en chans och har inte en massa "icks". 

www.svd.se/a/zAxJyO/dejtingforskare-finns-fordelar-med-att-folja-vara-icks

Det sjunkande barnafödandet i Sverige är väl indikator om något på att kvinnor har allt högre krav på män och parbildning. Den kvinnliga dejtingforskaren i artikeln ser dock inga baksidor med kvinnors låga tolerans mot män.

Jag tycker att Tinder är ett väldigt dåligt verktyg för att mäta något alls. Män som är framgångsrika på Tinder är ofta runtknewlare på ett helt absurt vis så det skapas inga relationer på Tinder med den gruppen män som får många matchningar. Om det är 6% som du säger så är dessa 6% ofta samma 6% för de enskilda kvinnorna.

De männen sätter på 2-5 olika kvinnor från Tinder i veckan och gillar det.

Så Tinder är både mans och kvinnofientligt, de enda som har nån glädje av Tinder är den lilla gruppen män.
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 17:22:47 följande:
    Ja du "tycker" det, alltså en tyckonom. Det du skriver stämmer säkert dock. Det säger ändå en hel del om kvinnors selektion. Många parbildningar uppstår numera som ett resultat av nätdejting (om de ens uppstår, då dessa runtknullande män inte vill binda sig för tidigt). Tinder insorteras under nätdejting och är väl ändå den mest använda nätdejtingappen? 

Att hävda att Tinder är både mans- och kvinnofientligt kan väl i sig vara rätt men här kommer du att bli emotsagd av såväl kvinnor som män som är nöjda med hur modern parbildning går till. Jag lägger den största delen av ansvaret på kvinnor; att bara svepa höger på 6% av svenska män är en katastrofal syn på det andra könet.
    Jag har lånat killkompisars Tinderkonton flera gånger och sett hur det är. Döm inte kvinnor för hur kvinnor på Tinder är och beter för då kommer du bli misogyn.

Antingen svarar kvinnor enstavigt på Tinder. Ja, nej, ok, längd?, berätta mer och lämnar ansvaret på dig att försöka föra en konversation. Så beter sig inte kvinnor utanför Tinder utan pratar förmodligen mer än män och lägger inte det ansvaret på män att ha nån slags... monolog?

Eller så beter de sig skitäckligt. Händer om jag lånar en specifik killes konto. Det är "Kom till mamma!" (eeeeeew fy fan) "Men vad snygg du är, jag dööööör!! Kn*lla ikväll?"(eeew igen) så där beter sig inte kvinnor normalt heller.

Så logga ut därifrån. Kvinnor på Tinder representerar inte kvinnor eller kvinnligt beteende. 
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 19:28:04 följande:
    Intressant med en så transparent observation om hur det kan se ut för de som har 'nytta' av Tinder. Det är inte ofta man ser att kvinnor kan kritisera andra kvinnors beteende.
    Jag känner inte att jag kritiserar kvinnor i stort när jag kritiserar kvinnor på Tinder. "Kom till mamma" representerar inte mig eller de flesta kvinnor.
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 23:09:04 följande:
    Hur kan ni svenska kvinnor bara finna ca 6% av männen på Tinder attraktiva? Det är nog den stora frågan i sammanhanget. Jag ifrågasätter inte resten av din text; det är naturligtvis bedrövligt med män (och kvinnor) som beter sig ohyfsat i mötet med det andra könet.
    Grejen är inte att bara 6% är attraktiva, i lite äldre studier så tycker kvinnor att 20% av ett stort urval män är attraktiva.

Du utgår från Tider där man kanske presenteras till 40 män kan vi säga...8 av de ser bra ut ytterligare kanske 8 är helt ok...men en vill inte träffa 8 och definitivt inte 16 män. Så man väger attraktiv mot attraktiv och sållar ytterligare och hamnar på 1-2 män av 40 tex. 

Väldigt många kvinnor väljer samma män 1-2 av de där 40. Det är som att Tinder är skapat för att ett fåtal sexmissbrukande män skall få ligga med så många kvinnor som möjligt. Kvinnor blir en sexuell förbrukningsvara och sedan ensamma, män blir ensamma. En människofientlig app som bara gynnar en liten grupp sexmissbrukande män. 
Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?