Inlägg från: Anonym (Jasså?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jasså?)
    Tecum skrev 2024-10-24 22:38:59 följande:
    I de flesta fall jag känner väl till är det tvärtom, mannen gör allt, jobbar heltid, sköter hem och barn och tar hand om frun som inte gör något annat än springer hos läkare och tycker synd om sig själv. Men det finns förstås såna av bägge kön.

Om nu kvinnor är så utarbetade, varför fick inte kvinnor ångest och blev utbrända för 30 år sedan, eller 60? För att inte tala om för 100 år sedan och mer då kvinnor verkligen var utsatta och fick slita? Svar, de hade inte tid utan hade fullt upp att överleva och sköta sina uppgifter. Precis som män. De enda som var "hysteriska och nervklena", som det hette på den tiden, var överklasskvinnor. 
    Det säger kanske något...
    https://jamstalldhetsmyndigheten.se/jamstalldhet-i-sverige/delmal-4-jamn-fordelning-av-det-obetalda-hem-och-omsorgsarbetet/
  • Anonym (Jasså?)
    Postman skrev 2024-10-24 23:48:01 följande:

Jämställdhetsmyndigheten ger jag inte mycket för. Myndigheten domineras av kvinnor för kvinnor så vad de säger får man ta med en nypa salt. Myndigheten är knappast objektiv om man säger så.  

Jag vänder mot emot Quinns påstående att kvinnorna tar 95% av allt, det är en grov överdrift. 

Jasså? fiska fram bättre statistik då om du anser att den är fel. Annars är den statistiken mest sanningsenlig, och då är det att män gör mindre oavsett ditt hobby-tyckande. 
Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?