Inlägg från: Anonym (Eh?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eh?)

Kvinnor och höga krav på partner?

Anonym (Nyfiken) skrev 2024-10-22 12:17:42 följande:
    Kvinnor och höga krav på partner?

Det nämns då och då att fler och fler kvinnor är singlar för att man gärna vill ha en partner som har minst lika bra utbildning och jobb som man själv (+ så gott som alltid längre än en själv också) och på manssidan är det sämre utbud på såna. 

Jag är nyfiken på om detta verkligen stämmer. Är inte singel i dagsläget men skulle jag bli det vet jag inte om jag är så brydd om han har superbra jobb. Däremot behöver han vara generellt "smart", fatta ironi och ha humor förutom basicsprylarna som sjysst hygien, koll på ekonomin, ej allergiker och inte vara i nikotinbranschen.

Jag är högutbildad och har ett hyggligt jobb. Är jag naiv som tror många borde matcha dom kraven för män med "sämre" jobb klarar inte ens dom?

Jag vet inte riktigt om jag förstår hur du menar men ja kvinnor rent generellt tenderar att ha vad som brukar beskrivas som höga krav i vardagligt tal ja. 
  • Anonym (Eh?)
    Anonym (Fiat) skrev 2024-10-22 17:35:57 följande:

Det folk missar/bortser ifrån eller helt enkelt inte vill kännas vid är huruvida kraven någon har är samma sak som realistiska krav utifrån dom förutsättningar som finns? 

Oftast inte nej. 

Man får ha vilka krav eller preferenser som helst men då får man också vara beredd på att ta konsekvenserna av dom också..  men det är då det börjar gnällas om att motparten har för höga krav....alternativt att motparten måste börja sänka sina krav... jaha.  Du själv då? 

Nej många män OCH många kvinnor också för den delen har ibland lite orimliga krav utifrån det aktuella värdet på marknaden så att säga. Så är det.  Men naturligtvis önskar vi oss det bästa så att säga. Det är nog allmänt mänskligt bara.

Annars skulle nog alla må bra av att män generellt hade lite högre krav.
  • Anonym (Eh?)
    Postman skrev 2024-10-23 16:19:55 följande:
    Man får ha vilka krav man vill men man ska vara medveten om att ju högre krav man har desto större risk att man inte får napp och att man då förblir en evig singel.
    Det är väl ett tveeggat svärd tänker jag. 
  • Anonym (Eh?)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-10-23 19:20:00 följande:
    Stämmer dom kraven på kvinnor? Trodde mest att det gällde att se hyggligt bra ut vilket dom flesta kan fixa med smink vid behov.

Jag vet inte om jag tycker att det stämmer men olika män har ju olika höga krav så svårt att säga. Dock så brukar män nöja sig med vad de väljer. Eller jag tror att det skiljer sig lite mellan kvinnor och män i hur vi väljer. Män kan ha en kravlista i huvudet men sen IRL så spelar det ibland mindre roll.. Män vill naturligtvis inte leva ensamma. 

Män har kanske en lägre tröskel för vad som duger till sex, jämfört med vad de föredrar till fortplantning och giftermål. En tjej som inte är högsta drömmen kan ändå duga för ett förhållande ett tag för en del män. 

Kvinnor lägger ribban lite högre redan från början tror jag. 

• Anonym (Eh?)

Men har en man väl stadgat sig ordentligt med någon så duger den personen för det mesta. Bara han får sex ungefär..

Medan kvinnor kanske är lite mer kritiska och klagvisa mot sina män. De vill förändra det ena eller det andra.. Om han bara?.. så.

• Anonym (Eh?)

Men har en man väl stadgat sig ordentligt med någon så duger den personen för det mesta. Bara han får sex ungefär..

Medan kvinnor kanske är lite mer kritiska och klagvisa mot sina män. De vill förändra det ena eller det andra.. Om han bara?.. så.

Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?