Inlägg från: Anonym (Quinn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Quinn)

Kvinnor och höga krav på partner?

Män med sämre jobb och lön vill sällan dejta framgångsrika kvinnor. Jag har provat och dejta hantverkare men dom kommer alltid med en massa gliringar om att jag dejtar neråt, samma med att dejta en yngre man så går man gliringar om att de är "toyboy". Rätt ocharmigt med den typen av osäkerhet. Denna typ av män får väl dejta kvinnor som har mer klassiska låglönejobb som tex undersköterskor, barnskötare och nageltekniker.

jag vill ha en partner med liknande ambitioner och mål i livet. Utbildning är inget sk krav, men vill gärna att vi ligger på liknande nivå lönemässigt så vi kan leva på samma sätt och har samma värderingar.

bryr mig inte om hans längd, kroppsform och vikt så länge det inte är extremt åt något håll. Allt mellan 165 och 195cm, 60-100kg osv är normalt för mig. 

• Anonym (Quinn)
    Postman skrev 2024-10-24 21:17:25 följande:
    Är det du som under flera år har skrivit om din odugliga man? Det du beskriver är knappast representativt för män generellt.
    Det är en stor andel män som är så, därav ordet mansbebisar. Säkerligen är en del av dina vänner så, men det är sällan sånt syns för andra utanför hemmet.

Jag kan se det beteendet bland flera vänner (de skulle aldrig erkänna det, men det är tydligt att kvinnorna tar 95% av allt och de är på bristningsgränsen) jag har en kusin som precis blev lämnad av sin fru som är  likadan. Det är vanligare än du tror.
    det är oftast inte förrän vid skilsmässa som de måste steppa upp och börja ta ansvar och själva inser hur snett det varit.
  • Anonym (Quinn)
    Postman skrev 2024-10-24 21:46:29 följande:
    Nej jag tror faktiskt inte det. Du sprider en väldigt mansnegativ bild känner jag.

Då kanske drt är dags att du läser på lite och öppnar ögonen. Konton som mansbebisar och de historierna man läser där kommer inte från ingenstans. 

jag har själv upplevt detta med mitt ex och det var en skam, så man döljer det väldigt bra för omgivningen. Men en dag orkade jag inte mer. Ser samma mönster hos många andra.

Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?