Inlägg från: Anonym (Ja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ja)

Varför köpa skit på dollarstore

Anonym (Em) skrev 2024-10-23 09:49:48 följande:
    Okej, du verkar inte förstå det
    Håller helt med. Använder man nedanstående som argument har man ju inte förstått frågan ...
    Krutpung skrev 2024-10-22 13:19:16 följande:
    Vad är det med Barnängen på Dollarstore som är värre än Barnängen på ICA?
    Att däremot använda "jag skiter i vilket" eller "för mig är priset viktigare än det moraliska" som förklaring är relevant. 
  • Anonym (Ja)
    Krutpung skrev 2024-10-23 10:20:54 följande:
    Jodå. Vi pratar om helt olika saker. Du förstår inte vad jag menar.
    Exakt! Du pratar om nåt annat än det em pratar om; dvs, du svarar em med nåt som inte är relevant för det hen sa. Och så undrar du över varför hon tror att du inte förstår ...
  • Anonym (Ja)
    Krutpung skrev 2024-10-23 10:27:52 följande:
    Jag handlar väl inte på Dollarstore och behöver därför inga argument för det, eller? Gör jag? 
    Det har jag ingen aning om, men det är ju ganska irrelevant i sammanhanget. Diskutera anledningen till varför folk (man själv och/eller andra) handlar på DS kan man ju göra oavsett - vilket du själv tydligt visat i denna tråd.
  • Anonym (Ja)
    Krutpung skrev 2024-10-23 10:28:19 följande:
    Undrar jag?
    My bad. Det gjorde du inte. Det var jag som tolkade fel. Men faktum kvarstår att du inte verkade förstå ems poäng (=det är omoraliskt att stötta företaget) när du svarade henne med att de säljer barnängen. Kan du se att det argumentet (i betydelsen inpass i en diskussion) ger intrycket att du inte förstod hennes poäng?
Svar på tråden Varför köpa skit på dollarstore