• Anonym (Stressad magkatarr)

Erfarenheter av magkatarr

Hej på er, jag går och drar på en magkatarr som inte vill ge sig. Har sedan några dagar tillbaka inte lika ont i magen längre men har svårt att komma igång med att äta ordentligt. Under ca 2v tid har jag haft ett stort illamående och tidig mättnadskänsla. Det går bättre att äta nu men det är så frustrerande att inte kunna äta en ordentlig portion. 
    Ni som haft magkatarr, hur lång tid tog det innan ni var ?tillbaka på banan igen?? Känns som att det är svårt att komma igen ordentligt när jag inte får i mig lika mycket energi som vanligt?

• Svar på tråden Erfarenheter av magkatarr
  • Anonym (P)

Har du tagit omeprazol eller liknande? Då tycker jag att det ger dit ganska väl efter en vecka. 

I övrigt är mitt råd att äta lite och ofta. Jag får ofta ondare av en rejäl måltid, än en mindre lunch och kanske två små mellanmål innan en mindre middag och nåt litet innan natten. Något som varit ovanligt milt för min mage, har varit lite lättsaltade chips. Det har magen inte alls reagerat illa på. 

• Anonym (Stressad magkatarr)
    Anonym (P) skrev 2024-10-21 14:53:35 följande:

Har du tagit omeprazol eller liknande? Då tycker jag att det ger dit ganska väl efter en vecka. 

I övrigt är mitt råd att äta lite och ofta. Jag får ofta ondare av en rejäl måltid, än en mindre lunch och kanske två små mellanmål innan en mindre middag och nåt litet innan natten. Något som varit ovanligt milt för min mage, har varit lite lättsaltade chips. Det har magen inte alls reagerat illa på. 

Upplever du illamående när du får besvär? Känner mig liksom knappt sugen på mat som det är nu..
  • Anonym (P)
    Anonym (Stressad magkatarr) skrev 2024-10-21 16:10:16 följande:
    Upplever du illamående när du får besvär? Känner mig liksom knappt sugen på mat som det är nu..
    Jag mår både illa och kräks. Men jag tvingar i mig mat, eftersom också hunger triggar mitt illamående och den brännande och svidande känslan.
Svar på tråden Erfarenheter av magkatarr