• Anonym7703

Sluta med Risperidon?

Ätit Risperidon i 3 veckor, läkaren satte in den för ångest tillsammans med Ssri. Men jag är så yr, känner mig stapplig på benen. Ska träffa läkaren på onsdag. Tror ni det är svårt att sluta efter 3 veckor?

• Svar på tråden Sluta med Risperidon?
  • Anonym7703
    Fjäril kär skrev 2024-10-21 13:51:20 följande:

Du ska inte sluta utan härda ut. Besvären du nämner är typiska för när medicinen börjar verka och försvinner när kroppen vant sig. Du får samma effekt om du höjer dosen tex 

Alltså jag känner mig helt bortkopplad från omvärlden, känns som gröt i hjärna, suddig syn & är jätteyr, kan inte köra bil, kan knappt vara ute & gå. Förstår egentligen inte riktigt varför jag har fått den. Det hade väl räckt med Ssri till att börja med. Risperidon är väl med mot andra psykiska besvär vad jag förstått det som
  • Anonym7703
    Anonym (Tveksamt) skrev 2024-10-21 15:21:43 följande:
    Risperidon är ett neuroleptikum och används vid schizofreni och bipolär sjukdom. Har du något av det?
    Nä inget. Depression med ångest & tvångstankar
  • Anonym7703
    Anonym (Tveksamt) skrev 2024-10-21 16:10:17 följande:
    Då tycker jag du ska sluta med medicinen. Ingen mild medicin som du vill äta i onödan. 

Känner lite så jag med, jag känner mig såå konstig av den. Tror du jag blir dålig om jag bara ätit den i 3 veckor? Om jag slutar. 

Känns som i en annan värld

• Anonym7703
    Anonym (Tveksamt) skrev 2024-10-21 18:09:40 följande:
    Det kan ju kännas lite efter 3 veckor, kroppen har ju börjat vänja sig lite. Går det inte att trappa ner försiktigt, dela tabletten eller är det kapslar.
    Äter 0.5mg på morgonen & på kvällen. Har delat en redan till 0.25mg. Är ett skit detta då jag även sätter in Venlafaxin 
Svar på tråden Sluta med Risperidon?