• Anonym (Mojaffa)

Varför är det så mycket skjutningar i Sverige??

Hur kommer det sig att det ökat så kraftigt?

• Svar på tråden Varför är det så mycket skjutningar i Sverige??
  • Anonym (Mia)

Allla vet väl varför .Orkarintr bry mig om kriminella och liknande,fullt upp med livet.

• Tukt
    Anonym (Mojaffa) skrev 2024-10-21 22:35:28 följande:
    Va ? Näe
    Mm, men stackare då. Och det är förståss en ren slump att forumet bombats av dylika och oskyldiga frågor den senaste timmen.
  • Anonym (FAKE NEWS!)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-10-21 20:51:57 följande:

Problemet är till mångt och mycket socio-ekonomiskt. Unga som redan saknar utsikter värvas i tidig ålder. 

Problemet har inte med ekonomi så mycket att göra. Finns många länder i Europa och världen med en avsevärt större fattigdom och utanförskap, och där sprängs det inte i varje bostadskvarter varje vecka. Åk bara till Östeuropa eller Centraleuropa och se hur romerna där har det. Varför har inte de skjutningar varje dag där barn dödar barn? 
    Vad har de unga där för utsikter? Bli tiggare eller burkplockare? 

Problemet i Sverige är ett annat. Här är några punkter och orsaker: 

- Hög invandring av lågutbildade

- Hög invandring av individer från krigsdrabbade områden där heder, vapen och våld är en stor del av vardagen. Ta Mellanöstern som exempel. Är fullskaliga krig där hela tiden med jämna mellanrum. Lätt att ta till våld. 

- Hög invandring av individer som tidigare var kriminella i sina egna länder och som aldrig borde fått komma hit. Klaner. Familjeklaner som redan var ett problem i sina hemländer. Nästan samtliga klaner i Sverige har ett stökigt förflutet från sina hemländer, var paria redan där. 

- Gansterkulturen och glorifieringen som media bland annat bidragit till. P3 har delat ut priser till gängkriminella och deras musik i nästan 10 års tid. 

- Slappa lagar och slappt rättsväsende, som har blivit bättre sedan de började ta i lite med hårdhandskarna. Innan var det katastrof. 

- Hög efterfrågan på narkotika eftersom det finns en stor marknad i Norden, och allt går igenom Sverige. 

- Svag vuxenvärld i Sverige. Barnen styr allt och föräldrarna har väldigt lite att säga till om. Så även lärarna i skolan. Svenska skolan i sig är ett kapitel i sig. Stök och lekstuga. Det bidrar också. 
  • Anonym (Me)

Ja tycker de e bättre att Sverige får ta i från tårna en gång för alla å stor städa !

• Anonym (qwer)

Ett av problemen tror jag är att straffen att begå brott är så låga så det lönar sig att ta risken att begå brott. Jag reagerade på det en yngre kille sade; "Jag vill ha samma status som de som åker runt med mersha och har guldklockor och säljer droger".  Om samhället har en respons som matchar "mersha och guldklocka" så tror jag defenitivt killen tänker sig för en och två gånger.
    Samhällets svaga respons skapar mer problem än det löser.

• Anonym (Me)
    Anonym (qwer) skrev 2024-10-22 08:06:32 följande:

Ett av problemen tror jag är att straffen att begå brott är så låga så det lönar sig att ta risken att begå brott. Jag reagerade på det en yngre kille sade; "Jag vill ha samma status som de som åker runt med mersha och har guldklockor och säljer droger".  Om samhället har en respons som matchar "mersha och guldklocka" så tror jag defenitivt killen tänker sig för en och två gånger.
    Samhällets svaga respons skapar mer problem än det löser.

Ja  de ska straffa hela familjen om de e minderåriga som gör brott, å hopplösa fal efter 18 e väl bara å ta bort !
  • Anonym (Hmm)

Tyvärr är så många andra, tredje och fjärde generationens invandrare eller helsvenskar - annars hade hot om utvisning kanske kunnat väga tungt.
    Helt klar är ätt straffskalan måste skärpas. Det ska inte vara värt att "chansa" på att komma undan med brott.
    Dessutom skulle ju straffen kunna ackumuleras, d.v.s en gång = straff, två gånger=hårdare straff och tredje gången plockas du bort från samhället permanent.
    Skjutningar och sprängningar och motsvarande innebär direkt steg tre.
    De som eventuellt inte är svenska medborgare ska kastas ut direkt. De har då förverkat sin rätt i vårat samhälle.

• Anonym (Mojaffa)
    Tukt skrev 2024-10-21 22:43:59 följande:
    Mm, men stackare då. Och det är förståss en ren slump att forumet bombats av dylika och oskyldiga frågor den senaste timmen.
    Jaha men då är det väl du som postat dom då, mest logiska förklaringen.
  • Anonym (Gissa)

Invandringen såklart. 

• Anonym (qwer)
    Anonym (Gissa) skrev 2024-10-23 00:17:26 följande:

Invandringen såklart. 

Har svårt att tro "invandringen" är orsaken. Det är invandringspolitiken som är helt tokig och som fortgått under lång tid som jag tror är en stor bidragande orsak.
    Är det därför SD fick såna framgångar tro?
    I Amerika får du som arb.givare som söker nyanställning inte begära ålder och härkomst i CV:et. Det ska enbart handla om kompetens. Inte om du heter Mohammed och är 50år. Grundar sig på Age Discrimination in Employment Act (ADEA) och Civil Rights Act of 1964. Sverige har lång väg kvar i hur vi behandlar de som kommer.
    Vi skördar det vi sår.
  • Tukt
    Anonym (Mojaffa) skrev 2024-10-22 23:11:32 följande:
    Jaha men då är det väl du som postat dom då, mest logiska förklaringen.
    Möjligen med din logik.
Svar på tråden Varför är det så mycket skjutningar i Sverige??