Varför är det så mycket skjutningar i Sverige??
Hur kommer det sig att det ökat så kraftigt?
Hur kommer det sig att det ökat så kraftigt?
Allla vet väl varför .Orkarintr bry mig om kriminella och liknande,fullt upp med livet.
Problemet är till mångt och mycket socio-ekonomiskt. Unga som redan saknar utsikter värvas i tidig ålder.
Ja tycker de e bättre att Sverige får ta i från tårna en gång för alla å stor städa !
Ett av problemen tror jag är att straffen att begå brott är så låga så det lönar sig att ta risken att begå brott. Jag reagerade på det en yngre kille sade; "Jag vill ha samma status som de som åker runt med mersha och har guldklockor och säljer droger". Om samhället har en respons som matchar "mersha och guldklocka" så tror jag defenitivt killen tänker sig för en och två gånger.
Samhällets svaga respons skapar mer problem än det löser.
Ett av problemen tror jag är att straffen att begå brott är så låga så det lönar sig att ta risken att begå brott. Jag reagerade på det en yngre kille sade; "Jag vill ha samma status som de som åker runt med mersha och har guldklockor och säljer droger". Om samhället har en respons som matchar "mersha och guldklocka" så tror jag defenitivt killen tänker sig för en och två gånger.
Samhällets svaga respons skapar mer problem än det löser.
Tyvärr är så många andra, tredje och fjärde generationens invandrare eller helsvenskar - annars hade hot om utvisning kanske kunnat väga tungt.
Helt klar är ätt straffskalan måste skärpas. Det ska inte vara värt att "chansa" på att komma undan med brott.
Dessutom skulle ju straffen kunna ackumuleras, d.v.s en gång = straff, två gånger=hårdare straff och tredje gången plockas du bort från samhället permanent.
Skjutningar och sprängningar och motsvarande innebär direkt steg tre.
De som eventuellt inte är svenska medborgare ska kastas ut direkt. De har då förverkat sin rätt i vårat samhälle.
Invandringen såklart.
Invandringen såklart.