Inlägg från: Anonym (Vill du veta sanningen?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vill du veta sanningen?)

    Misstänkt otrohet vad göra?

    molly50 skrev 2024-10-22 13:29:06 följande:
    Det är klart att alla,någon gång i livet,kan råka ut för att få personliga problem.
    Men långt ifrån alla som råkar ut för det väljer att bete sig illa mot andra.
    Så att man har personliga problem ursäktar inte att man väljer att vara otrogen.
    Men snälla Molly,
    var skulle jag ha sagt något om att ursäkta otrohet???

    Det jag har sagt är att den som väljer att vara otrogen sannolikt, eller alltid, har personliga problem.
    Och det viktiga, personliga problem går alltid att komma tillrätta med.

    Hur kan du försöka få det till att jag skulle ursäkta otroheten?

    Sitter du själv så högt på din häst, avståndet hit ner blir så stort, att du inte klarar att se vad jag här nere bland vanliga människor skriver?
  • Anonym (Vill du veta sanningen?)
    molly50 skrev 2024-10-22 13:30:10 följande:
    Tillägg: Alla som är otrogna har inte heller personliga problem. En del gör det t ex bara för spänningens skull.
    För mig är det fullkomligt uppenbart att den som väljer att vara otrogen bara för spänningens skull, den har personliga problem.

    Fråga till dig: Är du säker på att du har kompetens och erfarenhet för att bedöma alla typer av personliga problem?
    Om du svarar ja, har du då ens koll på dina egna personliga problem?
  • Anonym (Vill du veta sanningen?)
    molly50 skrev 2024-10-22 13:32:05 följande:
    Det är bra att ni har kunnat prata och kommit fram till en lösning.
    Men om ni blir tillsammans igen och hon gör om det?
    Ska hon få fler chanser då?
    Du verkar vara väldigt inskränkt och så extremt dömande och fördömande mot en annan medmänniska,
    och därmed dömer du också ut ts.

    Ts skriver och intygar: Att hon känner djup ånger, att de båda känner stark kärlek för den andre och att de är varandras bästa vänner.
    Vem är du att döma ut deras kärlek och deras vänskap?

    Med stöd av deras ömsesidiga kärlek och deras vänskap, om hon och de tillsammans ser till att komma tillrätta med de bakomliggande orsakerna och med hennes personliga problem så finns det ju inget som säger att hon kommer göra om det.
    I så fall blir det alltså inte aktuellt att ens fundera på om hon ska få fler chanser eller inte.

    Varför gör du ditt val att se allt detta från den mest negativa vinkel som du förmår? Vad är det som driver dig till att döma andra på detta sätt? Kan bakgrunden till detta vara att du själv ännu inte har kommit tillrätta med dina egna personliga problem?
  • Anonym (Vill du veta sanningen?)
    Anonym (F) skrev 2024-10-22 13:38:09 följande:
    Precis så. Det svamlar mycket i den här tråden om personliga problem och jalla jalla om känslor i milslånga inlägg. Det behöver verkligen inte vara komplicerat alls.
    Återigen finns anledning konstatera:
    Den som med säkerhet väljer uttala sig på så sätt som att den kan och vet allt,
    det är oftast samma person som besitter lägst kunskap och lägst begåvning, men som ofta lyckas inbilla sig själv de mest vettlösa saker.
  • Anonym (Vill du veta sanningen?)
    molly50 skrev 2024-10-22 16:42:09 följande:
    Vem sitter egentligen på höga hästar här?
    Du försöker påstå att alla som är otrogna har personliga problem,vilket inte alls behöver vara fallet. En del söker bara spänningen t ex.
    Så ja,för mig låter det som att du försöker hitta ursäkter till att välja otrohet,även om du inte skriver det rakt av.
    Den som är i ett fast förhållande och måste söka spänningen genom att vara otrogen, jag anser att den har personliga problem.

    Men du anser alltså att söka spänningen på detta sätt inte alls tyder på att den otrogna skulle ha några personliga problem? 

    Då förstår jag dig inte. Men jag förstår att vi tycker olika om detta spänningssökande.

    Och det är väl snarare du som försöker ursäkta otrohet genom att påstå att det bara handlar om spänningssökande?
  • Anonym (Vill du veta sanningen?)
    molly50 skrev 2024-10-22 16:45:39 följande:
    Nej,jag har ingenstans påstått att jag har kompetens eller erfarenhet för att kunna bedöma alla typer av personliga problem.
    Men jag har själv haft personliga problem och varit i djupa livskriser utan att för den sakens skull välja att vara otrogen.
    Så alla väljer inte den vägen. Det finns andra utvägar.
    Varför citerar du och skriver detta till mig? Jag har aldrig påstått att alla väljer den vägen eller att alla med personliga problem skulle vara otrogna. Var får du dina märkliga och inbillade tolkningar ifrån?

    Läs det jag skriver, diskutera gärna och citera, men håll dig till det jag skriver och inte till något som du själv inbillar dig att jag kanske menar.

    Jag hävdar fortfarande att den som väljer att vara otrogen, den har personlig problem.

    Hur du kan få detta till något helt annat övergår mitt förstånd.
    Kan det i så fall ha något att göra med det du själv skriver, att du själv har haft personliga problem och livskriser, detta kanske inte är avklarat för din del, och du har svårt att förhålla dig till det jag skriver?
  • Anonym (Vill du veta sanningen?)
    molly50 skrev 2024-10-22 17:18:01 följande:
    Ja,det är din åsikt. Inte fakta.

    Jag påstår inte att det inte behöver handla om personliga problem,men att det lika väl kan handla om att man säker spänning.
    Och nej,jag försvarar absolut inte otrohet. Det borde du veta om du har sett mig i andra trådar som berör detta ämne.
    Men jag vet vad personer som själva har varit otrogna har angett för orsaker till det.
    Och då är att söka spänning en av orsakerna.

    För övrigt,så vill du diskutera orsaker till varför man är otrogen så kan du väl starta en egen tråd om det istället för att ta den diskussionen här.
    Ja, jag har sagt vad jag tycker och jag har en åsikt.
    På samma sätt som du själv och de flesta andra som har skrivit i tråden, liksom de allra flesta som skriver på detta forum och framför åsikter.
    Jag har inte skrivit att mina åsikter är fakta.
    Var får du dina villfarelser ifrån?

    Eller menar du att jag inte har rätt att framföra mina åsikter?
    Men du tycker uppenbarligen att du själv har rätt att framföra dina åsikter.
    Varför denna skillnad?

    Jag tycker att du har rätt att framföra din åsikt, även i de fall jag inte delar den. Hoppas du också kan acceptera att jag och andra medlemmar har samma rätt att framföra våra åsikter, även i de fall de inte känns bekväma för dig.

    Jag har inte diskuterat orsaker.
    Det är ju du som har tagit upp att orsaken är spänningssökande,
    eller hur?

    Jag tycker att du ska släppa dina anklagelser och dina inbillningar gällande det jag skriver och i stället ägna dig åt ämnet.
  • Anonym (Vill du veta sanningen?)
    molly50 skrev 2024-10-22 17:24:50 följande:
    Detta skrev du i inlägg #57. Vill du försöka påstå att du inte har skrivit att alla som är otrogna alltid har personliga problem?

    Citat: "Det jag har sagt är att den som väljer att vara otrogen sannolikt, eller alltid, har personliga problem."

    Det sista stycket tänker jag inte ens kommentera då tråden inte handlar om mig.
    Ja jag håller fast vid min åsikt, att alla som gör valet att vara otrogen har personliga problem.

    Men det är ju inte alls samma sak som det du påstår att jag skulle ha sagt, att alla som har personliga problem också skulle vara otrogna.

    Visst borde du klara att se skillnaden på dessa två saker innan du citerar och skriver dina egna påhitt? Det är ju inte särskilt svårt eller komplicerat att förstå denna avgörande skillnad!
  • Anonym (Vill du veta sanningen?)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-10-22 21:20:46 följande:
    Sättet hon "talade" med ts genom sitt beteende tycker jag är extremt tydligt.

    Vännen är lojal mot ts, såna vänner är guld värda.
    Hur vet du att vännen är lojal mot ts?
    Hur kan du med säkerhet veta vilket syfte "vännen" har med sitt agerande?

    Hur kan du med säkerhet veta t ex att "vännens" syfte inte är att den själv vill få en chans att ha sex med kvinnan?
    Hur vet du t ex att "vännen" inte redan har försökt eller t o m redan har genomfört att haft sex med kvinnan? Hur vet du med absolut säkerhet att vännen inte redan har haft en hemlig sexuell relation med kvinnan, men att hon har valt att avsluta den och han vill hämnas?
    Hur vet du så säkert att "vännen" är lojal när det faktiskt skulle kunna vara raka motsatsen?
  • Anonym (Vill du veta sanningen?)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-10-22 23:06:54 följande:
    Var det alla frågor du hade?

    Oavsett vad vännen har för syfte så är det ett faktum att det finns bild på henne där hon hånglar med en annan.
    Men du hade inget svar på någon enda av dessa rimliga frågor.

    Det var du som fastställde att "vännen" var lojal mot ts.
    Jag frågade dig hur du med säkerhet kan veta detta?

    En bild kan knappast bevisa att de har hånglat.
    Det kan ha varit en vänskaplig kram. Eller att hon skämtsamt slickade bort ett spill från hans haka.

    Nu har ts själv sagt att hon var otrogen, så vi behöver inte käfta om det där fotot.

    Men det borde vara tydligt för dig att du inte kan uttala dig så där säkert om något som du inte vet.
  • Anonym (Vill du veta sanningen?)
    molly50 skrev 2024-10-22 23:37:21 följande:
    Ja,och den åsikten får stå för dig.

    Jag har aldrig påstått att du har skrivit det.
    Men du fick det att låta som en ursäkt för att vara otrogen när man har personliga problem.
    Och då skrev jag att det inte behöver gälla alla.
    Ser du den skillnaden?
    Det är inte min åsikt och jag har aldrig sagt att personliga problem skulle utgöra någon ursäkt.

    Tvärtom anser jag att personliga problem är något man ska ta tag i och göra något åt. Vilket jag också skrivit, om du bara läser mina inlägg med öppet sinne.

    Dessutom är min uppfattning att personliga problem går att komma tillrätta med, om man bara vill. (Nästan alltid...)

    Om du väljer att tolka och fultolka hur min åsikt låter så ligger det helt och hållet hos dig.
    När du inte förstår, fråga då hellre än att hitta på en egen fultolkning.

    Nej jag ser inte skillnaden, för den hänger enbart samman med din egen tolkning.

    Kan du inte släppa detta nu och vi i stället hjälps åt att återgå till trådämnet?
  • Anonym (Vill du veta sanningen?)
    Anonym (Eh nej) skrev 2024-10-23 08:20:48 följande:
    Om min man stått mun mot mun med en kvinna hade inga dåliga ursäkter i världen hjälpt. Vad skulle finnas för annan anledning till det?

    Om man ser det med egna ögon är det dumt att hitta på ursäkter inför faktum.
    Ok, var det dig och din man vi pratade om? Förlåt jag missade det.
    Även din man skulle ju rent hypotetiskt kunna slicka bort ett spill från någons haka...

    (Min poäng med detta är att med ett rent hypotetiskt exempel visa att den som varit otrogen ofta kan komma med de mest fantasifulla bortförklaringar, möjliga eller helt omöjliga bortförklaringar. Denna poäng trodde jag att du skulle förstå, utan att jag behövde förklara.)

    Gällande trådstarten och ämnet:
    Visade fotot att personerna stod mun mot mun? Det är info som jag missade. Förlåt.

    ts har ju inte sett det med egna ögon (eller finns ny info som jag har missat?). 
    Så vitt jag har kunnat utläsa var det hans "vän" som berättade för honom och han har fått se ett foto (?)
  • Anonym (Vill du veta sanningen?)
    Anonym (Johannes) skrev 2024-10-23 09:25:50 följande:
    Ðu har missat att Ts sambo erkänt att hon var otrogen 
    Du har fel. Jag har inte missat detta.

    Se inlägg #96, där jag tydligt skriver:
    "Nu har ts själv sagt att hon var otrogen..."
  • Anonym (Vill du veta sanningen?)
    Anonym (Johannes) skrev 2024-10-23 09:40:43 följande:
    Så varför då fortsätta tjata om en massa irrelevanta saker när det redan är klart att hon var otrogen? Det var hon på fotot, ja dom hånglade o ja hon var otrogen..  

    Resten spelar ingen roll längre just därför  
    Men om du läser trådstarten och sedan ts alla följande inlägg (också andra medlemmars inlägg i tråden) så borde du klara se att det finns många andra aspekter och mycket annat som faktiskt spelar avgörande roll.

    Det kanske inte spelar någon roll för dig,
    men du måste väl ändå förstå att alla måste inte tycka och känna exakt lika som du?

    Jag är övertygad att belysa saken från fler håll, att öppet resonera, både fram och tillbaka, om alla möjliga aspekter, kan vara till nytta för ts, och/eller för någon annan medlem på detta forum.

    Att som du försöka begränsa diskussionen till enbart det du bestämmer, eller till det en enda medlem bestämmer, är självfallet inte särskilt bra för ett diskussionsforum och inte bra för ts.
  • Anonym (Vill du veta sanningen?)
    molly50 skrev 2024-10-23 14:07:24 följande:
    Visst kan man komma tillrätta med personliga problem,om man vill.
    Det har jag aldrig vänt mig emot.
    Det enda jag vände mig emot var det du skrev om att alla som är otrogna har personliga problem.
    För så behöver det inte vara.
    Men vi får enas om att vara oeniga,helt enkelt.
    Jag tror att du och jag egentligen, i det allra mesta, inte står så långt ifrån varandra gällande uppfattningar och värderingar. Jag har uppfattat att du avskyr otrohet. Du har egna erfarenheter. Jag delar denna avsky och har motsvarande erfarenheter (men jag har alltså medvetet valt att inte ge uttryck för min egen uppfattning om detta).

    Gällande personliga problem så anser jag att den som fattar sitt beslut att vara otrogen, den måste helt enkelt ha någon typ av personligt problem, för annars fattar man inte ett sådant beslut.

    Och som jag sagt tidigare, gällande ditt exempel, anser jag att den som har ett sådant behov av att känna spänning så att den därför beslutar sig för att vara otrogen, den måste ha någon typ av personligt problem, för annars har man inte ett så märkligt behov av spänning så man fattar ett sådant beslut.

    Det förvånar mig faktiskt att (om) du inte håller med om detta.

    Jag erkänner att jag har svårt att förstå och acceptera att vi skulle vara oeniga om detta. I så fall har jag lättare tro, och jag hoppas, att vi har missförstått varandra.
Svar på tråden Misstänkt otrohet vad göra?