Anonym (Vill du veta sanningen?) skrev 2024-10-23 14:38:07 följande:
Jag tror att du och jag egentligen, i det allra mesta, inte står så långt ifrån varandra gällande uppfattningar och värderingar. Jag har uppfattat att du avskyr otrohet. Du har egna erfarenheter. Jag delar denna avsky och har motsvarande erfarenheter (men jag har alltså medvetet valt att inte ge uttryck för min egen uppfattning om detta).
Gällande personliga problem så anser jag att den som fattar sitt beslut att vara otrogen, den måste helt enkelt ha någon typ av personligt problem, för annars fattar man inte ett sådant beslut.
Och som jag sagt tidigare, gällande ditt exempel, anser jag att den som har ett sådant behov av att känna spänning så att den därför beslutar sig för att vara otrogen, den måste ha någon typ av personligt problem, för annars har man inte ett så märkligt behov av spänning så man fattar ett sådant beslut.
Det förvånar mig faktiskt att (om) du inte håller med om detta.
Jag erkänner att jag har svårt att förstå och acceptera att vi skulle vara oeniga om detta. I så fall har jag lättare tro, och jag hoppas, att vi har missförstått varandra.
Det kan ju också vara en stunds ingivelse.
Det kanske är alkohol inblandat osv.
Men då borde man kanske avstå att dricka alkohol eller åtminstone inte dricka så mycket.
Det finns,som sagt,flera olika anledningar till att man väljer att vara otrogen.
Det behöver inte handla om personliga problem.
Det är där vi inte är riktigt överens.
Men nu handlar väl inte tråden om orsaker till att man är otrogen.
Så vi kanske ska återgå till det tråden handlar om. TS situation.