Anonym (Vill du veta sanningen?) skrev 2024-10-21 16:01:37 följande:
Om han och de tillsammans vill försöka reda ut sina problem, rädda sin kärlek och sin relation, så är det i de flesta fall mycket viktigt att få fram så mycket fakta som möjligt.
Du kanske saknar liknande erfarenheter, du kanske inte har varit kär, bildat familj med barn och allt?
De flesta långa relationer, de flesta familjer, går igenom flera olika kriser genom åren och många reder ut och klarar av sina problem.
Alla undersökningar visar att de flesta relationer klarar av att överleva en tillfällig sexuell förbindelse.
Många par kan vittna om att både de själva, var och en, och deras relation har gått stärkt ur en kris.
Jag tycker inte du ska vara så snabb att döma någon annan.
Särskilt inte som du inte känner till något om deras kärlek och deras relation. Du har ju faktiskt ingen aning.
Jag inser i vart fall att jag vet inte något om ts, inte om hans partner och inte om deras relation.
Därför ger jag i all välmening de råd som jag gör.
När allt kommer omkring, när man ser saken i ett större perspektiv, så behöver det ju inte innebära något alls att det har förekommit en tillfällig sexuell förbindelse. Rent faktiskt, i praktiken och i verkligheten så har ju inte något överhuvudtaget förändrats av detta.
Det är ju inte så att någon har blivit blind på ett öga eller förlorat en hand, eller hur?
Allt i övrigt är begränsat till enbart känslor.
Det enda som kan ha förändrats i verkligheten är känslor.
Det finns alltid möjligheter att göra något åt känslor, om man vill detta.
Du pratar som om de var gifta sedan 20 år tillbaka och har tre barn och hus. De har bara varit tillsammans i två år och har inga gemensamma barn.
Detta blir definitivt hennes förlust. Lycka till för henne att hitta någon trevlig person som vill ta hand om hennes barn när hon åker på konferens och har sex med andra.