Martha77 skrev 2024-10-21 21:27:07 följande:
Läste i en gammal tråd att någon blivit sydd av en person under utbildning och att det inte blivit bra så det gjorde mig lite orolig. Men hoppas det är relativt ovanligt och att det finns någon som kan dela sina erfarenheter - även positiva. Håller med dig om att det är jättebra med utbildningsjukhus och jag har själv aldrig varit med om något liknande.
Jag födde i Lund, som ju också är utbildningssjikhus och jag skulle definitivt välja det igen. Dels innebär det mer personal. Jag hade en bm och två bm-studenter som hade hand om mig under förlossningen. Det är ju inte så att studenterna är helt nya utan de är väl nästan färdiga. Studenterna var så taggade så jag fick hjälp och uppmärksamhet hela tiden. Bm-läraren hade ju stenkoll på vad de gjorde. En av studenterna sydde mig, och det blev jättebra. På efterkontrollen på mvc påpekade min bm också hur utmärkt jag blivit sydd, och när jag sade att det varit en student så sade hon att studenterna ofta är så väldigt måna om att göra rätt att man brukar få bäst resultat av dem!
Så som sagt, jag hade alla dagar valt utbildningssjukhus igen, ser bara positivt med det.