Inlägg från: Anonym (v) |Visa alla inlägg
  • Anonym (v)

Att skriva ett examensarbete som svagbegåvad

Freddie K skrev 2024-10-20 11:44:50 följande:

Hej!

Du kan ju ta hjälp av Chat-GPT, om du vill. Det är bara att ladda ner gratis. Det kanske kan hjälpa dig. Glad

Extremt korkat förslag. Inte korkat, utan extremt korkat. 
    Ditt förslag är förbjudet. 
    Dessutom så om man blir påkommen så blir det icke godkänt. 
  • Anonym (v)
    Anonym (Melon) skrev 2024-10-25 14:36:28 följande:

Låt inte ett test få dig att tro att du är svagbegåvad, det var det värsta jag hört. 

Där det finns en vilja där finns en väg. Man behöver inte vara en Einstein för att klara av en högre utbildning. Välj en som du är väldigt intresserad av och låt resten falla på sin plats utmed vägen. 

Har du adhd så gör listor av saker och uppgifter som du måste göra som du sen bockar av, väldigt tillfredsställande för just människor med adhd. Ta mediciner för adhd under utbildningstiden om du så måste, allt för att underlätta. Det betyder inte att du måste fortsätta livet ut. 

Du fixar detta.

Om riktiga iq tester visar det, dvs tester hos en psykolog och inte något internet tester, då är man ju det. 
    Jag lägger inte i någon värdering i det, man är ju inte en sämre människa för det. 
    För övrigt är det flera tester i wais. 
  • Anonym (v)
    Anonym (Melon) skrev 2024-10-27 08:31:32 följande:
    Nja, iq tester är lite pseudovetenskap, ungefär som polygraf tester. Man ska inte stirra sig blind på sånt dravel.
    Iq tester hos psykolog är verkligen inget dravel. 
    Det är iallafall fall inte vad vetenskap säger. 
    Riktiga iq tester(som görs hos psykolog) säger väldigt mycket. 
  • Anonym (v)
    Anonym (Melon) skrev 2024-10-27 15:25:29 följande:
    Gör man iq tester hos psykologer? Jag trodde man pratade om emotionell problematik där? Hur hjälper ett iq test om man går hos psykologen för tex depressioner? Är det viktigt för deprimerade att få veta att de inte bara är deppiga individer utan även svagbegåvade idioter som pricken över iet?
    Jorå, mycket inom psykologi är dravel, gamla förlegade ideer. 

En psykiater gör väl bara tester där han visar bilder på olika skepnader och skuggor för att kolla om patienten är en sociopat eller inte. Enda gång jag hört talas om folk som gör iq tester är vid arbetsintervjuer där det är viktigt att kunna tänka snabbt på stående fot eller individer som vet med sig att de är bra på mönster och vill få vara medlem i Mensa för clout. 

De flesta människor behöver aldrig göra iq tester, däremot kan man ju göra det själv på nätet för skojs skull. Och det är nåt man blir bättre och bättre på för var gång man gör det. 
    Ja, man gör iq tester hos psykologer. Konstigt att du inte visste det. 

Ditt inlägg är jättekonstigt och okunnigt.
    Det är vanligt att göra iq tester när man gör en npf utredning exempelvis. 

Iq tester på nätet är inte bra. Trodde alla visste det. 
Svar på tråden Att skriva ett examensarbete som svagbegåvad