• Anonym (Anonymsign)

Pms?

Jag har trott att jag har pms, men pms har man veckan innan mens väl?

Jag skulle säga att jag mår ändå bra veckan innan mens, men mår jättedåligt veckan efter? 
    jag är arg, hatar mitt liv, vill göra slut med min sambo osv.

varför?
    min mens är regelbunden, får alltid mens exakt rätt dag, 

Någon som har några tankar?

• Svar på tråden Pms?
  • Entjejskonto

PMS kommer vid ägglossning, så du kanske har PMS en vecka efter att mensen har tagit slut... Kolla lite cykeldatum och sånt där. Gå till läkaren och sök hjälp Det finns hjälp att få

• Anonym (M)

Mår du dåligt under mensen eller vecken efter mensen innan äl? Förutsatt att du har ägglossning, du kanske går på något p-medel 

• Anonym (G)
    Entjejskonto skrev 2024-10-20 07:28:24 följande:

PMS kommer vid ägglossning, så du kanske har PMS en vecka efter att mensen har tagit slut... Kolla lite cykeldatum och sånt där. Gå till läkaren och sök hjälp Det finns hjälp att få

Nu för du gå tillbaka till skolbänken. PMS infaller definitivt inte vid ägglossning. Det helt andra hormoner i spel. 

PMS infaller när ägglossningen är över och ca en vecka innan mens. 

• Anonym (J)

Jag kan bli ungefär likadan och pms blir tusen ggr värre om jag tex sovit dåligt eller på annat sätt (förmodligen) påverkat hormonerna negativt ännu mer så de hamnat i obalans. Men min pms kan vara veckan innan mens men även lite under mensen. 

Var extra noga med mst, träning och vila under den tiden och var snäll mot dig själv. Fast det är svårt, man hatar ju sig själv tycker man är ful och äcklig osv. Iallafall jag. Men bra att försöka tänka att det är hormoner. jag tar inget preventivmedel heller för det gör det ännu värre, då blir jag helt galen. 

• Zoegazz

Finns nån variant där man får ?pms? efter mensen. Tror det heter post menstrual syndrom på engelska. Oavsett vilket är det fruktansvärt med dessa hormoner och deras påverkan så kram till dig.

• Anonym (Ida)

Så har har också senaste året. trodde jag kommit i förklimskteriwt men tror det är hormoner i obalans!

Svar på tråden Pms?