Inlägg från: Anonym (Hopplös) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hopplös)

Alltid missförstådd

Har den populära diagnosen Aspergers och får inte den hjälp jag behöver.. var inlagd på sluten psykvård i sommar och det enda som hände var att jag blev missförstådd och utdömd till något helt annat.
     som nu fått stora konsekvenser. Går inte in på vad men kontentan är att med Aspergers så kommer inte orden alltid ut med den betydelsen det gör för andra.
    och nu känner jag bara stor hopplöshet över att jag aldrig blir förstådd, endast missförstådd, nu till att vara narcissistisk och empatilös vilket jag absolut inte är. 

det känns som att vara oskyldigt instängd på livstid i någon annan/den riktiga gärningsmannens ställe.

är det någon som känner igen sig?
    jag har iaf tappat lusten helt till livet.

• Svar på tråden Alltid missförstådd
  • Anonym (Hopplös)

Ok. Inte tvångsinlagd nu men det att bli missförstådd känns som att vara fängslad och oskyldigt dömd. Men skulle behöva vård. Har för mörka hopplöshetstankar.

• Anonym (Hopplös)
    Ikaros12 skrev 2024-10-19 23:28:21 följande:

Jag tycker verkligen synd om dig. Jag har träffat några med Aspergers som kämpar socialt. Att bli förstod och att förstå sin omgivning kan vara en emotionell kamp. Jag kan verkligen förstå hur du kan bli missförstådd då jag sett det i andra sammanhang då andra blivit det. De jag träffat och känner med A är att alla är just väldigt måna om att andra inte ska må dåligt och vill andra väl, men har svårt att sätta sig in i att andra kan uppleva världen på annat sätt än dem. Några kan också lätt fastna i att andra gör dem illa då de blir bemötta på ett sätt de själva aldrig skulle bemöta andra På. Slutsatsen blir då lätt att andra gör saker mot dem av ondo, men så behöver inte vara fallet. De fastnar i det och vill inte acceptera den andres förklaring. Tyvärr medför det att livet blir väldigt tungt om de inte vill lyssna och förstå andras perspektiv. Har du testat mentaliseringsbaserad terapi. MBT. Det kanske skulle kunna ge dig stöd att möta din omgivning. 

Ta hand om dig

Tack för ditt fina svar. Precis så är det, så som du beskriver. Därav min hopplöshet när dessa ständiga och i vissa fall avgörande  missuppfattningar sker. Ska kolla upp det du tipsar om. Tack!
Svar på tråden Alltid missförstådd