Jag gillar ödmjuka och följsamma kvinnor
Det är mycket bättre än dominanta självständiga kvinnor
Ok
Jag gillar män som har självförtroendet att leva med en jämlik partner. Man eller kvinna.
Nu vet du det.
Är det något du vill diskutera?
Eller ville du bara skriva av dig såhär en lördagskväll?
Ok
Jag gillar män som har självförtroendet att leva med en jämlik partner. Man eller kvinna.
Nu vet du det.
Är det något du vill diskutera?
Eller ville du bara skriva av dig såhär en lördagskväll?
Det är lugnt, du kan säkert få slippa högavlönade kvinnor med IQ 130+ vars barn blir briljanta ingenjörer. Asjobbigt ju om barnen skulle överträffa farsan, så kan vi INTE ha det.
Ta ett restaurangbiträde med ångestsyndrom istället och ägna resten av ditt liv åt att betala för och få de barnen redo att flytta hemifrån. Då kommer du äntligen att känna dig som en fungerande man.
...seriöst, hör du ens hur du låter? Lycka till då...
Det är lugnt, du kan säkert få slippa högavlönade kvinnor med IQ 130+ vars barn blir briljanta ingenjörer. Asjobbigt ju om barnen skulle överträffa farsan, så kan vi INTE ha det.
Ta ett restaurangbiträde med ångestsyndrom istället och ägna resten av ditt liv åt att betala för och få de barnen redo att flytta hemifrån. Då kommer du äntligen att känna dig som en fungerande man.
Varför får självständiga kvinnor dig att känna dig underlägsen?
Det gör inte jag. Hade en väninna med den läggningen där jag fick ta de flesta initiativ och hon mest hängde på och tog emot.
Blev tröttsamt i längden då jag kände mig mer som hennes förmyndare än en jämlik väninna i en jämlik vänskap. Jag valde i slutändan att lämna henne. Hon behöver växa upp, iallafall om hon vill återuppta kontakt med mig igen. Behöver en riktig väninna och inte en mänsklig svans.
Idag är det poppis att vara motvalls som kvinna. Man anses stark då. Men självklart har TS rätt, det är trevligare att hänga med en person som kan kompromissa, visa tolerans, som inte letar fel och blir jätteupprörd för minsta lilla.
Men genus spelar ingen roll, detta gäller både män och kvinnor. Även vänner, kollegor, barn etc.
Kan du förklara vad du menar med ödmjuk och följsam kvinna?
Menar du att en självständig kvinna inte kan vara ödmjuk?
Det är väl självklart att en självständig kvinna kan vara det eller
så lägger du in en annan mening i ordet ödmjuk än vad det betyder
och att du även lägger in en mening i ordet självständig på ett sätt du menar.
Din mening med dessa ords betydelse skiljer sig ifrån många andras.
Ödmjuk kan givetvis många välutbildade och självständiga kvinnor vara.
Förklara även hur du menar med följsam.
Menar du att du vill ha en kvinna som är som ordets betydelse i beskrivningen?
Vill du alltså ha en kvinna som gör som du vill och inte har egna åsikter?
För om du vill att en kvinna ska vara som ordet betyder är ju inte du själv
ödmjuk utan tvärtom.