Inlägg från: Anonym (Hejhej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hejhej)

Män och självinsikt...

Alltså jag tror inte de här två killarna är medvetna om hur mycket kvinnorna på dejtingapparna värderar män efter deras utseende. Naivt? Ja, kanske men jag tror att killarna skattar sig själva utifrån helheten mera. De kanske också söker seriösa långvariga förhållanden?  

• Anonym (Hejhej)

Sen är faktiskt inte alla killar såhär. Vissa är naturligtvis väldigt medvetna om sitt utseende. Det är nog olika. 

Det finns dessutom tjejer som övervärderar sig själva och sina attribut, men de får ofta ändå ligga. De duger till sex och får därför kanske en bild av sig själva som mer attraktiva än de egentligen är. De finner bara inte något långvarigt som består. 

• Anonym (Hejhej)
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-10-19 16:40:51 följande:
    Kan det hänga på att killar från tidig ålder mycket mer sällan bedöms för sitt utseende utan mer vad dom gör och hur dom är? Dom kanske förstår att det finns riktigt snygga män som exvis Henry Cavill, men dom tror i sin enfald att resten av dom bara är snäppet osnyggare än han och förstår inte att attraktionsskalan vad gäller utseende är betydligt bredare än så. Skrattande
    Nej män är inte lika ytliga som kvinnor..
  • Anonym (Hejhej)
    Anonym (J) skrev 2024-10-19 23:11:15 följande:
    Alla blir inte skalliga med åldern. Min pappa är snart 60 och har allt hår kvar och han ser 15 år yngre ut än jämngamla pga det. Skallighet gör att man se gammal ut. 
    Skallighet är inte något entydigt manligt problem. Otroligt många svenska kvinnor har högt hårfärste så hela pannan syns.. Det är inte heller jättesnyggt. 
  • Anonym (Hejhej)
    Anonym (J) skrev 2024-10-20 01:47:46 följande:
    Tvärtom. De flesta män går enbart efter utseende. 
    Håller jag inte med om
  • Anonym (Hejhej)

Män har dålig självinsik, kvinnor har dålig självinsikt. Det bara visar sig på olika sätt.

• Anonym (Hejhej)

Sen finns det naturligtvis individer hos både män och kvinnor som inte har så usel självinsikt. Alla har ju inte det.

Men i det stora hela så..

• Anonym (Hejhej)

Ja män är verkligen patetiska.. Överskattar sig själva.

För kvinnor däremot är det annorlunda. Där är det fullt legitimt med höga krav på en blivande partner.

Där är det inte nåt konstigt med att leta bland de som har högre status på olika vis. Men en man ska veta sitt marknadsvärd..

Lite intressant det där kan jag tycka.

• Anonym (Hejhej)
    Anonym (Tror det ofta beror på...) skrev 2024-10-22 11:10:22 följande:
    Lite annorlunda då kvinnor rätt ofta lyckas ligga med män som når upp till de högt ställda kriterierna. Att lyckas ligga ger idén att det även hypotetiskt går att få den typen av hunkiga män till mer än så.

Så både män och kvinnor överskattar sig själva, men det är mer förståeligt att kvinnor gör det.

Visst finns det delförklaringar ja.

Singelkvinnor får ibland ligga med hunkmän som bekräftar dem. En tjej som är låt oss säga en femma kan få ligga med en kille som är en nia eller tia, och då tror kanske den tjejen att det är hennes värde på marknaden.

Men en kille som är en nia eller tia på skalan stadgar sig inte med en femma till tjej. Det är bara bra sex, och inget annat. Sen blir tjejerna bittra över att det inte finns män som är villiga att stadga sig, och sedan går åren och det är dags för barn och då duger till slut en kille som också är en femma. Men tjejen blir inte lycklig och inte killen heller, och sedan är separationen ett faktum och barnen blir lidande. Jag tror vi alla har upplevt eller i alla fall sett detta i verkliga livet.

Alla äktenskap ser naturligtvis inte ut så men det är ändå oerhört vanligt. 

Så ja det finns förklaringar men det är ändå lite intressant hur olika män och kvinnor döms och bedöms. Ibland är det till kvinnors fördel och ibland tvärt om.

• Anonym (Hejhej)
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-10-22 12:20:31 följande:
    Tror det är vanligare att 10:or som gifter sig med 10:or skiljer sig oftare för dom har större utbud på partners medan 5:or håller ihop betydligt längre för dom är nöjdare och det finns inte en kö med alternativ för dom.

Absolut! 

Det är en kategori människor som lever livet. Det är fester, de träffar mycket folk och de får mycket uppmärksamhet m.m. Skilsmässor är inget ovanlig.

Men samtidigt säger ju längden på ett äktenskap inte så mycket om huruvida det är lyckligt..

Svar på tråden Män och självinsikt...