Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Män och självinsikt...

Anonym (K) skrev 2024-10-19 09:40:08 följande:

Ja, det tror jag. Man har gjort tester där heterosexuella män och kvinnor låtis ranka varandra och sedan sig själva. Män rankar då generellt sig själva högre än vad andra gör och kvinnor lägre. Jag tror på samma orsak som du. Kvinnor matas från låg ålder med information om allt de borde ändra med sitt utseende för att duga.

Amen.

Det understrukna är familjeliv ett typexempel på när man läser alla trådar som skrivs negativt om kvinnors vikt och utseende 
  • Anonym (J)
    Anonym (Lady) skrev 2024-10-19 11:30:34 följande:

Det man nummer 1 borde göra är att raka bort skepparkransen, det skulle garanterat öka chanserna.
    Jag har inget mot rakat huvud, som yngre gillade jag det dock inte. Hade tänkt enfter innan jag skaffat ev barn då skallighet är ärftligt och kan drabba en kille väldigt tidigt i livet.

Skalliga killar är det fulaste jag vet och skalligheten får dom att se gamla ut. Jag skulle aldrig skaffa barn med en skallig kille av just den anledningen som du tar upp att det är ärftligt. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Lady) skrev 2024-10-19 17:36:25 följande:
    Jag tror att du är mycket yngre än mig, jag tyckte likadant som ung.

Min man har långt hår, han är så sexig att jag inte kan beskriva det med ord.

Dock hade jag inte haft något problem med om han varit skallig heller. Som sagt, jag ska inte ha fler barn så de där skallighetsgenerna är skit samma.
    Jag är 33 år och jag är väldigt säker på att jag inte kommer ändra mig med åldern.
  • Anonym (J)
    Anonym (Lady) skrev 2024-10-19 19:51:23 följande:
    Jag är ca 25 år äldre än du och var lika säker när jag var i din ålder.
    Sedan betyder det såklart inte att det blir samma för dig.
    Men jag vågar lova att dina preferenser kommer att ändra sig med tiden.

När du är i min ålder och upptäcker att majoriteten av män inte har tjockt hår så får du ju välja att vara ok med det eller att vara ensam. 
    Vissa preferenser ändras inte med åldern. Jag måste inte ha en kille med tjockt hår,  bara han inte är skallig.
  • Anonym (J)
    Anonym (Lady) skrev 2024-10-19 20:12:16 följande:
    Så är det, och det är tiden som är facit.
    Alla blir inte skalliga med åldern. Min pappa är snart 60 och har allt hår kvar och han ser 15 år yngre ut än jämngamla pga det. Skallighet gör att man se gammal ut. 
  • Anonym (J)
    Anonym (roligt) skrev 2024-10-20 00:06:18 följande:
    Faktiskt jätteroligt att du beklagar dig över att kvinnor får negativa kommentarer för utseende på FL i en tråd som handlar om hur oattraktiva vissa män är, och dessutom kommer du själv med negativa kommentarer om mäns utseende.

Jo, kvinnor bedöms mer efter utseende än vad män gör och det finns en orättvisa i det såklart, men ändå roligt att du gör så här. Man har förverkat sin rätt att klaga när man själv gör sig skyldig till samma sak kan jag tycka.
    Nu tar du saker ur kontext och får det till något annat.
    Det är också rätt typiskt för familjeliv, att man inte läser ordentligt eller inte förstår sig på det man läser innan man svarar och försöker göra sig lustig.
    Beklagar om du är skallig och tog illa vid dig.
  • Anonym (J)
    Anonym (Hejhej) skrev 2024-10-20 00:58:33 följande:
    Skallighet är inte något entydigt manligt problem. Otroligt många svenska kvinnor har högt hårfärste så hela pannan syns.. Det är inte heller jättesnyggt. 
    Det går inte att jämföra med skalliga män som ser ut som gamla gubbar i 30 års åldern 
  • Anonym (J)
    Anonym (Hejhej) skrev 2024-10-20 00:54:55 följande:
    Nej män är inte lika ytliga som kvinnor..
    Tvärtom. De flesta män går enbart efter utseende. 
Svar på tråden Män och självinsikt...