Inlägg från: Anonym (Lady) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lady)

Män och självinsikt...

Det man nummer 1 borde göra är att raka bort skepparkransen, det skulle garanterat öka chanserna.
    Jag har inget mot rakat huvud, som yngre gillade jag det dock inte. Hade tänkt enfter innan jag skaffat ev barn då skallighet är ärftligt och kan drabba en kille väldigt tidigt i livet.

Så han har faktiskt åldern emot sig här, iaf om någon av parterna skulle vilja ha barn.

Man nummer 2 är det värre med. En lilleputt till man attraherar inte de flesta, lika lite som en nykterist gör. Två tvärminus som inte skulle vägas upp av någonting öht.

• Anonym (Lady)
    Anonym (Illusion) skrev 2024-10-19 09:45:22 följande:

För övrigt tycker jag flintisar och skalliga män är lika oattraktivt som ölmage. Spelar ingen roll om han är vältränade eller har mycket pengar. Det ser föråldrande ut. Väldigt gubbaktigt. Det är nog min icks på män. Har själv väldigt fint och långt tjockt hår. Så jag är väl en sån där "hår människa". Älskar när män har fint hår. Och man kan greppa det i sänghalmen ha;)  

Jag skulle inte hindras av att mannen har rakat huvud pga dålig hårväxt.
    Dock är det härligt med långt hår på en man.... slurp!

Min man har lika långt hår som jag, typ en dm nedanför axlarna.
    När han ligger ovanpå brukar jag ta undan hårmanen och kyssa honom... blir nästan lite pirrig av bara tanken! 
    Haha, och han är inte på plats just nu... det var ju trist. För oss båda. 
  • Anonym (Lady)
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-10-19 16:40:51 följande:
    Kan det hänga på att killar från tidig ålder mycket mer sällan bedöms för sitt utseende utan mer vad dom gör och hur dom är? Dom kanske förstår att det finns riktigt snygga män som exvis Henry Cavill, men dom tror i sin enfald att resten av dom bara är snäppet osnyggare än han och förstår inte att attraktionsskalan vad gäller utseende är betydligt bredare än så. Skrattande
    Nåja, smaken är som baken. Jag tycker inte att HC är märkvärdigt snygg.

Titta på Sam Elliot  när han var runt 50, han är nog den snyggaste man jag kan komma på. 
  • Anonym (Lady)
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-10-19 17:02:21 följande:
    Är det mustaschen som du går igång på? HC kan också odla en sån. Skrattande
    Bej, det är helheten och HC skulle nog aldrig komma ens i närheten.  För mig.
  • Anonym (Lady)
    Anonym (J) skrev 2024-10-19 17:29:23 följande:
    Skalliga killar är det fulaste jag vet och skalligheten får dom att se gamla ut. Jag skulle aldrig skaffa barn med en skallig kille av just den anledningen som du tar upp att det är ärftligt. 
    Jag tror att du är mycket yngre än mig, jag tyckte likadant som ung.

Min man har långt hår, han är så sexig att jag inte kan beskriva det med ord.

Dock hade jag inte haft något problem med om han varit skallig heller. Som sagt, jag ska inte ha fler barn så de där skallighetsgenerna är skit samma.
  • Anonym (Lady)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-19 19:21:56 följande:
    Jag säger inte emot dig. Men grundproblemet är ju att nästan alla kvinnor är överviktiga eller feta idag.
    Så vad har du att erbjuda en kvinna då?

Knappast goda middagar med tillhörande vin, då finns ju risken att hon ökar ett par gram i vikt.

Vilka fler preferenser har du än att hon måste vara supersmal?
  • Anonym (Lady)
    Anonym (J) skrev 2024-10-19 19:42:42 följande:
    Jag är 33 år och jag är väldigt säker på att jag inte kommer ändra mig med åldern.
    Jag är ca 25 år äldre än du och var lika säker när jag var i din ålder.
    Sedan betyder det såklart inte att det blir samma för dig.
    Men jag vågar lova att dina preferenser kommer att ändra sig med tiden.

När du är i min ålder och upptäcker att majoriteten av män inte har tjockt hår så får du ju välja att vara ok med det eller att vara ensam. 
  • Anonym (Lady)
    Anonym (J) skrev 2024-10-19 20:07:34 följande:
    Vissa preferenser ändras inte med åldern. Jag måste inte ha en kille med tjockt hår,  bara han inte är skallig.
    Så är det, och det är tiden som är facit.
  • Anonym (Lady)
    Anonym (Tvättmärket) skrev 2024-10-20 08:50:53 följande:
    Både fungerande män och kvinnor äcklas av mäns dåliga hygien.

Det förekommer t.o.m. arbetsplatsproblem p.g.a. mäns hygien, där chefen får säga åt dem att duscha. Jag har själv varit med om att en man avhystes från ett uppdrag på min tidigare arbetsplats p.g.a. det gick inte att ha honom i lokalerna.

Har varken läst eller hört om att detta skett med en kvinna.
    Det före kommer även hos kvinnor, hur pass ovanligt det är vet jag inte.

På en arbetsplats där jag jobbade fanns två tydliga lortgrisar, de var dessutom kompisar. Vissa trodde att de var ett par men det var de inte då kvinnan var lesbisk och hade sambo. Lite konstigt var att sambon inte var en lortgris, hon jobbade på samma arbetsplats.

Det var en stor arbetsplats, vi var ca 1500 anställda så ingen hade väl 100 koll.

Iallafall, den manlige skitgrisen fullkomligt stank. Han blev tillsagd många gånger att han måste tvätta sig åtminstone så folk kan vara i hans närhet. Han var truckförare så han jobbade  inte så nära andra, men på möten och så... herrejösses så han stank.

Den kvinnliga lortgrisen luktade fitta rent ut sagt. Det hände att hennes ljusa byxor hade fläckar mellan benen, så det syndes tydligt utan att man såg efter. Det är ju inte så att man går och inspekterar folk mellan benen... ibland hade hon blodfläckar ner på benen också. Jävligt äckligt.
    Vet att hon operarades senare för sina besvär, så hon kanske inte går runt och stinker längre. Vad vet jag...
  • Anonym (Lady)
    Anonym (M) skrev 2024-10-20 08:57:07 följande:

Man kollar väl efter snygg kvinnor om man ända ska kolla, varför leta efter något man inte är intresserad av,
    Sen att man passerat bäst före datum får en leva med. 

Haha, jag trodde också att jag hade passerat bäst före-datum, tills mannen i mitt liv dök upp och bevisade motsatsen.

Han är nästan 15 år yngre än jag, enormt snygg och sexig dessutom. OCh det är ingen tillfällig fling då vi varit ett par i flera år!
  • Anonym (Lady)
    Anonym (J) skrev 2024-10-19 23:11:15 följande:
    Alla blir inte skalliga med åldern. Min pappa är snart 60 och har allt hår kvar och han ser 15 år yngre ut än jämngamla pga det. Skallighet gör att man se gammal ut. 
    Det jag syftade på var de egna preferenserna. Glad

Nej, alla män blir inte skalliga. Min man är visserligen ca tio år yngre än både din pappa och mig, och han har allt hår i behåll. Långt är det också, och jävligt sexigt. 

Sen håller jag inte med om att skallighet per automatik gör att mannen ser gammal ut, äldre möjligtvis, men inte gammal.

Min son har en kompis som var mer eller mindre skallig redan på högstadiet, det var inte roligt alls. Den stackars grabben fick inte ens ha keps inomhus, fy vad ledsamt det var.
    Det där tramset om keps inomhus är iofs en annan diskussion, men ändå.

Samma son har flera kompisar som är mer eller mindre skalliga, med rakade huvuden. En av de är jättesnygg och jag tror inte ens att han passat i hår!

Jaja, jag säger inte att du har fel. Tvärtom. Alla tycker vi olika.

Men jag vet, med tiden som facit, att ens preferenser ändras med tiden. Idag skulle jag exempelvis inte kunna tänka mig en man som är säg... tio år äldre än mig. Han ser helt enkelt för gammal ut. Själv har jag bra gener som gör att jag lätt håller mig i form och ser betydligt yngre ut än jag i själva verket är.

OCh detta blev nästan en hel novell!
  • Anonym (Lady)
    Anonym (Typ) skrev 2024-10-20 11:07:49 följande:
    Jag kan till viss del hålla med om den generella bilden. Men med undantaget att män fortfarande helst vill ha vackra kvinnor, men att dom blivit alltmer desperata och precis som du säger så blir resultatet att dom tar vad som helst. Bara dom får någon.

Detta har rubbat balansen så gravt att 25åriga män letar 60+kvinnor, ensamstående 3-barnsmammor mm. Om dom haft alternativet så hade dom troligtvis inte valt dessa i första hand.
    Att män i 25-årsåldern söker kvinnor 60+ eller ensamstående småbarnsmammor är nog trots allt inte vanligt.

Har själv en son som är just 25 och det kan jag lova, det hade han aldrig gjort!
    Inte ens min äldsta son som är i 40-årsåldern skulle sjunka så lågt.
  • Anonym (Lady)
    Anonym (Typ) skrev 2024-10-20 11:20:55 följande:
    Att dina barn inte skulle kunna tänka tanken inkluderar nog bara dom till någon slags majoritet. Men att det nu finns rejält desperata själar som i princip tar vad som helst är en realitet idag då balansen mellan könen har förändrats så pass mycket och desperationen hos många män når oanade höjder
    Kan inte heller se varför en kvinna 60+ skulle intressera sig för en 25-åring.
    Jag är inte 60+ men snudd på, min man är ca tio år yngre. Det tog ganska lång tid för mig att inse att han verkligen menade allvar med mig.
  • Anonym (Lady)
    Anonym (M) skrev 2024-10-20 13:00:58 följande:
    Exakt varför nöja sig med mindre!
    Verkligen!

Han är den sista mannen i mitt liv, oavsett om vi (högst troligt) håller ihop för alltid eller ej.

En sån kärlek hittar man nog bara en gång i livet. 
  • Anonym (Lady)
    Anonym (Ja och nej) skrev 2024-10-20 13:20:22 följande:
    Bara nyfiken: ungefär vilka åldrar snackar vi om? 
    Han är 70-talist och jag 60-talist.
Svar på tråden Män och självinsikt...