Anonym (J) skrev 2024-10-19 23:11:15 följande:
Alla blir inte skalliga med åldern. Min pappa är snart 60 och har allt hår kvar och han ser 15 år yngre ut än jämngamla pga det. Skallighet gör att man se gammal ut.
Det jag syftade på var de egna preferenserna.
Nej, alla män blir inte skalliga. Min man är visserligen ca tio år yngre än både din pappa och mig, och han har allt hår i behåll. Långt är det också, och jävligt sexigt.
Sen håller jag inte med om att skallighet per automatik gör att mannen ser gammal ut, äldre möjligtvis, men inte gammal.
Min son har en kompis som var mer eller mindre skallig redan på högstadiet, det var inte roligt alls. Den stackars grabben fick inte ens ha keps inomhus, fy vad ledsamt det var.
Det där tramset om keps inomhus är iofs en annan diskussion, men ändå.
Samma son har flera kompisar som är mer eller mindre skalliga, med rakade huvuden. En av de är jättesnygg och jag tror inte ens att han passat i hår!
Jaja, jag säger inte att du har fel. Tvärtom. Alla tycker vi olika.
Men jag vet, med tiden som facit, att ens preferenser ändras med tiden. Idag skulle jag exempelvis inte kunna tänka mig en man som är säg... tio år äldre än mig. Han ser helt enkelt för gammal ut. Själv har jag bra gener som gör att jag lätt håller mig i form och ser betydligt yngre ut än jag i själva verket är.
OCh detta blev nästan en hel novell!