Inlägg från: Anonym (TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS)

Människor som går omkring och säger att de är snälla

Vad har ni för uppfattning om personer som går omkring och pratar om hur snälla de är, hur viktigt det är med mänskliga rättigheter m.m

Hade en sån tjej på en kurs jag gick nyligen. Hon var väl typ 37. Hon beskrev hur viktigt andra människor va för henne. Min upplevelse va att hon såg ner på större delen av gruppen, jag försökte ställa en fråga till henne i 20 minuter men när jag kom för att ställa frågan och verkligen visade att jag ville prata så fortsatte hon bara sitt samtal med sitt sällskap och gav mig inte en chans att säga något. Jag har absolut aldrig detta problem. 

Är detta normalt? 

• Svar på tråden Människor som går omkring och säger att de är snälla
  • Anonym (TS)
    Dexter dot com skrev 2024-10-19 09:08:21 följande:

Vad i hennes sätt visade att hon såg ner på hela gruppen och varför pratade hon med dom i 20 minuter om hon såg ner på dom?

Hon och två kompisar till henne hade signat in sig på kursen samtidigt så de var redan nära varandra. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Emma) skrev 2024-10-19 08:58:18 följande:

Menar du att du gick fram till en grupp människor och försökte avbryta deras samtal, eller att du stod tyst jämte gruppen i 20 minuter?

Om du stod tyst jämte gruppen så kan hon omöjligt läsa dina tankar.
    Om du gick fram och avbröt beror det ju helt på hur du avbröt dem. Tex om du sa: ursäkta att jag stör, får jag bara ställa en snabb fråga? så är det ju dåligt om de bara ignorerade dig. Men om du gick dit och förväntade dig att hon skulle skita i sitt sällskap och ägna sig åt bara dig så gjorde du fel.

Vad var det för fråga du ville ha svar på och varför ville du ställa den till just henne?

Hon stod med två av sina vänner och snackade och vi hade som uppgift att göra en sak ihop. Jag behövde gå tidigare och behövde boka en tid. Tro mig, jag skulle bara  gå förbi och säga detta och jag försökte avbryta också, försökte även hitta en lämplig lucka att avbryta. Noll reaktion 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Min uppfattning är att) skrev 2024-10-19 09:19:21 följande:

Ok, det här är kanske elakt men min uppfattning är olika beroende på kön. Män som beskriver sig som snälla brukar bli väldigt arga och skriver/säger allt annat än snälla saker när de blir ratade. Kvinnor som beskriver sig själva som snälla försöker förföra din man/pojkvän/sambo/killen du är intresserad av om du lämnar de ensamma två minuter. Gärna med sin snällhet som ett slags argument riktat till mannen för att vara med henne istället för dig.

Fast nu satt hon ju och sa detta i ett klassrum och berätta hur bra hon var som människa Till en hel grupp. 
Svar på tråden Människor som går omkring och säger att de är snälla