Inlägg från: felicityporter |Visa alla inlägg
  • felicityporter

Massage av ex vid ryggont

Anonym (T) skrev 2024-10-17 21:40:18 följande:

Dessutom frågade inte jag exet utan han erbjöd sig då han märkte hur ont jag hade. 

Det spelar ingen roll hur ofta du träffar din pojkvän eller vem som frågade vem om massage, det är en intim handling som inte är helt lämplig om det inte sker inom professionella sammanhang. Du vet väl att massage hos en utbildad fysioterapeut är gratis i Sverige?
  • felicityporter
    Anonym (T) skrev 2024-10-17 21:55:10 följande:

Nej det visste jag inte, inget de informerade eller erbjöd när jag var där eller när jag ringde. Dessutom långa köer från ont t att få en tid, en månad. Efter besöket skulle jag höra av mig om det inte blivit bättre efter en månad...

Nämen herregud, hur mycket betalade du? Det ska kosta lika mycket som att träffa en sjuksköterska (dvs max 200 kr), och när du nått upp till högkostnadsskyddet är det HELT gratis.
  • felicityporter
    Anonym (T) skrev 2024-10-17 22:15:26 följande:

Jag betalade för besöket men fick inte någon massage. Jag fick inte ens en ny tid utan skulle återkomma om en månad om det inte blivit bättre. Det andra betalade jag helt ur egen ficka, därav jag skrev att jag inte har råd m flera besök.

Så massage där vet jag inte hur man får, än mindre att få det kontinuerligt. 

Du måste gå till din vårdcentral och be dem om en remiss till fysioterapeut och då får du massage nästintill gratis (helt gratis när du når upp till högkostnadsskyddet).
Svar på tråden Massage av ex vid ryggont