Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

    Klåda och sprickor i underlivet

    Cleoeoeo skrev 2024-10-17 11:28:20 följande:
    Klåda och sprickor i underlivet Jag behöver råd;

    För ca 3 månader sedan fick jag herpes i underlivet för första gången (Herpes typ 1) och hade blåsor i heeeela underlivet, säkert minst 50 st. Jag mådde jätte dåligt. När såren väl läkte så har det kliat på blygdläpparna främst, kan även klicka utanför köner, där vulvan möter benet (?). jag har inte haft några konstiga flytningar eller speciellt ont eller svullnad förutom när jag och min kille skulle ha sex och jag sprack vid slidöppningen. Det gjorde något fruktansvärt ont, kan säga att jag sprack utan att han ens kom in i mig :). jag gick till gyn och hon sa att det är nog svamp. Fick Flukonazol + någon svamp kräm jag skulle använda i 3 veckor. Det blev inte bättre efter 3 veckor och jag sprack återigen + klådan är kvar. Fick nu nya tabletter itrakonazol + ovesterin för sprickan. Jag skulle äta tabletter i 4 veckor o krämen i 2. Det har nu gått 2 veckor och känner NOLL skillnad. Jag känner att det är hopplöst och vet inte vad jag ska ta mig till :(( någon som varit med om liknande? vad har ni gjort för att det ska försvinna? 
    Har gyn tagit svampodling? Om inte så be om att dom gör det nästa gång så man vet att det är svamp. Isåfall skulle du säkert få långtidsbehandling med tabletter. Håller tummarna att det ordnar sig! Har också underlivsbesvär och det är verkligen jobbigt.
  • Anonym (Anonym)
    Cleoeoeo skrev 2024-10-17 17:01:08 följande:

    Nej de har inte tagit prover, men är det inte då att det inte visas om man ätit tabletter ett tag? Att det slår ut? 



    tack så mycket! We?re in this together!


    Svamp kan vara lite envist och kan ibland behöva en längre behandling, ev justering med kosten också. Tänker det kan vara skönt för dig att dom tar en odling så man är säker på att det är svamp man behandlas för. 
Svar på tråden Klåda och sprickor i underlivet