Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Vialarm jobbsök

Hej !
    Vialarm söker folk överallt och hela tiden och fullkomligt spammar Platsbanken med annonser. Får de inga sökande eller väljer folk att sluta på en gång?
    I deras annonser står ett antal gånger att man ska tjäna 40 000/månad. Sedan längre ner står att det är provision och lön utan tak - MEN, jag tolkar utifrån texten att man SKA tjäna 40 papp/månad och resten ska tillkomma. 
    Verkar totalt oseriöst i mina ögon. Se text:

Tjäna 40 000 SEK/M

ViaLarm
    Fältsäljare/Utesäljare

Kommun: Jönköping
    Om jobbet

Sök jobbet som säljare på ViaLarm för att tjäna 40 000 SEK/M!

Pratar du flytande svenska & vill tjäna 40 000 SEK/M? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & tjäna 40 000 SEK/M. Sök Nu! 😃

Nämns i rubrik och tre gånger i texten.

• Svar på tråden Vialarm jobbsök
  • Anonym (?)
    Anonym (Abc) skrev 2024-10-16 22:31:08 följande:

Jag har lagt märke till detta. Nya annonser nästan varje dag.

Det Verkar som de knackar dörr. De hänger ofta i området här. Tror inte det är så smidigt att få till en försäljning nu när kameror och larm går att köpa för hyfsade pengar utan månadskostnad.

Men visst, det kanske inte krävs så många avslut för att komma upp i 40 k. 

Men det är nog ett bra jobb för att lära sig sälja och lära sig snacka med folk.

Men nu står det ju inte att man ska komma UPP i 40K - det står att man ska tjäna 40 k och EFTER det talas det om provis och bonus.
    I mina ögon eftersom det nämns så ofta så tjänar man 40 pengar (eftersom det tjatas om detta flera gånger) och utöver det tillkommer provis och ev. bonus.
    Allt som nämns om igen är . 40 000.
  • Anonym (?)
    Anonym (Abc) skrev 2024-10-16 22:51:55 följande:
    Jag gick in och läste annonsen. Jag är nog Tveksam till att man får 40k bara så där. Det känns liksom inte som ett löfte. Kan ju vara därför de söker folk hela tiden eftersom alldeles för många blir besvikna.
    Nämner man det så många gånger uppfattas det i mina ögon  som sanning. Annars skriver man väl från början att det är provisionlön med MÖJLIGHET till 40 eller mer/månad, eller?
Svar på tråden Vialarm jobbsök