Jag är orolig!
Men hur har du det med kontakterna? Finns det någon i din krets som har företag?
Jo, såklart det finns jobb även om man inte har utbilding. Alltså ibland behöver man faktiskt bara visa framfötterna ordentligt. Vad har jag för utbildning inom el/montering? Ingen utbildning eller erfarenhet men jag fick jobb via ett inhyrningsföretag. Jag sa att jag är intresserad av sånt och att jag vill lära mig och sen får man lyfta fram andra egenskaper som kanske inte hör till jobbet men bara för att boosta upp sig själv.
Då söker du vård för det.
Vad för vård och/eller habilitering har du fått hittills? Har dina svårigheter över huvudet taget utretts av vården? Diagnoser kan ge dig rätt till tex boendestöd och lönebidrag.
Jag läser mellan raderna att det nog finns saker som dina föräldrar borde ha hjälpt dig med för länge, länge sedan, men att de inte har gjort det. Jag beklagar om det är så. Så som läget är nu är det du själv som behöver söka den hjälp du behöver. Har du några kontakter i vården eller hos Socialtjänsten?
Men å vad bra! Det är ju skitbra att du får hjälp av vården! Jag håller alla tummar nu att du får fortsatt stöd även efter att de utrett färdigt. Stå på dig att du ska ha det!
Om de skulle komma fram till att du har en funktionsnedsättning finns det stöd att söka hos kommunen. Skulle vården tycka att du har en funktionsnedsättning kan det också vara värt att söka jobb på Samhall igen och då informera om de svårigheter vården konstaterat att du har.
Jag läste i tidningen att en man från Kalmar är hemlös. Och jag tycker synd om den mannen, googla så få ni läsa.
Jag är orolig att det kommer att hända mig i framtiden. Man kan tydligen inte alltid får hjälp av socialtjänsten eller boendestöd 😞
Hej! Hur går det med utredningen? Vet du när du kommer att få svar?
Hej! Hur går det med utredningen? Vet du när du kommer att få svar?