Inlägg från: Anonym (Krea) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Krea)

Jag är orolig!

Har du några som helst intressen?

Har du lite djupare kunskap om något?

Vad gör du på fritiden?

Är du talför?

Tittar du mycket på Youtube, tiktok osv?

Är du kreativt lagd eller är du praktiskt lagd?

Är du social eller osocial?

Trivs du bäst med att gå upp tidigt på morgonen eller föredrar du sena nätter? 

• Anonym (Krea)

De allra flesta jobb ges dock via kontakter. Och på grund av din historia och situation skulle jag djupdyka i mitt kontaktnät. Känner du någon som har företag som du kan kontakta? Om inte, så känner du garanterat någon som känner någon som driver företag av något slag. 

Om du är driven och villig att åtminstone försöka rejält att lära dig något nytt trots dina inlärningssvårigheter så borde du kunna få in en fot någonstans. Åtminstone som ett litet vikariat till en början. 

• Anonym (Krea)
    Anonym (Godhjärtad man) skrev 2024-10-18 22:21:30 följande:
    Ja, för att får pengar. Dessutom gillar jag inte att jobba men jag accepterar det och det är vanligt kan jag tänka mig.
    Att ha vilja är en bra början.
    Nästa fråga blir: hur skulle det ultimata jobbet vara enligt dig?

Du säger ju att du inte hittar något som passar, så vad söker du? 
  • Anonym (Krea)
    Anonym (Godhjärtad man) skrev 2024-10-20 21:51:20 följande:
    Okej, men jag kan i alla fall inte konkurrera med andra jobbsökande när det gäller jobb utan utbildning.
    Då har du inte så många andra val än att vidareutbilda dig. Kanske en kurs på distans kan vara något? Finns många csn-berättigade kurser online.

Men hur har du det med kontakterna? Finns det någon i din krets som har företag? 
  • Anonym (Krea)
    Anonym (Godhjärtad man) skrev 2024-10-21 20:47:26 följande:
    Jag hittar ingen utbildning som jag vill utbilda mig till, dessutom har jag inlärningssvårighet och får inte använda CSN längre.
    .. Och kontakter? 
  • Anonym (Krea)
    Anonym (Godhjärtad man) skrev 2024-10-21 21:45:12 följande:
    jag har väldigt svårt med att kontakta människor, det är nästan som en sjukdom för mig!
    Gäller det även folk du känner? 
  • Anonym (Krea)
    Anonym (Godhjärtad man) skrev 2024-10-21 21:45:12 följande:
    jag har väldigt svårt med att kontakta människor, det är nästan som en sjukdom för mig!
    Jag tänker att det är via dina befintliga kontakter som det är störst chans att få in en fot någonstans. Om så bara för att få praktisera en vecka.. Vad tror du om det? 
Svar på tråden Jag är orolig!