• Anonym (Halvsvensk man)

    Bisarra 50 års kriser ni varit med om - min kompis farsa spårade ut heeeeelt

    Har du varit med och bevittnat en 50 års kris som helt spårat ut?

    När jag var barn så hade jag en kompis från Iran vars pappa hade en 50 års kris. Jag fattade det inte då som barn, eftersom jag inte kände till livskriser eller 50 års kriser. Men jag la märke till hur skev han blev. 
    Stackaren verkade besatt av satan eller nått. Han som tidigare hade uppfattats som en tråkig gubbe med håravfall sedan typ 40 års åldern, började plötsligt springa omkring i vad han trodde var ungdomskläder, som han hade fått för sig var populärt då, vilket det inte var. Han skuttade runt där i kläder som såg ut att ha varit populära under tiden då Beatles peakade, i glada färger dessutom, såg ut som en jävla påtänd påfågel. Utöver det hade han skaffat örhängen och så hade han någon jävla keps på skallen. Stackaren såg helt skadad ut, han verkade ha missuppfattat allt. Bortsett från sin minst sagt knepiga stil så hade han också ett udda beteende. Han började röra sig snabbt och försökte se ungdomlig ut när han gick, hade någon gångstil som mest går att likna vid hur en diva går på en catwalk. 

    Sen när hans kris var över och han började landa efter sin psykos, så började han istället påpeka för oss barn att vi minsann var ungdomar så fort vi sa eller gjorde nått som uppfattades som barnsligt eller ungdomligt. Kunde vara att man kastade en sten efter en stackars kärring på gatan, då kom han och förklarade bort allt med ni är ungdomar. Han höll på hela tiden. Det var märkligt, han höll på så som en hackad skiva.

  • Svar på tråden Bisarra 50 års kriser ni varit med om - min kompis farsa spårade ut heeeeelt
  • Anonym (Cheltenham)

    Vet inte om jag bevittnat en 50-års kris som spårat ut totalt, en kollega skaffade ett örhänge däremot, skilde sig från frun osv, annars så är väl skilsmässa och tron att man är attraktiv för 20-åringar det klassiska. Finlandsfärja och fniss med "tjejerna" med en bag in box för damerna, krisbil och thailändska för herrarna.

  • Anonym (Oh ja)

    Flera stycken faktiskt!
    Alla 50-års kriser är bisarra för att inte tala om obehagliga för de som blir utsatta. Tex var det en av mina vänners pappor ( när jag var ung) som smekte alla hennes 16åriga vänner på benen, och flörtade med oss framför sin fru. Obehagligt för både oss och henne. 


     

  • Anonym (Farsan :/)

    Min far måste haft en redig ålderskris. Inte 50, men 44. Gift, 3 barn. Han var ute med båten, mötte min mamma på ett café. Hon sommarjobbade där. Hon var 16 år, jämnårig med hans yngsta barn. 

    Sedan blev de kära...Han skilde sig från sin fru, 9 år senare fick de mig.

    Min mamma har aldrig riktigt växt upp, eftersom pappa var rik och hon fick allt hon pekade på. Inte jobbat (sen hon träffade pappa) aldrig behövt göra något som hon tycker är tråkigt.

Svar på tråden Bisarra 50 års kriser ni varit med om - min kompis farsa spårade ut heeeeelt