• Anonym (Eli)

    Småbarns mamma har fått självförtroende, småbarns mamma dummar sig på busshållplatsen

    Jag fattar att det sticker i dina ögon att kvinnor inte lever för att tillfredsställa dig, men det är något du måste acceptera. Sen fattar jag att du inte är särskilt gammal eftersom du tycker att en trettioåring är medelålders, men du kommer förhoppningsvis förstå när du blir äldre.

    Om mamman hade suttit tyst och timid när ungarna blev trötta på att vänta på bussen och började klaga, hade du varit mer nöjd då?

  • Anonym (Eli)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-16 11:21:56 följande:
    Men alltså, neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej. 

    Varför börjar du prata om att tillfredsställa män och annat feministdravel? Ingen har nämnt det här. Tråden handlar inte om det, sluta försöka skapa pseudodiskussioner.  

    Tråden handlar om vad som gör att kvinnor som tidigare varit blyga och tillbakadragna plötsligt får luft och börjar bete sig som clowner i det offentliga rummet. Jag har märkt av detta fenomen vid andra tillfällen också. Jag ville bara ge ett exempel från busstationen. De tidigare gångerna har jag ju känt mamman i fråga och på så sätt vetat hur hon var innan och efter. 

    Jag börjar nästan tro att det kan bero på en förlossningsskada, som drabbar kvinnan. Att den traumatiska förlossningen kanske orsakar en skada på frontalloben som i sin tur leder till minskad impulskontroll och gränslöst beteende. Vet ni om det finns några studier gjorde på detta? 
    Ja med tanke på att din andra tråd handlar om att svenska kvinnor är tjocka och osminkade och det är respektlöst mot dig så är det lätt att lägga ihop två och två...

    Självförtroende är en förlossningsskada? Haha, i såna fall är det lätt värt det. Om du själv hade haft en gnutta självförtroende hade du inte känt dig så kränkt över kvinnor som har det. Det är de med sämst självförtroende som stör sig mest på andra. Den här kvinnan som du nämner i din anekdot har barn och de betyder mer för henne än vad du någonsin kommer göra. Om det kan skänka barnen en stunds glädje att löjla sig lite på en busshållplats så är det värt det. Jag kan lova att hon skiter fullständigt i dig, och det stör dig. Du hade kunnat vara glad för hennes skull, att hon fått bättre självförtroende efter att hon blivit mamma. Istället är du sur och missunnsam. Det säger mer om dig än det gör om henne.
  • Anonym (Eli)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-16 12:36:32 följande:
    Jo tack, jag märker att hon skiter fullständigt i både sig själv och sin omgivning. Det är ett klassiskt drag hos individer med skada på höger sida av frontalloben.

    Det är inte bra att fullständigt skita i sig själv, sina barn och oss andra. Det är en väldigt destruktiv egenskap. Vad kommer hon göra härnäst? Vad väntar? 
    Dra ner sina byxor och visa muffen för pensionärer? Eller vad liksom? 

    Det måste ju finnas studier som gjort på detta. Om det är så förlossningen kanske orsakar trauman på höger sida av frontalloben. 
    Det är bara att beklaga att du inte förstår skillnaden mellan att blotta sig och att leka med barn. Du gör bäst i att hålla dig borta från barn.

    Gör du gärna en forskning om detta eftersom det verkar vara ditt största intresse i livet.
Svar på tråden Småbarns mamma har fått självförtroende, småbarns mamma dummar sig på busshållplatsen