Inlägg från: Anonym (ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ledsen)

    Problematisk granne

    Har en granne som bestämt sig för att allt ljud i huset (hyresrätt) kommer från min lägenhet. Huset har många lägenheter men av någon anledning är hen  helt inriktad på mig och min familj. Personen har skickat sms på midsommardagen om att vi stört på midsommarafton och vi var inte ens hemma då, vi var 20 mil bort när jag fick sms:et. Hen har även varit på mitt äldsta barn och frågat om det är vi som röker gräs eftersom hen känt lukten av gräs. Hen har även börjat prata med äldsta barnet utanför huset och sagt fula ord och varit hotfull. Jag har varit i kontakt med både hyresvärd och Hyresgästföreningen och de tyckte inte alls att det lät bra att hen håller på så här. Har ännu ett barn här som jag får följa ut och möta utanför pga hen är rädd för den här personen. 

    Nu till det som gör mig jätteledsen; jag och familjen var iväg i helgen, från lördag till söndag, ingen var hemma och ingen annan har nyckel till lägenheten förutom hyresvärden. Igår em så ringer hyresvärden och säger att någon kontaktat vaktbolag pga högt ljud, musik eller vad det nu var från min lägenhet i lördags kväll när vi inte var hemma. Jag säger att vi inte var hemma men kvinnan från bostadsbolaget verkar inte tro mig, hon ska kolla med vaktbolaget eftersom de tydligen hört höga ljud(!?) från min lägenhet när de kom för att kolla upp det. Hon ska återkomma imorgon. Jag har ringt Hyresgästföreningen igen och de säger att jag ska återkomma till dem om hyresvärden går vidare med detta. Jag vet inte vad jag ska göra, vill bara gråta. Givetvis har grannen säkert hört mina barn ibland men jag vet också att det är andra grannar som hörs till och från. Vi går som på äggskal här hemma och inatt kunde jag inte sova. Någon som varit med om liknande? 

  • Svar på tråden Problematisk granne
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (J) skrev 2024-10-15 21:02:38 följande:

    Märkligt. Det där med ljudet läste jag samma i en annan tråd. Då sa många att nägon kan ha anslutit sig till ljudsystemet tex via bluetooth. Det kan inte ha varit så? Om inte så är det ju bara påhitt sp försök att inte bry dig, grannen kommer inte komma någon vart med det.


    Jag har en bluetooth-högtalare men den är jag noga med att stänga av när den inte används så det är osannolikt att någon skulle ha anslutit till den. Jag är inte så positiv, hon på bostadsbolaget verkade inte tro på mig när jag sa att vi varit iväg. 
Svar på tråden Problematisk granne