Anonym (L.L.) skrev 2024-10-15 11:13:29 följande:
Uppskattar att någon tar upp den här frågan! I teorin är jag lyckad. Tjänar 60k+, kör en fin bil, har inga skulder utöver bolån, äger stort hus, lever i långvarigt förhållande, är vältränad, dricker måttligt, reser mycket, ser bra ut osv.
Men?jag fyller snart 40, har inga barn, har i princip försummat mina vänner och mina syskon exkluderar mig alltid av någon anledning (har verkligen försökt att förstå varför och har t.o.m. tagit upp det men får aldrig några konkreta svar).
Känner mig mer eller mindre misslyckad till följd av det sistnämnda och skulle betygsätta mitt liv 1/5 men folk som ser den tydliga versionen av mig skulle anta att jag lever ett 5/5-liv.
Just barnfrågan klämmer särskilt. Har syskon som levt på existensminimum och med skuldsanering som jag ändå ser som mer lyckade eftersom de har jättefina barn.
Kommer antagligen aldrig att känna mig lyckad och har t.o.m. övervägt ?repet? vid riktigt mörka perioder i livet. Känner inte så idag men folk skulle inte tro mig om jag berättade att jag känner mig misslyckad.
Fan, det där var ju väl värt att läsa! Stabilt förhållande, 60k., fint hus och fin bil och därtill vältränad. Topp of the line på sociala medier... Men ändå inte ok? Allt kokar väl ned till någonslags materiell basic och till kvaliteten i ens relationer. Hoppas att någonting blir lite bättre och att ett och annat kommer av farten!