• Fiona M

Många kvinnor är motsägelsefulla. Vill vara starka, men vill inte ha en svag man.

Tänker du att en stark man vill ha en svag kvinna? Varför?
    I de bästa relationerna lyfter och kompletterar man varandra utan att den ene är enbart X och den andra bara Y.

För min del är svag ett värdeladdat ord som är negativt. Att vara sårbar, ödmjuk, prestigelös, att kunna erkänna fel och brister och tvivla emellanåt, det är inte detsamma som svag. För mig då.

• Fiona M
    Anonym (Nr1) skrev 2024-10-14 23:21:16 följande:
    Det funkar inte. Det måste vara en ledare.
    Ledare?
    På jobbet? Ja.
    I en vänskap? Nej.
    I en relation? Nej.
  • Fiona M
    Anonym (Nr1) skrev 2024-10-14 23:27:31 följande:
    För mig är inte svag negativt.
    Vad lägger du in för betydelse i ordet då?
  • Fiona M
    Anonym (Nr1) skrev 2024-10-14 23:35:15 följande:
    Enligt din åsikt 
    Nej, enligt forskning faktiskt.

Varför tror du det behövs en ledare?
  • Fiona M
    Anonym (Nr1) skrev 2024-10-15 10:22:55 följande:
    Är forskning allenarådande? Brukar ändras över tid. Bra att någon har ansvar, övergripande koll. Vet var vi ska. Tänker bättre och snabbare 
    Du vet skillnad på forskning och åsikt?

Jag skulle inte orka vara med någon om jag alltid var tvungen att ansvara för allt, hålla koll och styra.
    Jag vill ha någon som också är snabbtänkt och agerar när det behövs.
  • Fiona M
    Anonym (Nr1) skrev 2024-10-15 10:46:16 följande:
    Har ingen betydelse vad jag menar. Är upp till var och en. Om någon säger till mej, jag är svag, förstår jag. Det beror på sammanhanget, situationen just då.
    OK, kan du ge exempel på när du eller partnern varit svag i en relation?

För mig är svag att vara obeslutsam, osäker, vag. Jag har svårt att se det som förenligt med egenskaper man söker hos en livspartner, så du kanske kan förklara vad du menar.
Svar på tråden Många kvinnor är motsägelsefulla. Vill vara starka, men vill inte ha en svag man.