• Goneril

Slutkörd

Varför behöver du berätta om ditt alkoholintag? Du verkar ju ha en normal konsumtion där du har kontroll, det finns väl ingen anledning att berätta att du blir berusad? Be att läkaren tar bort det helt och hållet, du har inga alkoholproblem. Se för övrigt till att aldrig bli berusad. Den sortens ärlighet är naivt; sådana bekännelser ligger dig i fatet.                                                                                                                                                     Att vända sig till facket är inte alltid det bästa, risken är att du kan komma att ligga skrynkligt till hos chefen. Jag var chef i många år, bank och finans, och föredrog att personalen kom till mig först så vi kunde reda ut problemen.                                                                                                                                                                                     Du verkar på mig lite godtrogen, kanske du ska börja se ditt värde och inse att du blir utnyttjad. Du ska inte utföra två personers jobb och du ska ha ersättning för övertidsarbete. Nu verkar det som om du är viktig för företaget och då borde du kunna spänna bågen lite. Du ska lugnt och sansat be att få tala med din chef, inte låta gnällig och klagande utan lugnt framföra dina krav utan att höja rösten. Det ska vara fakta och du ska ha förberett dig noga. Inte klaga utan sakligt konstatera att du behöver avlastning och är övertid nödvändig ska du ha betalt för den. Lugnt och stadigt ska du markera att du inte är någon man kan köra över.

Svar på tråden Slutkörd