• Anonym (LB)

Orkar inte med min bror

När något händer i världen så är min bror på mig direkt att nu kommer du nog förlora ditt jobb. När jag då säger att nä jag tror nog att mina chefer har koll på läget, så säger han nä jag tror nog att det kan bli svårt för ditt företag. Jag vet ju att det är för att han vill bråka med mig, men jag fattar inte varför en brorsa vill göra det. Det har ju gått så långt att jag inte vill ens prata med honom. Jag älskar att jobba skift, men även det ska han hacka på och säga att han tycker synd om folk som jobbar skift och att han inte fattar hur man vill göra det.Hade han varit arbetslös så hade han säkert sagt att han inte fattar folk som vill jobba. Jag tjänar bättre än vad han gör och det vet han, men han säger att pengar är inte allt och att han hellre umgås med familjen. Min sambo säger till mig att bara säg ja och ok, så kommer han inte tycka att det är roligt längre. Jag fattar inte varför en bror så gärna vill trycka ner en hela tiden. Det som händer är ju att jag kommer hata honom och inte vilja prata med honom. Jag förstår nu när folk sa att de retade sig på honom och att de inte tålde honom.
Svar på tråden Orkar inte med min bror