• Anonym (L)

Hur gör ni som inte har någon släkt?

Finns det fler som inte har någon släkt att bjuda vid stora händelser i livet?
    Hur gör ni?
    Tänker på t ex student och sådana tillfällen då man vill bjuda och det är lite mer personligt? 
    Vi har inte nära vänner och umgås inte med några som står våra barn nära. 

• Svar på tråden Hur gör ni som inte har någon släkt?
  • Anonym (L)
    Dexter dot com skrev 2024-10-14 17:47:36 följande:

Jag har stor släkt men umgås hellre med mina vänner som känns mer som min familj. Hur kommer det sig att ni inte har vänner?

Jag vet faktiskt inte. Kanske är vi inte tillräckligt roliga att umgås med. Jag har någon som jag ses med ibland och min man har någon men det har inte gått att vi träffas tillsammans. Jag har försökt men inte fått gehör. 
  • Anonym (L)
    Anonym (SL) skrev 2024-10-14 17:50:57 följande:

Har ni inte några vänner eller någon släkt alls?
    Inga syskon, föräldrar eller dylikt

Jag tänker att i såfall är ju era barn vana vid det.
    Gå ut på en riktigt fin restaurang och lyxa till det så mycket ni kan

Nej, våra föräldrar är inte i livet någon av dem och varken min man eller jag har syskon. Jag har inga kusiner då mina föräldrar inte heller hade syskon. Min man har två kusiner som är mycket äldre ca 80 år och som han inte träffat sedan han var barn. 
  • Anonym (L)
    Dexter dot com skrev 2024-10-14 18:25:42 följande:
    Låter ju väldigt tråkigt utan vänner men man kan ju inte tvinga sig på folk om den inte vill. Tackar dom alltså nej när ni bjuder över dom och dom bjuder aldrig över er?
    Ja, så är det. Jag har försökt många gånger. Bjuda hem, föreslå olika saker att hitta på men ingen vill. Båda har umgänge på annat håll och har inte tid med fler vänner. De bjuder inte oss. 
Svar på tråden Hur gör ni som inte har någon släkt?