Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Trodde jag var i v 8 men enligt ul v5

Steff92 skrev 2024-10-16 21:58:05 följande:

Just de fatta inte jag heller. Enligt appen så skulle jag vara i v8-9 nu men enligt ul i måndags så var jag 5+2 
    Så börja jag tänka på de nu och fick inte de att gå ihop.

Varför gjorde du ultraljud så tidigt? Hade du bokat privat eller var det för att du har haft blödningar eller smärta? 
    Det är säkert ingen fara ,  om du plussade förra veckan så låter det ju rimligt att du är i vecka 5+ 2 nu.

Förra gången jag var gravid (strax efter ett tidigt missfall, en mens mellan) hade jag ägglossning mer än 2 veckor efter jag skulle haft det , det blev mycket krångel med datumen tills jag gjorde KUB och fick ett datum för beräknad förlossning. Men allt gick bra iallafall. 
  • Anonym (Jag)
    Steff92 skrev 2024-10-17 09:55:28 följande:

Jag gjorde tidigt ul då jag har pcos och gjort en stimulering med letrozol och när man då får positivt på gravtest så görs ett tidigt ul. Enligt appen var jag i V8 den 14/10 men då såg gyn att jag endast var i 5+2. Jag hoppas och ber till alla gudarna att allt ser bra den 24 när jag ska på återbesök 

Förstår , det kan säkert vara så att du har haft ägglossning senare , lycka till Hjärta
  • Anonym (Jag)
    Steff92 skrev 2024-10-24 18:35:08 följande:

Det är inte de jag mena. Det var jätte svårt att tyda vad men såg och de sa även läkaren. Hon fick till och med Ringa dit en annan för att få de tolkat men vi alla tyckte vi såg ett tickande hjärta men de krävdes en läkare till för att få höra vad den såg 

Olika maskiner är olika bra men det är väldigt svårt att mäta exakt så tidigt iallafall när embryot är så litet , det kan diffa på flera dagar. Så jag tror inte du behöver vara orolig. Jag har aldrig fått nån mätning som har stämt 100% så tidigt (har gjort flera tidiga ultraljud bland annat pga en sprucken cysta på äggstocken och blödning i en annan graviditet). 

Den här gången gjorde jag inte VUL förrän vecka 8+ någon dag, den mätningen stämde ganska bra, bara en dag skillnad mot KUB. 
Svar på tråden Trodde jag var i v 8 men enligt ul v5