Inlägg från: Anonym (Varför) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varför)

Samhällsklass

Anonym (TS) skrev 2024-10-14 13:39:51 följande:
    Samhällsklass

Vilken klass har ni?
    Vilken klass skulle ni tycka att jag och min familj är?
    Jag: undersköterska på vårdavdelning på ett universitetssjukhus, inget körkort. 
    Maken: Svetsare på ett privat företag,  har körkort. 
    Vi bor i en stor villa i en Stockholmsförort,  har hyfsad ny Volvo XC70.
    Sonen: bor i hyreslägenhet,  3 år på universitetet,  jobbar med IT-säkerhet på ett statligt företag. 
    Dottern: bor i hyreslägenhet,  jobbar som restaurangchef, ska börja plugga till lärare. 

Vilket körkort? Den absolut viktigast markören för klass är typ av körkort
  • Anonym (Varför)
    Anonym (TS) skrev 2024-10-14 13:39:51 följande:
    Samhällsklass

Vilken klass har ni?
    Vilken klass skulle ni tycka att jag och min familj är?
    Jag: undersköterska på vårdavdelning på ett universitetssjukhus, inget körkort. 
    Maken: Svetsare på ett privat företag,  har körkort. 
    Vi bor i en stor villa i en Stockholmsförort,  har hyfsad ny Volvo XC70.
    Sonen: bor i hyreslägenhet,  3 år på universitetet,  jobbar med IT-säkerhet på ett statligt företag. 
    Dottern: bor i hyreslägenhet,  jobbar som restaurangchef, ska börja plugga till lärare. 

Om du dukar med både efterättssked och gaffel till en middag, var och hur lägger du dem?

När får man jaga rådjur?

Är polo en sport i vatten eller på gräs?

När har herrar bruna skor?

Vem är roligast av Staffan och Krister?

Vilken är din favortlåt av Eddie Meduza?

För vilka kurser får du extra meritpoäng på gymnasiet?

Vad kostar en folkracebil? 

Vad är ett fideikommiss?
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Klassläraren) skrev 2024-10-14 17:08:33 följande: