• molly50

Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?

Anonym (Rob) skrev 2024-10-15 20:23:09 följande:
    Är det inte bra att jag bryr mig om er kvinnor tycker du ?
    Ni är dessutom de som föder barn och nästa generation.

"Övervikt bidrar väsentligt till komplikationer under graviditet och förlossning"

"Forskarna menar att insatser för att främja en hälsosam vikt skulle kunna hjälpa alla kvinnor, oavsett var i världen de är födda.
    ? En hälsosam vikt är bra för alla. Ju tidigare i livet desto bättre, för när obesitas väl uppstått är det svårbehandlat, säger Pontus Henriksson."

liu.se/nyhet/kroppsvikten-spelar-stor-roll-for-halsan-vid-graviditet-oavsett-fodelseland
    Jo,självklart.
    Men om det är hälsan du tänker på så borde du även bry dig om underviktiga/undernärda kvinnor.
    Det är inte heller hälsosamt.
    Men eftersom du aldrig nämner det eller mäns övervikt så känns det inte trovärdigt att du skulle bry dig om något annat än dina egna preferenser och det du tänder på.
  • molly50
    Anonym (Loke) skrev 2024-10-15 20:23:15 följande:
    Inte alls. Det är enkel logik. Lås in dessa i ett rum med ett löpband. Ge fri tillgång till vatten och nödvändiga näringsämnen. Återkom 1 månad senare.

Det du hävdar är att personen då gått upp i vikt.
    Jag hävdar att den har gått ner.

Vill du slå vad?
    Jag har en väninna med lipödem som både äter nyttigt och är ute och rör på sig.
    Trots detta så går hon inte ner i vikt.
    Kan du förklara det?
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2024-10-15 20:24:11 följande:
    Jag har inte anklagat de för att sitta still och äta fel så vet inte varför du tar den med mig. Det jag skrev var att inlägg som försvarar övervikt är farligare än denna mans inlägg eftersom alla påstår det är så fruktansvärt svårt att bli underviktig eller ens hålla sig normalviktig. Risken är alltså högre att folk blir övervikt än undervikt. 
    Jag har inte påstått att just du har gjort det. Så du behöver inte ta åt dig.
    Men hade du sett denna mans trådar och inlägg och de bilder han lägger upp på de kvinnokroppar han tänder på (tänk dig på gränsen till anorektiska) så hade du förstått att han inte förespråkar normalvikt,utan undervikt.
    Det är inte heller hälsosamt alla gånger.
    Den vikthets han håller på med är inte normal.
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2024-10-15 20:26:16 följande:
    Var det en enda i Robinson som inte gick ner i vikt? Eller i biaffra? Det krävs energitillskott för att lyckas hålla vikten kvar däruppe.
    Jag tycker inte att någon av dem gick ner lika mycket som tidigare deltagare i Robinson har gjort.
  • molly50
    Anonym (Loke) skrev 2024-10-15 20:41:23 följande:
    Det är inte det minsta svårt att förklara. För att hon äter för mycket.

Det spelar ingen roll om det är nyttig eller onyttig mat. 
    Maten innehåller energi och det är lätt att överäta även om man äter nyttig mat.
    O ch då kan jag informera dig om att det gör hon inte.
    Vet du ens vad lipödem är?
    Om inte så rekommenderar jag dig att ta reda på det innan du uttalar dig om en person du inte ens känner.
  • molly50
    Anonym (K) skrev 2024-10-15 20:43:02 följande:
    Klockrent! Tror du beskrev Rob väldigt bra! 
    Ja,det är i alla fall den uppfattningen man får när man läser hans trådar och inlägg.
  • molly50
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-15 20:43:27 följande:
    Jodå,men lätt undervikt är ingen fara.  Dessutom tar inte BMI hänsyn till fettprocent.   Eftersom kvinnor har mindre muskler än män kan de väga mindre.

Men det finns gränser liksom.

Även om denna kvinna säger att hon känner sig fullt frisk vid bmi 13,7.  Så är det aldrig något jag propagerar för och det är heller inte attraktivt att vara så smal.

www.familjeliv.se/forum/thread/80867832-ar-mitt-bmi-verkligen-sa-farligt/5
    Det du propagerar för är ju sjukligt smala kroppar. Det har du ju t om visat bilder på.
    Så jag tror inte att du lurar många,om ens någon,med att du skulle bry dig om hälsan.
    Om så är fallet,varför nämner du aldrig något om mäns övervikt?
    De är trots allt fler i antal än överviktiga kvinnor.
    Men det verkar du inte bry dig det minsta om.
  • molly50
    Anonym (Loke) skrev 2024-10-15 20:51:08 följande:
    Klart hon gör det. Det är enkel logik.

Tror du mig inte. Gör det där experimentet jag talade om ovan så får du se. Kan lova att hon går ner.
    Svara på frågan istället. Vet du ens vad lipödem är?
    Eller gillar du bara att prata skit om människor du inte ens känner?
  • molly50
    Anonym (Bullshit) skrev 2024-10-17 18:31:59 följande:
    Tror som du. Tycker resonemanget låter likadant som dom unga flashbackkillarna. Så tippar på runt 20-25 års åldern.
    Han har påstått att han är i 40-årsåldern.
    Vilket,om det stämmer,gör det än mer skrämmande att han tänder på dessa pojkkroppar.
  • molly50
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-18 11:06:20 följande:
    Tycker det är väldigt konstigt att ställa en fråga man inte kan svara på...

Det är som att ställa frågan. Kommer du att vara otrogen mot mig i framtiden ?  Eller kommer du att lämna mig i framtiden för en annan ?  Inte fan kan någon svara på det...
    Jag kan svara på det. Jag kommer varken att vara otrogen mot min man eller lämna honom.
    Han är mitt livs stora kärlek och utan honom så skulle mitt liv kännas väldigt tomt.
    Men skulle det,gud förbjude,hända att han skulle försvinna ur mitt liv så skulle jag hellre vara singel för resten av mitt liv än att skaffa mig en ny man.

Jag tror att anledningen till att du inte vill svara på frågor som denna är att du vet att du då kommer att framstå som väldigt osympatisk.
    Men det har du ju redan visat du då du svarat att attraktionen för din kvinna skulle försvinna om hon blev sjuk och/eller fick läkemedel som gjorde att hon gick upp i vikt.
    Så länge du är så besatt av bmi och fettprocent som du är så lär du få mycket svårt att hitta en kvinna.
    Speciellt när du verkar dregla över anorektiska kroppar och pojkkroppar.
Svar på tråden Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?