Inlägg från: Anonym (LL) |Visa alla inlägg
  • Anonym (LL)

Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?

Anonym (K) skrev 2024-10-15 12:40:46 följande:

Här har ni mig. En kvinna 30+ jag är småfet, klär mig bekvämt istället för att följa mode, sminkar mig inte osv.... Däremot är jag noga med att vara ren och klä mig i hela kläder.

Anledningen är för att jag strävar inte efter att vara attraktiv för en viss sorts människor. Jag är den jag vill vara och antingen gillar man mig eller inte. Jag är mycket mer än mitt utseende.

Däremot vad som är attraktiv är olika för vem du frågar. Det jag tycker är attraktivt hos en man är att han är omtänksam, rolig, lätt att prata med. Tycker det är viktigt att han sköter hygienen. Men han får gärna ha några trivselkilo och klä sig funktionellt men i hela och rena kläder. 

Det jag märkt är att yngre ofta attraheras mer av någons utseende och att de inte ser personligheten lika mycket medans äldre oftast attraheras av en personlighet och en bra personlighet gör personen vacker. 

Jag bär funktionella kläder, vill använda sådant som inte är bekvämt. Vägrar bära smink för att jag tycker det är obekvämt, trivs inte med det och vill ha så lite produkter som möjligt. Sen har jag kort hår för att det är jobbigt att sköta långt hår. 

Jag har en man som älskar mig för den jag är. För mig är min man den allra vackraste, min bästa vän och helt underbar. 

Och här ni mig. En kvinna närmare 60 än 50. Jag håller kroppen i form för hälsans och ögats skull. Mitt eget och min partners. Vi vill vara fina för varandra.

Jag är som du ser inte yngre på något sätt men det kan jag säga, att jag attraheras i första hand av utseende. En fin personlighet krävs också, men utan ögonfröjd vill jag inte vara med.
  • Anonym (LL)
    Anonym (Girl) skrev 2024-10-15 16:07:19 följande:
    Håller med. Skulle säga att ett bmi på 16 är anorexia och farligt för kroppen. Skulle den tjejen bli sjuk så har hon inget att ta av och skulle inte klara sig. Det är ingen frisk man som skulle vilja ha en kvinna med det bmi:et. 
    Inte nödvändigtvis, det finns de som är mycket smala och till och med magra naturligt.
    Det kan även ligga annan sjukdom bakom.

Det är inte självklart lika med anorexi att ha ett lågt BMI.
  • Anonym (LL)
    Anonym (K) skrev 2024-10-17 08:38:20 följande:
    Jag tycker så om du bara går efter utseende så får det stå för dig. Men går man efter utseende så missar man mycket kan jag lova dig :) 
    Jag brukar säga att "ögat vill ha sitt", så för mig är även utseendet viktigt.
    Men naturligtvis måste det också finnas en bra person där under ytan.

Man har väl sina önskemål och krav, samt nonos?
    Det har iaf jag och det skäms jag inte för.
  • Anonym (LL)
    Anonym (K) skrev 2024-10-17 10:21:13 följande:
    Jag kan ärligt säga att för mig blir en person vacker om den har en bra personlighet. Jag kan inte heller bara dejta en okänd man. Kan inte känna något om jag inte vet vem han är. De pojkvänner/män jag haft har börjat som vänskap och sen när jag fattat tycker för personligheten och märker att vi har liknande mål då får jag känslor. 

För mig är det no no men män som har drömmar och mål som inte passar in med mina mål och drömmar, en man som skriker, slåss och hotar. 

Är en man bra så känner jag attraktion. De killar jag vart tillsammans med har verkligen sett helt olika ut. Min första var underviktig, blond och blåögd. Min andra var överviktig, lång, svarthårig och kom från Sydamerika. Min nuvarande är helt olik de andra. 

Har heller aldrig haft problem med kärleken, har aldrig nätdejtat eller använt appar då det inte funkar för mig att dejta någon jag inte känner. Jag har haft flera manliga vänner och fåtal som utvecklats till kärleksrelationer. :) 

Så tycker människor med bra personlighet är vacker på sitt sätt. Det som får en människa att inte vara fin enligt mig är att de har personlighet som absolut inte tilltalar mig alls. Tex pedofiler, mördare, rasister och psykopater. 
    Nåja, pedofiler, mördare och psykopater väljer högst sannolikt i stort sett alla bort.

Nätdejta har jag gjort en endaste gång, men att det inte gick var inte själva utseendet utan att han så uppenbart ljugit om i stort sett allt. Det framgick under de timmar vi umgicks. Kanske fem till sju timmar.

Att utveckla känslor för en vän har jag aldrig upplevt och är inget jag vill uppleva heller. Vad gör man när det tar slut då? För att återgå till vänstadiet skulle bara vara konstigt.
    Hur har du gjort där?

För mig är nono både saker utseendemässigt som personlighetsmässigt.

Utseendemässiga nonos är t ex för kort (under 180 cm) samt synligt tandkött.
    Personlighetsmässiga nonos ät t ex motsatt politisk inriktning samt stort sportintresse. Plus det som vi båda nämnt tidigare men som sagt, det är det nog ett ytterst fåtal som inte tycker.

Jag klarar inte heller av om han "smaskar" när han pratar, eller är nasal. Ytterst störande tycker jag.
    Han får inte hålla på att fisa och äckla sig, det gäller från dag ett till dag sist. Sånt beteende accepterar jag inte.

Jag har heller aldrig haft några problem med att hitta partners, det är alltid jag till 100% som avlslutat relationer.

Min man numera är min föralltidman, skulle han lämna mig så kommer jag leva utan romantiska relationer resten av livet. Jag måste inte ha en man, jag vill bara ha den man som jag känner det rätta med.
     Vilket jag gör idag, vilket VI gör.

Vi träffades ute på stan en fredagskväll för några år sedan, våra blickar möttes i vimlet och sedan dess är det vi.
    Han är en fröjd för ögat, hade han inte varit det så hade jag bara sagt hej när han gjorde det, och sedan gått vidare.
  • Anonym (LL)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-17 12:53:44 följande:
    Vem tog första steget i vimlet?  Hur gick det till ?  Frågade han om ditt nummer?
    Han tog första steget, detlajer vill jag inte gå in närmare på men det var på en publik plats en fredagskväll.
    Nej, han frågade inte om mitt nummer men vi gick hem till mig och drack vin efter någon timme. Sedan SOV han över utan några försök till mer än kyssar och kramar. Dagen efter när han skulle hem fick han mitt nummer och resten är historia.

Vi har ett underbart liv tillsammans och älskar varandra djupt.

Så kan det också gå när man är "ytlig" och vill ha både insida och utsida.
  • Anonym (LL)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-17 13:28:51 följande:
    Ok, det var ingen högoddsare att han tog första steget. 
    Det kunde lika gärna varit jag som gjort, jag är inte speciellt blyg av mig. Snarare tvärtom.
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-17 13:31:44 följande:
    Hur lång är du ?  Hade du dissar han om han var under 180 cm ?

Jag är 175 cim, ja jag hade högst sannolikt dissat om han var under 180. Men nu är han 185 så det är frid och fröjd. Lagom lång att kramas och gosa med.
    En kortare man får mig att känna mig okvinnlig. Och jo, jag har provat.
  • Anonym (LL)
    Anonym (tjej 18) skrev 2024-10-22 21:13:39 följande:

Jag är en ung tjej på 18 år och håller med TS! Svenska kvinnor är oftast väldigt feta och ovårdade, själv är jag smal, snygg och fixad och det verkar de svenska kvinnorna inte tycka om tyvärr. 

Nu är nog ändå ämnet vuxna kvinnor och inte små gymnasieflickor.
Svar på tråden Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?