Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?
Här har ni mig. En kvinna 30+ jag är småfet, klär mig bekvämt istället för att följa mode, sminkar mig inte osv.... Däremot är jag noga med att vara ren och klä mig i hela kläder.
Anledningen är för att jag strävar inte efter att vara attraktiv för en viss sorts människor. Jag är den jag vill vara och antingen gillar man mig eller inte. Jag är mycket mer än mitt utseende.
Däremot vad som är attraktiv är olika för vem du frågar. Det jag tycker är attraktivt hos en man är att han är omtänksam, rolig, lätt att prata med. Tycker det är viktigt att han sköter hygienen. Men han får gärna ha några trivselkilo och klä sig funktionellt men i hela och rena kläder.
Det jag märkt är att yngre ofta attraheras mer av någons utseende och att de inte ser personligheten lika mycket medans äldre oftast attraheras av en personlighet och en bra personlighet gör personen vacker.
Jag bär funktionella kläder, vill använda sådant som inte är bekvämt. Vägrar bära smink för att jag tycker det är obekvämt, trivs inte med det och vill ha så lite produkter som möjligt. Sen har jag kort hår för att det är jobbigt att sköta långt hår.
Jag har en man som älskar mig för den jag är. För mig är min man den allra vackraste, min bästa vän och helt underbar.
Jag är som du ser inte yngre på något sätt men det kan jag säga, att jag attraheras i första hand av utseende. En fin personlighet krävs också, men utan ögonfröjd vill jag inte vara med.