Inlägg från: Anonym (Naturlig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Naturlig)

Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?

Oj, oj, oj?säger jag bara. Snacka om yta och utseendefixering.

Vi är alla människor och har vårt egna unika yttre. Vi bestämmer själva hur vi vill klä oss, hur vi motionerar, om vi vill sminka oss eller inte. Det ska inte män komma och tala om för kvinnor. Vi är inte till för att behaga männen. Det har vi fått nojg av. Se dig omkring så kanske du kan notera hur många ganska så ovårdade män, som har mycket vackrare kvinnor än de själva är. 

Det är ändå i slutändan insidan som räknas. Därmed inte sagt att det är inte är önskvärt med renlighet och en god hygien. Det är en av de basala sakerna i människors liv. 

• Anonym (Naturlig)
    Anonym (G) skrev 2024-10-14 13:26:49 följande:

Jag har tänkt att det vore bra om jag gick ner ett par kilo, men när jag ser sånt här så tappar jag motivationen.

Som om det vore någon form av plikt att vara tittgodis för andra! Kräks

Det bästa är när man gör nåt för sig själv vad gäller motion, smink etc. För att DU ska må bra. Vi ska inte göra det för att behaga andra människor, som vi inte ens känner.

Det är annorlunda när ett par vill göra sig extrafina för varandra, eller om man har ett jobb där man måste vara representativ, såsom politiker eller personer vilka jobbar i offentligheten. 
  • Anonym (Naturlig)
    Anonym (M) skrev 2024-10-15 16:13:57 följande:
    Visa då en seriös källa som styrker att ett visst BMI är kriteriet för anorexia.
    Vilket BMI räknas som anorexi?
    DSM-5 delar in anorexia nervosa i fyra svårighetsgrader: lindrig (BMI ? 17), medelsvår (BMI 16 - 16,99), svår (BMI 15 - 15,99) och mycket svår (BMI < 15). Många som drabbas av anorexia nervosa blir hyperaktiva trots svälten. Det är vanligt att person- en får svårt att sova och koncentrera sig.
  • Anonym (Naturlig)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-17 17:06:41 följande:
    Jag behöver inte analysera då jag attraheras av hälsosamma och slanka kroppar.   

Annie knight , tex. Har mer kvinnliga former än dagens överviktiga fläskbollar.

www.expressen.se/nyheter/varlden/modellens-nya-mal-vill-ligga-med-600-personer/

Vore intressant att veta din ålder?Kom igen när du har fyllt 50 eller 60. Vore i tressant att se hur otroligt slimmad och smal du är då. 

Kvinnor, i alla fall i högre ålder, är i allmänhet mycket bättre på att ta hand om sin hälsa än äldre män. Kvinnor är noga med att äta nyttig mat och att röra på sig. Mycket mer än äldre män. 

• Anonym (Naturlig)
    Anonym (Eli) skrev 2024-10-18 10:58:40 följande:
    Du är inte bara okunnig, du är extremt osympatisk dessutom. För din eventuella flickväns skull hoppas jag att hon aldrig behöver bli sjuk för du skulle vara mer oroad över att hon blev oattraktiv än hennes välmående.

Cancerpatienter har ofta ingen aptit och kräks mycket så tröstätande var det nog inte fråga om. Det är medicinerna som får kroppen att svälla och det kan vara extremt smärtsamt för patienten. I palliativt skede äter patienten vad fan den vill ha för då har de begränsad tid kvar att leva och förtjänar att må bra, oavsett om det skulle leda till viktökning eller ej.

Som sagt, det märks att du aldrig jobbat inom vården och aldrig läst någon hälsoinriktad utbildning.

Ja - det är fruktansvärt vilken inhuman, inskränkt och förskräcklig inställning han har. Är det såna här monster vår värld behöver? Tänk om han själv skulle bli sjuk t ex i cancer, svällde upp och blev lämnad av sin partner om
    han hade nån? 

Så fruktansvärt ledsamt att läsa såna här ego och inskränkta kommentarer från Rob.

Dessutom föder inte män barn. Graviditeter påverkar kvinlnors kroppar massor oavsett ålder, men även generna spelar en stor roll vad gäller vikt. Kvinnor som fött barn får kämpa mycket mer med sina kroppar än män, som aldrig behöver gå igenom den förändrig som en graviditet innebär. 

• Anonym (Naturlig)
    Anonym (Mangrisar undanbedes) skrev 2024-10-18 11:15:58 följande:
    Du kan inte svara på den, många andra kan.
    Jag t ex skulle definitivt lämna mannen jag älskar om hans kropp skulle påverkas av svår sjukdom och/eller medicinering.

Som den lojala person och partner jag är kan jag helt klart lova att jag aldrig kommer att vara otrogen. Jag kan också lova att aldrig lämna för en annan, jag har kommit så långt i livet att jag för det första vet att uppskatta det jag har, och för det andra inte ens skulle orka att börja om igen.
    Min partner har fått min själ och mitt hjärta.

Så jag kan svara på det, även om du inte tror på mitt svar.

När jag var ung skulle jag dock inte kunna lova detta, idag vid mer mogen ålder och med min livserfarenhet så kan jag det.
    Skulle du eller skulle inte lämna nån som du älskar om den blev sjuk...? Förstod inte hur du menar?
  • Anonym (Naturlig)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-18 23:39:32 följande:
    I stort är det så här, reserverar mig för att det på individnivå alltid finns undantag. Men nu pratar vi om varandras motsvarigheter, mannens motsvarighet till kvinna - the same level. 

Kvinnan: 
    Bidrar med skönhet, empati, omhändertagande, är den som följer. 

Mannen: 
    Bidrar med styrka och fysisk kapacitet, problemlösningsförmåga, tar för sig, är den som leder. 

Det var lite fel att skriva så, jag borde skrivet olika paletter istället för färre paletter. Det handlar om att dominera och prestera bra inom de fält man som kön är avsedd och biologiskt framtagen att prestera inom. 

En man kan vara tjock, men fortfarande manlig. En man kan till och med vara ful men fortfarande attraktiv eller manlig. Genom att vara manlig, social, framåt, bra på att lösa problem, bra på att leda, rolig. Men en kvinna kan inte det. Om hon inte har sitt utseende, sin kvinnlighet, sitt omhändertagande, vad fan har hon då? 
    Vad har hon då? Ärligt talat? 

Det är en av få saker som kvinnor är bättre än män på, att vara vackra och attraktiva. 

Stackars, stackars dig, säger jag bara. Vilken tidsepok lever du i eller vilken sten bor du under?
    Du uttalar dig verkligen otroligt respektlöst och mansgrisaktigt. Vi lever i 2024, har du noterat det? Och vi lever i Sverige. 
    Du förtjänar inte någon kvinna, såsom du uttrycker dig om kvinnor. Du har en fruktansvärt förlegad kvinnosyn. 

Det är vi kvinnor som föder er män och du har ingen som helst respekt för kvinnor. Är du lika respektlös mot din egen mamma? Jag tror inte hon är stolt över dig. 

Svar på tråden Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?