Inlägg från: Anonym (Girl) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Girl)

Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?

Har inte sminkat mig sedan jag gick på gymnasiet. Är 35+ idag. Orkar inte lägga tid och energi på det, dessutom är det opraktiskt med smink. Däremot har jag alltid varit smal och tränat 3-4 ggr i veckan. Får uppvaktning och komplimanger av män trots att jag inte har nåt smink. Sen är det inte därför jag lever, för att göra män nöjda men men som svar på TS fråga så är det få män som bryr sig om smink. 

• Anonym (Girl)
    molly50 skrev 2024-10-15 14:52:34 följande:
    Det räcker väl med att läsas det du skriver här.
    DU anser att det är perfekt att ha ett bmi på 16 och DU anser det vara attraktivt.,
    Det innebär inte att det är en idealvikt.
    Det är inte heller bara lätt undervikt utan gränsar till anorexi.
    Jag har sett bilder på kroppar du anser vara attraktiva och det är kroppar som gränsar till anorexi.
    Att du inte inser det själv är skrämmande..
    Håller med. Skulle säga att ett bmi på 16 är anorexia och farligt för kroppen. Skulle den tjejen bli sjuk så har hon inget att ta av och skulle inte klara sig. Det är ingen frisk man som skulle vilja ha en kvinna med det bmi:et. 
  • Anonym (Girl)

Män äter ohälsosammare än kvinnor. De äter mer rött och processat kött och mindre av frukt och grönsaker än vad kvinnor gör. Kanske Rob ska börja där om han nu bryr sig om människors hälsa. 

Varannan man över 40 har ju en kagge, inte särskilt attraktivt.

• Anonym (Girl)
    Anonym (Borderlina) skrev 2024-10-16 15:35:27 följande:
    Rött kött är awesome och inget fel på det alls.  
    Det finns väl inga säkra belägg för att rött kött ökar risken för cancer men däremot är det ju klarlagt att processat kött gör det. Fisk, frukt och grönsaker är nyttigt för hälsan och det äter kvinnor mer av än män. 
  • Anonym (Girl)
    Anonym (115kg övervikt) skrev 2024-10-17 14:24:28 följande:
    A: man ser bröstbenet, nyckelbenen och axlarna alldeles för tydligt. Ser hemskt ut.
    B: Ser normal ut för att vara 21. På vilket sätt har hon för hög fettprocent? 
    C: Ja, hon är lite överviktig men hellre henne än A.
    Tyvärr måste jag hålla med Rob här om att C inte är lite överviktig utan ganska rejält. 

A är dock för smalt, ser anorektisk ut. 
  • Anonym (Girl)
    Anonym (K) skrev 2024-10-18 00:00:06 följande:

Varför inser du inte att du har ett osunt sätt att se på kvinnokroppen istället? Du tycker att en tjej ska vara underviktig för att ben inte ska döljas och är snyggt? Ska en tjej må dåligt för att du ska tycka hon är snygg? Var singel istället då. 

Han har väl nästan alltid varit singel så det är nog lugnt. Faller på både personlighet och längd för honom för att nämna några. 
  • Anonym (Girl)
    Anonym (Mangrisar undanbedes) skrev 2024-10-18 08:59:10 följande:
    Fast i ärlighetens namn, man vill inte ha en hur tjock partner som helst.
    Så är det ju absolut, och speciellt när man själv håller normalvikt så vill man ju att partnern också är det och har hälsosam livsstil. Men Rob kanske menade att gå från bmi 16 till 20 och då är det ju inte normalt. 
  • Anonym (Girl)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-22 10:15:46 följande:
    Det spelar ingen roll hur vettig och intelligent en kvinna verkar vara om hon ser ut som en vandrande kloakråtta. 
    Du verkar mindre vetande. Du sprider ditt kvinnohat till följd av oförmåga att inleda en kvinnorelation. En misslyckad incel och ni blir bara fler och fler, faktiskt så börjar ni bli ett hot för samhället som bör tas på allvar. 
  • Anonym (Girl)
    Anonym (Loke) skrev 2024-10-22 15:07:17 följande:
    Så kan man ju också resonera om man vill blunda.

Skjut inte budbäraren av korrekt information för att den är för obekväm för dig att ta dig till dig.
    Om du inte är helt verklighetsfrånvänd så borde du ändå ha den kunskapen om att det finns renlevnadsmänniskor som dör vid 65 år och att det finns dom som rökt hela livet som dör vid 90 år. Det är nämligen så att gener också spelar en stor roll i hur gamla vi blir.

Och nej, det är långt ifrån alla 90 åringar som klarar av att vara på gymmet eller gå promenader hur bra dom än levt under sitt liv. Gener och det biologiska åldrandet är ju som det är. 
  • Anonym (Girl)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-22 15:41:55 följande:
    Faktum kvarstår att du lever längre om du drar ner på kalorierna. 
    Såväl undervikt <17 i bmi (som du förespråkar) som övervikt, framförallt i tonåren visar på en dryg fördubbling att dö i förtid. Skriver Läkartidningen.
  • Anonym (Girl)
    Anonym (Viktväktaren) skrev 2024-10-22 16:06:41 följande:
    Visst spelar gener roll, men mindre än vi tror. Forskning visar att levnadsvanor och kost är avgörande för cellförnyelse, hur friska vi är och hur länge vi lever. Ärligt talat - det är INTE ofta man ser en smällfet 90-åring.

Problemet med svenska kvinnor är att de är lite för bekväma. Att skylla på gener som vi inte kan påverka, precis som du gör, är förstås enklare än att lägga manken till och ta hand om sig.

Men med det sagt, så lägger jag mig inte i hur andra lever. Jag förbehåller mig bara rätten att tycka och tänka saker om det. :)
    Jag skyller inte på något, utan det var mer fakta jag ville få fram. Att ett mynt har två sidor.

Har själv ett bmi på 21 och försöker leva hälsosamt. Jag är dock medveten om att det inte behöver betyda att man blir 100 år. Hade en morfar som gick bort vid 70 års ålder trots normalvikt och flitigt idrottande till slutet. 
  • Anonym (Girl)
    Anonym (Loke) skrev 2024-10-22 16:17:44 följande:
    Att det finns renlevnadsmänniskor som dör innan de är 65 är och rökare som är friska 90+ är inte vidare intressant faktiskt.

Alltid lika komiskt med folk som letar undantag som någon slags ursäkt för att leva med en destruktiv livsstil.
    Och du förstod uppenbarligen inte poängen i mitt inlägg. Inte så lätt för dig då.  
  • Anonym (Girl)
    Anonym (M) skrev 2024-10-24 14:08:35 följande:
    Nej det ansågs attraktivt och tecken på välstånd. Vid sekelskiftet började sen den smala kroppsidealet för kvinnan komma
    Förespråkar inte övervikt men det stämmer att övervikt längre tillbaka i tiden tydde på att de var rika. Man hade råd att äta sig mätt... Ett exempel är Peter Wallenberg som var större. Inte på slutet dock, då gick han ner i vikt som alla gamla. 
Svar på tråden Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?