Inlägg från: Anonym (Rob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rob)

    Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?

    Fettmaktivism
    sv.m.wikipedia.org/wiki/Fettaktivism

    Feta kvinnor för hela tiden höra hur snygga de är.  Pga, kroppspositivism
    sv.m.wikipedia.org/wiki/Kroppspositivism

    Men jag tror de flesta inte fattar hur otroligt mycket snyggare de skulle bli om de fick ner i vikt...

    Men sen är det väl mycket lathet också...

  • Anonym (Rob)
    Anonym (Suck) skrev 2024-10-14 12:41:53 följande:

    För att vi skiter totalt i din och andras åsikter. Ska jag t.ex gå upp tidigare för att sminka mig, lägga massa pengar på det, inte kunna klia mig i ansiktet, få trötta svidande ögon (som jag får av all maskara), torr och trött hud av allt smink, behöva hålla på och ta bort det varje kväll etc för att någon annan eventuellt tycker att jag ser finare ut med smink, om de ens får för sig att titta på mig? Nej tack. Det är för min skull jag INTE sminkar mig. Sen gissar jag att de flesta kvinnor i det här landet faktiskt sminkar sig. Det är ganska sällan jag ser någon osminkad. Du som man ser väl dock inte det om det inte är övertydlig sminkning med starka färger etc. Men de flesta har något, lite concealer, maskara, blush etc. Folk sminkar sig ?naturligt?, alltså så det ska se naturligt ut och män verkar inte se det.


    Varför egna tiden på smink till att träna istället.  Kvinnor kan ägna timmar åt detta intresse.  Smink och kläder.  När de skulle få 1000 ggr bättre resultat av att träna och gå ner i vikt.
  • Anonym (Rob)
    Kirenaj68 skrev 2024-10-14 13:55:07 följande:
    Normal kosthållning, icke-rökning  och god nattsömn räcker för att få en naturlig skönhet.
    De flesta kvinnor har inte en normal kosthållning. Man äter betydligt mer än man förbrukar.
  • Anonym (Rob)
    BeautifulLiz skrev 2024-10-14 12:56:31 följande:
    Rob, Rob, Rob... du och dina meningslösa länkar.
    Vad vill du bevisa med dina Wikipedialänkar?

    Du har rätt i att fetma ökar bland befolkningen, såväl som för kvinnor som för män. Dessa män har du dock aldrig nämnt, är inte fetma lika farligt för dem tror du? Just bukfetma som män oftast utveckar, mer än kvinnor, är den farligaste formen av fetma. Man dör inte av en smällfet röv även om det inte är snyggt liksom.

    Jag tycker inte heller att feta människor är vackra att se på men jag kan ha förståelse för att de vill känna acceptans från andra. Varför kan inte du också acceptera detta?
    Det går att knipa näbb om människor man tycker är fula, feta eller allmänt oattraktiva.

    Sen är det också så att de flesta föredrar en normalviktig partner (om det är partners vi ska prata om). Inte vare sig en med fetma eller en med undervikt. För oss, flertalet, är inget av det attraktivt.
    Sen finns det undantag, som t ex en bekant till mig som mer eller mindre skulle ses som en feeder, som gillar stora kvinnor. Eller undantag som du, som gillar kvinnor åt det anorektiska hållet.

    Du vill alltid få det till att din åsikt är den rätta. Men vet du, åsikter är åsikter och inte absoluta sanningar.

    Ja, det är ohälsosamt att ha fetma. Nej, det är inte ohälsosamt att ha BMI 25.

    Eller om vi ska köra lite moteld, det är fan inte sexigt med korta män heller.
    Och då blir du kränkt. Trots att du fullkomligt skiter i hur många tjejer och kvinnor med ätstörningar som kunnat triggas av ditt evinnerliga malande om hur mager en kvinna ska vara för att duga.
    Alla bilder du lägger upp på normalviktiga kvinnor som du kallar för feta.
    Fattar du inte vad du kan ställa till med???

    Med trots allt vänliga hälsningar från en fd anorektiker som nog tilltalat dig då det begav sig med ett BMI på 13.
    Numera levande utan våg men högst normalviktig, lite åt det smalare hållet.

    Ps, skulle du ens kunna vara vän med en person med fetma. Skulle könet på den ev vännen spela roll?
    Du har största ökningen av fetma bland kvinnor 

    www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/mannen-fetast-men-stort-okning-av-fetma-bland-kvinnor

    Övervikt och bukfetma är dessutom farligare för kvinnor.

    www.hjart-lungfonden.se/forskning/scapis/kvinnor-blir-mer-andfadda-an-man-nar-de-gar-upp-i-vikt/

    Det är just därför jag fokuserar mer på kvinnors övervikt.

    www.uu.se/nyheter/2019/2019-09-10-kvinnors-bukfetma-starkare-kopplad-till-diabetes-och-hjart-karlsjukdom
  • Anonym (Rob)

    Inte oväntat vill en massa trycka i sig snacks , godis , läsk,  tårta och snabbmat...

    Men förvänta er inte att män ska tycka det för er attraktiva :D.

  • Anonym (Rob)
    molly50 skrev 2024-10-14 20:06:04 följande:
    Och vad har ni män för ursäkter för att vara överviktiga?
    Du kan inte lura oss att du klagar på övervikt hos kvinnor för att du bryr dig om deras hälsa.
    Allt handlar bara om dina sjuka ideal om att du tänder på kvinnor som liknar anorektiker.
    Hade det handlat om hälsan så hade du varit lika bekymrad över mäns övervikt.
    Men det är du inte. Varför,om det nu handlar om hälsan?
    Det är trots allt fler män som är överviktiga än kvinnor.
    Och du är ju själv överviktig,enligt dina egna preferenser.
    Jag undrar också hur du ser på att din vikthets kan bidra till att unga tjejer drabbas av ätstörningar för att de tror att det är så de måste se ut för att duga?
    Jag förväntar mig inte att du ska svara på de här frågorna eftersom det inte handlar om hälsa utan enbart om utseendet för din del.
    Jag tror inte du bryr dig om unga tjejers hälsa när du säger så... 

    Eftersom de flesta kvinnor är överviktiga redan vid bmi 22 om du räknar fettprocent.  
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Girl) skrev 2024-10-15 08:26:41 följande:

    Har inte sminkat mig sedan jag gick på gymnasiet. Är 35+ idag. Orkar inte lägga tid och energi på det, dessutom är det opraktiskt med smink. Däremot har jag alltid varit smal och tränat 3-4 ggr i veckan. Får uppvaktning och komplimanger av män trots att jag inte har nåt smink. Sen är det inte därför jag lever, för att göra män nöjda men men som svar på TS fråga så är det få män som bryr sig om smink. 


    Helt rätt! Du har förstått vad som är viktigast :).
  • Anonym (Rob)
    Anonym (K) skrev 2024-10-15 12:56:20 följande:

    Är överviktig och utan att må dåligt av det. Äter hemlagad, nyttigt mat. Jag älskar bra mat och hatar snabbmat, godis och fika. 

    Tack för omtanken men jag och många andra kvinnor har redan en man som finner oss attraktiva precis som vi är :) 

    Däremot är det väldigt oattraktivt med en man som dig Rob. Som i varje tråd som handlar om vikt påstår att normalviktiga är överviktiga och som uppmuntrar till undervikt. Det är sjukt oattraktivt med män som inte förstår bättre. Män som medvetet skriver sådant som kan trigga andra till ätstörningar. 


    Du uppmuntrar ju till övervikt och äta en massa godis och fika. Jag tror knappast det är nyttigare än lätt undervikt.
  • Anonym (Rob)
    molly50 skrev 2024-10-15 14:16:51 följande:
    Men du uppmuntrar ju inte till lätt undervikt utan du uppmuntrar kvinnor att se ut som anorektiker.
    Förstår du att det kan trigga ätstörningar?
    Är det vad du vill ha? Förstår du hur farligt det är?
    Nej,övervikt är inte bra. Men det är definitivt inte den grava undervikt du förespråkar heller.
    Vet inte var du har fått de ifrån ?   
    Citera gärna.

    Jag tycker kvinnor ser bäst ut i 16-19 i BMI.   Dvs normal till lätt undervikt.  
    Framförallt bör man som kvinna ligga under bmi 22.  
  • Anonym (Rob)
    Anonym (K) skrev 2024-10-15 15:12:06 följande:
    Intressant att du ser det på det viset hur uppmuntrar jag till övervikt och att äta massa godis och fika? Läs min kommentar igen. Jag säger att jag själv är överviktigt och äter nyttigt mat och älskar hemlagad nyttigt mat, jag tycker inte ens om att äta godis och tårta😂 

    Att sträva efter ett BMI mellan 16-19 som du förespråkar är definitivt inte hälsosamt. Är man naturligt smal och tränar och äter bra kan det vara hälsosamt. Men det är hälsosamt att ha BMI på 24 också. En med lätt övervikt kan vara hälsosammare än en som är smal också så du vet. Beror på hur man äter och motionerar. Allt handlar inte om BMI som du får det att låta som 
    Då äter du för mycket.

    Absolut, men det är ytterst få kvinnor som har så mycket muskler att fettprocenten inte överstiger 30% vid bmi 24.  Redan vid bmi 22 är mer än hälften av alla sk normalviktiga kvinnor egentligen överviktiga.
  • Anonym (Rob)
    molly50 skrev 2024-10-15 20:11:19 följande:
    Men varför är du så besatt enbart av kvinnors bmi?
    Varför är du inte lika mån om att överviktiga män ska banta?
    Det är ju trots allt fler överviktiga män än kvinnor här i landet.
    Det enda anledningen jag kan se är att det handlar om vad du tänder på.
    Du bryr dig inte ur hälsosynpunkt.
    Är det inte bra att jag bryr mig om er kvinnor tycker du ?
    Ni är dessutom de som föder barn och nästa generation.

    "Övervikt bidrar väsentligt till komplikationer under graviditet och förlossning"

    "Forskarna menar att insatser för att främja en hälsosam vikt skulle kunna hjälpa alla kvinnor, oavsett var i världen de är födda.
    ? En hälsosam vikt är bra för alla. Ju tidigare i livet desto bättre, för när obesitas väl uppstått är det svårbehandlat, säger Pontus Henriksson."

    liu.se/nyhet/kroppsvikten-spelar-stor-roll-for-halsan-vid-graviditet-oavsett-fodelseland
  • Anonym (Rob)
    molly50 skrev 2024-10-15 20:33:37 följande:
    Jo,självklart.
    Men om det är hälsan du tänker på så borde du även bry dig om underviktiga/undernärda kvinnor.
    Det är inte heller hälsosamt.
    Men eftersom du aldrig nämner det eller mäns övervikt så känns det inte trovärdigt att du skulle bry dig om något annat än dina egna preferenser och det du tänder på.
    Jodå,men lätt undervikt är ingen fara.  Dessutom tar inte BMI hänsyn till fettprocent.   Eftersom kvinnor har mindre muskler än män kan de väga mindre.

    Men det finns gränser liksom.

    Även om denna kvinna säger att hon känner sig fullt frisk vid bmi 13,7.  Så är det aldrig något jag propagerar för och det är heller inte attraktivt att vara så smal.

    www.familjeliv.se/forum/thread/80867832-ar-mitt-bmi-verkligen-sa-farligt/5

  • Anonym (Rob)
    Aniiee skrev 2024-10-15 20:45:40 följande:

    Allt fler studier pekar på att BMI-gränsen är för lågt satt och bör höjas igen till 27 för övre gränsen för normal/hälsosam vikt. 

    Men framför allt behöver vi faktisk komma bortom att BMI skulle spegla något annat än en människas vikt. BMI spelgar inte hälsa på individnivå. Så är det bara.  Och folk fattar ändå inte riskstatistik...


    Du pratar om gränsen för fetma. Den är satt för högt vid 30.
    Nya gränsen för fetma ligger på BMI 27.

    BMI Cutoff of 30 for Obesity May Be Too High for Middle-Aged, Older Adults

    www.empr.com/home/news/bmi-cutoff-of-30-for-obesity-may-be-too-high-for-middle-aged-older-adults/
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Ajajajbuff) skrev 2024-10-15 20:54:03 följande:

    Varför propagerar så många för att BMI ska höjas, man ska få vara tjockare etc.

    Vill ni vara mindre attraktiva och ha sämre hälsa?


    Jag tror det.  Kvinnor propagerar hela tiden om att övervikt är sååå himla bra.  Jag ska minsann äta gott och inte röra på mig.  Jag skitar att män inte tycker jag är attraktivt med allt mitt dallrande fett.

    Men det verkar uppenbarligen skita i sin egen hälsa också...
  • Anonym (Rob)
    Aniiee skrev 2024-10-15 21:13:15 följande:
    Nej, jag pratar om gränsen för övervikt, baserat på hela åldersspannet 16-84 år, som används av diverse cohor-studier på hundratusentals människor över världen övver ett tidsspann på 70 år, inte på 5000 Italienska 40+are i Maj 2024.

    Hur var det, skulle vi dra det där med ditt BMI-claim igen eller?
    Jag antar att du själv är överviktig eftersom du vill höja bmi gränsen. För att du vill känna dig normal och så du kan normalisera din övervikt.  Slippa träna och äta mer.

    Trots att det finns tusentals forskningsrapporter som visar på hur farligt det är med övervikt.  
    Inte minst för gravida kvinnor.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Bullshit) skrev 2024-10-15 21:59:22 följande:
    Calling bullshit!
    Kvinnor propagerar?
    Jag tycker snarare att det är män som propagerar för att få dricka öl och äta chips framför tv:n. Smälla i sig en big Mac med extra allt till! Kvinnor äter oftast mycket nyttigare rent generellt! 
    Och det gör inte kvinnor menar du ?  Kvinnor verkar äta lika stora portioner som män.  Du har inga portioner som är anpassade för kvinnor när du går ut och äter. Trots att kvinnor har lägre förbränning än män.  Kvinnor kan inte äta lika mycket utan att gå upp i vikt.  Inte smälla i sig lika mycket chips framför TVn...
  • Anonym (Rob)
    Mandel skrev 2024-10-16 03:39:11 följande:
    Nu har jag inga problem med mitt fysiska yttre eller inre och kan lugnt ironisera över att någon kvinnoförtryckare ska kommentera det hela som en kvinnosak när det faktiskt är lika vanligt hos båda könen.

    När ska man lära sig att använda sin falska empati till gruppen överviktiga/ohälsosamma människor oavsett kön? Vad tror ni händer om ni skulle få alla kvinnor att ta hand om sig enligt era normer? Skulle de då välja män som är deras raka motsatser fysiskt? Hur skulle det öka era chanser att ligga?
    Eller skulle det bara ytterligare spä på att 2% - eller vad det nu är, av alla män intresserar/attraherar minst  80% av kvinnorna på dejtingsidor?

    Största anledningen till att jag lagt ned dejtandet och som 50+ hellre lever singel är för att det inte finns ett utbud värt att ens försöka botanisera bland.
    Andelen som bryr sig om kropp och knopp är i klar minoritet. 
    Är du man eller kvinna?  

    Jag håller verkligen med om att andelen som bryr sig om sin kropp bland kvinnor är i klar minoritet.

    Detta gäller framförallt kvinnor 30+.
  • Anonym (Rob)
    Mandel skrev 2024-10-16 13:05:42 följande:
    Jag är kvinna 50+ och när ska du inse att andelen är lika stor oavsett kön?
    Alla oavsett kön och längre och längre ned i åldrarna bryr sig om hälsa.
    Övervikt är utbrett tämligen jämnt bland båda könen och andelen unga överviktiga ökar stadigt för vart år som går.

    Samtidigt så ökar också medvetenheten att man inte behöver hålla på och göra sig till för att andra ska duga åt andra utan man är tämligen fri att göra som man vill.
    Och så klart ta konsekvenserna av det. 
    Kvinnor bryr sig ju mindre om utseendet sägs det.  
    Det räcker med att han har en fin personlighet.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Girl) skrev 2024-10-16 14:01:51 följande:

    Män äter ohälsosammare än kvinnor. De äter mer rött och processat kött och mindre av frukt och grönsaker än vad kvinnor gör. Kanske Rob ska börja där om han nu bryr sig om människors hälsa. 

    Varannan man över 40 har ju en kagge, inte särskilt attraktivt.


    Fast kvinnor bryr sig inte så länge mannen har status.  Då är det attraktivt även med kagge.
Svar på tråden Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?